Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bouke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 oktober 2020, 11:32
Mijn mountainbike: Orange P7

Ook maar eens voorstellen hier.

Lees al een tijdje mee dus wel zo netjes :winkie: Ik ben Bouke. 38 jaar en woon in de omgeving van Nijmegen (niet verkeerd v.w.b. mountainbiken natuurlijk).

Voornamelijk op de racefiets gezeten de afgelopen jaren maar altijd wel wat interesse gehad in MTB. Mijn maatje (Dutch op het forum) heeft ooit gefixt dat ik een rondje op een forumfiets mocht proberen. Ik was gelijk verkocht (betrof een 27.5er met wat luiere geometrie, wat een verschil met de oude 26er die ik ooit eens had geprobeerd). Om te starten een leuke Kona op de kop getikt (tweedehands) en daarmee definitief besmet met het MTB virus.

Mijn racefiets (al was het maar vanwege de kleur):
Afbeelding
Afbeelding

De Kona (zelf na aankoop e.e.a. vervangen):
Afbeelding
Afbeelding

En iets viezer (zoals het hoort):
Afbeelding

Ondertussen (vooral omdat ik van “mooie dingen” hou en een blessure had opgelopen) een nieuwe MTB opgebouwd maar daar kom ik in “Show your stuff” op terug.

Groet,

Bouke
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Welkom Bouke. Wij kwamen elkaar al eens tegen in Bikepark Mook. Ik was daar met Tim. Vroeg me al af wanneer jij iets nieuws zou hebben. Ben erg benieuwd wat het is geworden. Maar het is vast iets van staal.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Bouke
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 16 oktober 2020, 11:32
Mijn mountainbike: Orange P7

Dank je! :-q

En inderdaad: staal 8)
Nolly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 1 januari 2022, 23:35

Erg mooie fiets! :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Hoi :bier:
Dutchbeard
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 4 januari 2022, 09:29

Hallo allemaal!

Paar daagjes mee gelezen en sinds vandaag aangemeld en gelijk maar even voorstellen.

Ik ben Dave 41 uit Eygelshoven, heb in verleden veel gefietst en vaker aan mtb tochten in de omgeving valkenburg meegedaan. ( dit is wel al 20jaar geleden😂)
Vandaag een Giant talon 29.0 2022 gekocht en vanaf nu weer conditie opbouwen en gaan genieten van van de prachtige omgeving rond mijn woonplaats.

Mochten er mensen uit de buurt zijn ( liefs beetje beginners ) die zin hebben om samen te gaan , let me know!

Groet Dave
insta.Sjoerd
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 9 januari 2022, 20:42

Hallo allemaal,


Sinds gisteravond bij toeval op dit platform terecht gekomen en meteen aangemeld.

Ik ben Sjoerd, kom uit regio Breda. Rijd sinds een jaar hoofdzakelijk op een TREK Checkpoint '21 gravelbike (bij mooi weer met racebandjes opgelegd om met m'n 50+ maten lokale ritten te maken, of een Classico Boretti - en in april '22 Flandrien Ride van NL Tour Rides).
Heb ook nog een TREK 7000 26" uit '98, maar bij m'n zoektocht naar een nieuwe, maar niet direct-leverbare, TREK Procaliber toch voor de gravelbike gekozen, geen moment spijt van!
Echter, na een paar ritjes door Schoorlse Duinen op die "ouwe" realiseerde ik me: "die nieuwe Procaliber gaat er komen!" Maar ja, in welke kleur?!
Als ik dan ga rijden kan dat vlakbij, in Dorst / Vrachelse Heide of Drunense Duinen (vanuit het werk).

Voor nu volg ik wat onderwerpen die wat meer licht schijnen op m'n voorgenomen aankoop vwb onderdelengroepen, vorktype e.d.


Houdoe,
Sjoerd
Thomaskrop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 16 januari 2022, 19:39

Hey,

Thomas hier. Ik kom uit Geldermalsen
Ben 21jaar oud en geintresseerd in deze kant van het fietsen.
Vooral voor de afwisseling van het hardlopen maar tegelijk lekker in de natuur te zijn.

Ik ga nog wel wat vragen stellen in bikeadvies.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
JWI88
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 24 januari 2022, 09:19

Ook maar eens voorstellen;

Ik ben Jeroen, 33 jaar en kom uit de omgeving van Doetinchem. Vroeger heb ik regelmatig de Montferlandroute gereden maar door tijdgebrek en een verhuizing verder weg van het Montferland heb ik een 10 tal jaren niet meer gefiets. Om toch wat aan de conditie te gaan doen ben ik aantal jaren geleden ben ik begonnen met hardlopen. Helaas is dit na een onwel wording en 1,5jaar revalideren tot een eind gekomen en accepteert mijn lichaam deze inspanning niet echt meer.

Inmiddels woon ik weer een aantal jaren dicht bij het Montferland. Vorige week heb ik na lang twijfelen toch maar een MTB gekocht. De eerste kleine stukjes zijn inmiddels een feit en de conclusie is dat mijn conditie weg is :lol: (logisch). Gelukkig staat er genoeg te lezen op dit forum met betrekking tot het opbouwen van conditie zodat ik hopelijk rond de zomer de Montferland route weer geheel kan rijden.


Afbeelding
(Let niet op de rommel, we zitten in de afronding van onze verbouwing)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mooi fietsje. Geen straf om daarop je conditie weer te moeten opbouwen. Veel plezier er mee. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Machmi
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 17 februari 2022, 11:44

Hallo Ik lees al een tijdje op de achtergrond mee ,ik dacht het is wel zo netjes om mijzelf even voor te stellen bij deze dan.

Ik ben Mike uit omgeving Nijmegen,
Heb sinds de zomer 2021 een mooie trek powerfly gekocht, waar ik veel plezier mee heb in en rond de bossen van Groesbeek.
Waarom een Emtb ?
Omdat ik door lichamelijke klachten niet meer in staat ben om op een “gewone” mountainbike te fietsen en ik toch wat actief aan bewegen/sporten deel wil nemen , vandaar de Emtb. (Heb lang zat min of meer gedwongen op de bank/bed moeten liggen :( )
En ik vind het heerlijk!
Ik heb/had geen ervaring met mountainbiken, ik heb zowat heel mijn leven aan motorcross gedaan dus ik weet wel wat snelheid is en kan ook nog wel een stukje sturen :D
Misschien komen we elkaar een keer tegen in de bossen :-q
Gr Mike.
BjornD.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 12 februari 2022, 12:10

Hallo allen,

Ik zal mij ook even netjes voorstellen. De naam is Björn en kom uit Nijmegen. Sinds eind vorig jaar belangstelling gekregen voor het mtb-en en in de zoektocht naar info op dit mooie forum terecht gekomen. Ik heb in een heel ver verleden wel eens op een mtb gezeten maar nooit serieus er iets mee gedaan. (rondje Haterse vennen op een mtb die eigenlijk voor school bedoeld was :-D ) Nu wil ik het echter gaan leren/doen om zo iets aan m'n conditie o.a. te doen. Heb al wat vragen bij elkaar verzameld waar dit forum en Google nog niet echt een antwoord op hebben gegeven maar zal hiervoor een apart draadje starten.

Groeten,
Björn
Bartfris
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 18 januari 2022, 19:24
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 125 AL6 (2022)

Ook nog maar even een berichtje hier om me officieel voor te stellen. Heb inmiddels al wat vragen gesteld op het forum, dus wel zo netjes.
Mijn naam is Bart Fris en ik woon in Barneveld en ben 34 jaar oud. Heb ca 6 jaar lang best intensief ge-mtb't maar de afgelopen 4 jaar kwam er niet zoveel meer van. Fiets verkocht en andere sportieve uitdagingen. Tijdens de vakantie in Luxemburg weer eens op de (huur)bike gestapt en toen besefte ik pas hoe gaaf het ook alweer was.. nu weer zelf een bike aangeschaft, de gloednieuwe Canyon Spectral 125 AL6 is besteld en komt heel snel binnen. Fietsen zal vooral plaatsvinden op de routes van Lunteren/Ede/Otterlo en UHR met af en toe een uitstapje naar Ardennen of Luxemburg.

Wie weet tot ziens!
Plaats reactie