Mountainbike kopen met zeer zeeer beperkt budget.

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Hebbie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 augustus 2012, 00:00

Beste allemaal,

Ik ben Herbert den Hollander en rijd eigelijk just for fun mountainbike.
Ik rijd 1 a 2x in de week een paar uurtjes door de bossen (lekker crossen)
De mountainbike heeft geen vering, die ik erg mis, en remblokjes die aan vervanging toe zijn.
Ook loopt de ketting niet meer goed.
Nu is mijn oog gevallen op een fully (zo heet dat toch?) :))
2dehands met schijfremmen, staat echter weinig informatie bij.
Hij is maar €100 en dat is ook mijn budget. (als 14 jarige)
Nu is mijn vraag, is deze een beetje goed of is er grote kans dat ie over een half jaar naar de schroot moet?

http://link.marktplaats.nl/58839536" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt
RuudHuijbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:02

De link werkt niet. Maar voor €100 kan je weinig fully verwachten. Dan krijg je een mtb met een gewone springveer. Die kunnen toch best degelijk zijn en zal echt niet binnen een half jaar naar de schroot hoeven. Maar comfortabel rijdt het ook niet, net alsof je golft op de deining van de zee en de bossen hoef je er ook zeker niet mee in. Ik denk dat je veel meer aan een leuke hardtail hebt, en die zijn er met een beetje geluk wel te vinden voor €100. Die rijden comfortabeler en zijn veel praktischer want daar kan je vaak wel lekker mee door de bossen crossen.

En je moet ook even naar de maat kijken, want voor een 14-jarige zal je zeker nog niet uitgegroeid zijn dus ik zou al in je achterhoofd houden dat het een tijdelijk kleinere fiets is om nu een paar jaartjes lekker door de bossen te raggen en zodra je wat ouder en uitgegroeid bent, en je vindt het nog steeds leuk komt er wel weer iets beters.
Hebbie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 augustus 2012, 00:00

Deze doet het wel als het goed is
http://link.marktplaats.nl/588395361" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar een hardtail is dus zonder vering?
Die heb ik al, ik ben juist op zoek nasr 1 met vering.
Alleen voorvering is voldoende. Zonder vering stuiter je zo heen en weer.
Daar krijg ik last van me nek van.
En aangezien ik al 1.90 ben en de verwachting is dat ik de 2,05 ga overschreiden is er weinig keus in maat.
Gewoon de een van de hoigste maten die er zijn uitproberen.

Of deze? http://link.marktplaats.nl/587232553" onclick="window.open(this.href);return false; maar die is denk ik te laag.
Laatst gewijzigd door Hebbie op za 25 augustus 2012, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Ten eerste, ga kijken voor een hardtail. Voor een leuke prijs vind je zeker wel iets, alleen is het
handiger als je, budget omhoog schroeft voor 100€ vindt je niet een goede maar eerder een bouwmarkt
fiets. Maar het is beter als je eerst de bike FAQ gaat door lezen zodat je niet wordt teleurgesteld,
door een miskoop.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Die twee fietsen die je laat zien, gaan je allebei geen plezier geven.
Zoals mijn bovenbuurman al zegt, ga voor een hardtail. En spaar nog een jaartje door, want voor €100,- heb je zelfs geen redelijk fiets. Je kunt voor dat geld wel een leuke fiets voor op het schoolplein kopen, maar dan ga je de LBS flink sponsoren als je offroad gaat.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Hebbie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 augustus 2012, 00:00

En spaar nog een jaartje door, want voor €100,- heb je zelfs geen redelijk fiets. Je kunt voor dat geld wel een leuke fiets voor op het schoolplein kopen, maar dan ga je de LBS flink sponsoren als je offroad gaat.[/quote]


Voor welk bedrag heb je dan wel een fatsoenlijke fiets? 2/3/400?
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Tussen de €200,- en €300,- moet je toch wel denken. Deze zou bv. kunnen, als de maat goed is.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Hebbie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 augustus 2012, 00:00

http://link.marktplaats.nl/588658132" onclick="window.open(this.href);return false;

Mag ik vragen waarom deze niet?
Wat is er mis mee waarom ik hem niet moet kopen?
Tom.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 15:43

Voor 125 euro is dat een briljante fiets. Die is best wat meer waard, mits in redelijke staat. Aan de onderdelen ligt het niet.
Maar tenzij jij een 14-jarige bent die ongeveer 1.90m lang is heb je er niet zo veel aan. Het is nogal maat steiger.
Hebbie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 augustus 2012, 00:00

Tom. schreef:Voor 125 euro is dat een briljante fiets. Die is best wat meer waard, mits in redelijke staat. Aan de onderdelen ligt het niet.
Maar tenzij jij een 14-jarige bent die ongeveer 1.90m lang is heb je er niet zo veel aan. Het is nogal maat steiger.
Dus kopen? Is ook erg dichtbij voor mij 7 km maar.
Tom.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 15:43

Ik zou hem zeker gaan passen, maar kijk of je iemand mee kunt nemen die er wat meer verstand van heeft. Via internet aangeven waar je allemaal op moet letten is lastig. Voor zo'n vraagprijs kun je wel een beetje verwachten dat de staat van onderhoud magertjes is, maar voor hetzelfde geld heb je geluk. Uit de slechte foto's kun je in ieder geval niets opmaken, helaas.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Hebbie schreef:http://link.marktplaats.nl/588658132

Mag ik vragen waarom deze niet?
Wat is er mis mee waarom ik hem niet moet kopen?
Is wel erg goedkoop, al kan ik aan specs en foto's niets vinden dat je tegen zou moeten houden. Staat van onderhoud/slijtage is hieraf natuurlijk niet te beoordelen, maar een deskundige meenemen bij de koop lost dat wel op. Als de maat/pasvorm goed is, dan kan dit je vriendje worden.
Maar met erg goedkoop bedoel ik dat er best nog wel een hoger bod kan komen. Adv. staat er ook pas kort op. Als de eigenaar hem voor €125,- wegdoet, dan weet hij niet wat het waard is of heeft geld teveel.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Hebbie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 augustus 2012, 00:00

Er is al op geboden, maar ik wil de strijd wel aangaan. Hoeveel zou hij dan ongeveer waard zijn?
Gebruikersavatar
Paul Chris
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 28 februari 2008, 23:02

Hebbie schreef:Er is al op geboden, maar ik wil de strijd wel aangaan. Hoeveel zou hij dan ongeveer waard zijn?
Volgens mij is de beste tactiek niet gaan lopen bieden, maar even bellen of mailen dat je geïnteresseerd bent. Is het wat, ter plekke gewoon de vraagprijs bieden. Andere bieders zijn niet altijd kopers, money in he pocket is voor elke verkoper interessant.
Hebbie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 augustus 2012, 00:00

Staat geen tel nummer en mailen heb ik al gedaan.
Plaats reactie