Nieuwe dame hier en ook ik heb vragen!

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Oerknus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 10:57

Hallo! Hier een dame van 29, moeder van 3 kids uit overijssel.
Sinds ik in Tsjechië een supertour heb gereden door het reuzengebergte blijft het maar knagen om ook in NL te rijden. Verder fiets ik vele km's in de omgeving.

Nu is het geval dat ik op zoek ben naar een leuke simpele fiets geschikt voor mijn lengte van 1.63 en gewicht van onder de 50kg. Prijs speelt een grote rol. Ik wil echt zeer goedkoop beginnen en evt. net als velen upgraden! Leuke ritjes met de oudste zoon maken door wat bos, onverhard en asfalt en allenig wat routes. Beetje van alles wat dus is het doel. Uiteindelijk met een betere mtb misschien wel fun wedstrijden.

Zouden jullie als kenners met mij mee willen kijken naar een leuke startersbike of misschien wil iemand zijn projectje doneren aan een enthousiaste dame ;) qua prijs.... Zo goedkoop mogelijk geen echte prijs in gedachten, minder dan 100 (weet dat je dan op de voor jullie mindere en flutterige merken komt hoor!) type buitenkansje en ik ben best handig en kan een hoop proberen samen met mijn handige partner.
Zoekgebied: Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo, Enschede. Voorkeur om en nabij Almelo.

Bedankt voor de support!
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Welkom , net als mij ook nieuw hier..

denk dat je voor je budget echt goed op MP moet zoeken. Belangrijkste is dan dat je goed let op de frame maat. Om die te bepalen bestaan er veel hulpmiddeltjes op het net (ff google'n )

suc6 :-q
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

of plaats een "gezocht" berichtje op de daarvoor bestemde plek in dit forum :wink:
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 807
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

€ 100 is wel heel krap

misschien als je zelf her en der wat goedkope onderdelen koopt, zelf iets in elkaar schroeven

misschien een idee om het budget iets op te schroeven

http://link.marktplaats.nl/580456390

16 inch met redelijke componenten
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

budget idd errug krapjes..

http://link.marktplaats.nl/585956059" onclick="window.open(this.href);return false;

of..

http://link.marktplaats.nl/584617021" onclick="window.open(this.href);return false;

mr echt.. verwacht niet teveel met dit budget..
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

die laatste is trouwens te groot voor je... sorry :oops:
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 807
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

ze is 163 cm he ,dus frame moet niet te groot zijn
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Oerknus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 10:57

Ik weet dat het inderdaad heel krap is of bijna onmogelijk, maar je moet ergens beginnen.

Laat ik nu die laatste het mooiste hebben gevonden!
Wat denken jullie van een mc kenzie? Ik heb er een in Apeldoorn zien staan.

Hoeveel maakt het aantal inch werkelijk uit voor een rit? In tsjechie heb ik ook op een vreemde bike gereden, maar tour afgemaakt. Kan ik bijvoorbeeld wel iets groter kijken?

Per pb een gazelle extreme aangeboden gekregen. Goede instapper of toch iets verder kijken? Eigenlijk wil ik een hardtail, maar dit heeft helemaal geen vering en ik heb zware problemen met mijn arm.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

als je meer info (en bij voorkeur ook nog een linkje) kan toevoegen, kunnen anderen een beter oordeel vellen over die bikes die je hebt gezien.

en ja, frame maat is echt nog belangrijker dan afmontage, zeker voor jouw budget want daar moet je niet teveel eisen stellen qua afmontage. BTW een HT houdt in dat hij geen vering achter heeft... als je zware problemen hebt met je arm lijkt mij voorvering wel wenselijk
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Oerknus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 10:57

Toevallig weet ik wel wat een ht is ;) ik doelde dus op de gazelle dat die niets heeft.
Ik heb wat bikes geZien maar via mijn telefoon moeilijk neer te zetten.
Ik heb o.a. Een Bulls 3005 gespot en meerdere giant boulders en een b1's.
Zijn dit wat redelijke merken en soorten?
Morgen zal ik wat linkjes plaatsen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Wat dacht je van zoiets... Misschien iets duurder, maar dan heb je misschien ook iets meer.
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=7&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

+1 :-q
Wellicht ietsie duurder, maar wel een ATB te noemen. en bovendien ook de moeite waard om nog onderdelen aan te vervangen. Dit wel op basis van de foto, merk en gemonteerde onderdelen. Over de algehele staat van de fiets kun je vanaf een foto geen duidelijk oordeel vellen. Wel het overwegen waard lijkt me
- What goes Up, Must come Down -
mjvherve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 08:12

hier nog een ook wel iets duurder alleen misscien ietst te groot
http://link.marktplaats.nl/586358631" onclick="window.open(this.href);return false;
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

mud mate schreef:Wat dacht je van zoiets... Misschien iets duurder, maar dan heb je misschien ook iets meer.
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=7&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
+1 dat is een echte bike, als je die kunt kopen voor die prijs dan is het een koopje !

cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

mjvherve schreef:hier nog een ook wel iets duurder alleen misscien ietst te groot
http://link.marktplaats.nl/586358631" onclick="window.open(this.href);return false;

+1 mooi fietsje, maat zou kunnen toch? Staat wel in de buurt dus voor die prijs zou ik zekers gaan kijken.
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Plaats reactie