Baggy lange mtb broek

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Delight
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 22 augustus 2011, 20:03

In deze hoek maar mijn bericht geplaatst, want ik wist niet goed waar ik hem moest plaatsen.

Ik ben op zoek naar een winkel/webshop waar ze baggy lange mtb broeken verkopen. (strakke broek is niks voor mij)
Hij hoeft niet extreem wijd te zijn, maar ieder geval een normale broek wat lekker zit.
Op internet heb ik wel wat Nederlandse sites gevonden, maar ik weet niet of de broek wat is.
Je kan namelijk niet goed zien of je hem aan de onderkant van de broekspijp smaller kan maken,
zodat hij niet tussen je ketting komt als je aan het fietsen bent.
Als er dan ook nog een zeem in zit, zou helemaal mooi zijn.

Heeft iemand al zo'n broek in huis, die hij mij kan aanraden?
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

De eerste shop waar ik kijk:
Wat je anders ook kunt doen is een korte baggy over een lange spandex broek, dat doe ik in de winter vaak ook en werkt perfect! 8)
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
Delight
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 22 augustus 2011, 20:03

Dat is wel het idee wat ik zoek.
Alleen nu weet ik niet welke van onder bij de broekspijp goed aan te spannen is.
Je eerste voorbeeld leek mij dan nog het meest geschikt.
En ik zocht eigenlijk een Nederlandse verkoop winkel.
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

http://www.chainreactioncycles.com/Sear ... ts+cycling

Ik persoonlijk vind de baggy korte broeken geweldig zitten van endura maar fiets in de winter liever met een beenwarmer, ( die heb je ook erg goede !! ) en in t geval van onder de -10 drek ik daar nog een lange fietsbroek over aan. De lange baggy broeken vertrouw ik niet zo met de ketting ed.
Ben ook wel benieuwt naar de ervaringen van mensen met een lange baggy broek, die zie je nog niet veel.
Kwa bedrijf kun je overigens prima kopen bij chainreactions.

cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Gebruikersavatar
hardlopertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 642
Lid geworden op: ma 11 januari 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon
Contacteer:

@ Delight

De getoonde broeken zitten allemaal "strak" om je enkel.

Als je perse in Nederland wil kopen, de meeste fietsenmakers verkopen Gore!
Trailbuilder @MTB Tracks O'hout
Like ons! http://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;
Topic Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen Klik!

Mail: info@mtbtracksoosterhout.nl
Delight
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 22 augustus 2011, 20:03

Die Endura broeken lijken me wel wat.
Het model spreekt mij wel aan en bij de meeste broeken zie ik onderaan een klittenband bevestiging om hem smaller te maken.

De Gore broeken zijn mij toch iets te duur, van wat ik kon vinden.
Camino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 18:09
Mijn mountainbike: Trek 4300 binnenkort 6700

Zoek eens op Ebay en ga dan direct naar Ebay Duitsland. Grote keuze en redelijke prijzen. Wel ff zoeken maar is de moeite waard!
Oerknus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 10:57

Tip van een mama en partner:

Koop een mooie en lekker zittende baggy trousers en kijk je vrouw/vriendin/oma/tante/buurvrouw etc lief aan en vraag of ze de onderkant wil omzomen en daar een trekkoord in wil bevestigen en anders elastiek iets hoger in de broekspijp. qua zeem: doe er een korte strakkere onder.

Voordeel: Je kan nog eens wisselen voor minder geld.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Oerknus schreef:Koop een mooie en lekker zittende baggy trousers en kijk je vrouw/vriendin/oma/tante/buurvrouw etc lief aan en vraag of ze de onderkant wil omzomen en daar een trekkoord in wil bevestigen en anders elastiek iets hoger in de broekspijp. qua zeem: doe er een korte strakkere onder.
Ten eerste geloof ik dat iemand vast zit in een wel erg star, ouderwets rollenpatroon maar dat terzijde.

Ten tweede is een willekeurige 'baggy trousers' of de 'all mountain' broek wel een verschilletje. De fietsbroeken zijn voorzien van elastisch materiaal om het comfortabel te maken, is (tenminste in sommige gevallen) meer aandacht besteed aan het voorkomen van irriterende naden, worden niet irritant nat op het moment dat de modder/water je geregeld om de oren spat.

Alleen die trekkoortjes onderin kun je overigens rustig laten voor wat het is. Heb weinig problemen met lange broeken en de ketting, waarbij de eerlijkheid me gebied te zeggen dat het merendeel of single-speed of kettinggeleiding heeft.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Vaude heeft ook fietsbroeken te koop.
In meerdere uitvoeringen en lengten.
Dus tot boven de knie, net over de knie maar ook lang.
Stof is erg dun en erg comfortabel te dragen.
Pijpen van de lange versie kun je ook strak aansnoeren.
Deze broeken lijken op de outdoor broeken.
Dus zoals de afrits broek.
Er zit een losse binnen broek met zeem bij deze vaude versies.

Vaak verkrijgbaar bij de outdoor winkels dus grote kans dat je niet te ver hoeft te rijden om te kunnen passen.
Delight
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 22 augustus 2011, 20:03

Ik ga nog eens gaan rondkijken bij de LBS of outdoorwinkels.
Het liefst pas ik de broek van te voren.
Mocht iemand nog een goede aanrader weten, let me know!
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Ik kwam dit topic tegen via de zoekfunctie en zie dat het al een”oud” topic is.

Iemand inmiddels andere ervaringen of aanraders voor komende winter? Ik rijd nu met een korte baggy met daaronder een agu bib en dit bevalt mij prima.
Ik ben mij nu aan het oriënteren voor komende winter voor een lange baggy broek waarin ik mijn telefoon en sleutel mee kan nemen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Duitsland!

Bike24 heeft legio keuze.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

ik heb er 1 van endura, zelfde stof als de korte broeken.. zit erg prettig in de wintermaanden! Gewoon losse short eronder zelfde alsbij de korte baggy ook.
Onder zit in de lengte en breedte klittenband en nog een flinke rits.. endura is een aanrader!
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

mauke schreef: za 18 juli 2020, 23:13 ik heb er 1 van endura, zelfde stof als de korte broeken.. zit erg prettig in de wintermaanden! Gewoon losse short eronder zelfde alsbij de korte baggy ook.
Onder zit in de lengte en breedte klittenband en nog een flinke rits.. endura is een aanrader!
Thx. Ik had zelf ook al bij Endura gekeken.
Het ziet er naar uit dat ze maken wat ik zoek.
Prijs is ook nog niet te gek, short voor 69,- en een lange broek voor €99,-
Plaats reactie