Welke van de twee?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Stitch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 21:04
Mijn mountainbike: not yet

Hallo!

Na veel info te hebben verschaft heb ik mijn oog laten vallen op een Cannondale F400 (2003)
http://www.cannondale.com/bikes/03/cusa/model-3FS4.html


en een Trek 8000. http://www.trekbikes.com/bikes/2004/mountain/8000.jsp

Welke zouden jullie mij aanraden? Ik kan echt niet kiezen :~
De Cannondale kost momenteel Euro 999.00 (incl. 250 korting) en de Trek komt op circa Euro 1.399 uit. Het gaat mij in dit geval niet zozeer om de prijs, maar echt om de fiets.

Hoop dat jullie het mij wat makkelijker kunnen maken en ben benieuwd naar jullie reacties.

P.s. is het sowiezo een goede keus voor een beginners fiets?

Grtz.
Remco
I'm loving it! :-D
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

bedenk je wel dat je bij de cannondale nooit een andere voorvork kunt monteren verder is dit een mooie fiets met een frame waar je later eventueel nog betere onderdelen op kunt hangen, hoewel de onderdelen die er nu op zitten zeker voldoen.

Te trek is ook een nette fiets ik vind persoonlijk de wat goedkopere frames van trek niet zo aantrekkelijk integenstelling tot de cannondales maar dat is voor iedereen anders.

Ik zou persoonlijk voor de cannondale gaan.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

heb even op www.bike-fun.nl gekeken en de f400 kost daar ZONDER korting ook 999 euri. [edit: sorry, zijn 2004 modellen!]
als geld niet de belangrijkste faktor is zou je de F600sl kunnen kiezen, zelfde prijs als de trek. en dan is de keuze naar mijn mening heel eenvoudig! (ik blijf cannondale fan en de f600sl schijnt een erg lekkere fiets te zijn)

je kunt ook overwegen (zou mijn keuze zijn) om nog wat rond te kijken naar overjarige modellen, scheelt nu toch al snel 15-25% vd oorspronkelijke winkelprijs. [edit: cannondale die je op het oog hebt is al 2003 model zie ik nu... dan wellicht ter info: cannondale is in 2004 naar verhouding goedkoper geworden dan in 2003]

en je vraag: goede beginnersfiets...ik vind van wel!
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Er zit 400 euro tussen, das toch wel echt een flink verschil. Op een Cannondale kan je overigens ook gewone vorken monteren, maar de meeste n00bs hier snappen dat niet.
Stitch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 21:04
Mijn mountainbike: not yet

ExarMCM schreef:Er zit 400 euro tussen, das toch wel echt een flink verschil. Op een Cannondale kan je overigens ook gewone vorken monteren, maar de meeste n00bs hier snappen dat niet.
Oke dan! Zijn de voorvorken van Cannondale over het algemeen goed trouwens?
I'm loving it! :-D
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ja, retestijf, niet erg comfy. De ouwe versies met elastomeer waren wel schroot.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Op een Cannondale kan je overigens ook gewone vorken monteren, maar de meeste n00bs hier snappen dat niet.
Zijn daar iets van cardridges voor dan?
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

gewoon verloopbussen.
Stitch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 21:04
Mijn mountainbike: not yet

Dreezz schreef:heb even op www.bike-fun.nl gekeken en de f400 kost daar ZONDER korting ook 999 euri. [edit: sorry, zijn 2004 modellen!]
als geld niet de belangrijkste faktor is zou je de F600sl kunnen kiezen, zelfde prijs als de trek. en dan is de keuze naar mijn mening heel eenvoudig! (ik blijf cannondale fan en de f600sl schijnt een erg lekkere fiets te zijn)

je kunt ook overwegen (zou mijn keuze zijn) om nog wat rond te kijken naar overjarige modellen, scheelt nu toch al snel 15-25% vd oorspronkelijke winkelprijs. [edit: cannondale die je op het oog hebt is al 2003 model zie ik nu... dan wellicht ter info: cannondale is in 2004 naar verhouding goedkoper geworden dan in 2003]

en je vraag: goede beginnersfiets...ik vind van wel!
Tnx! Ik neem je reactie zeker mee :-q
I'm loving it! :-D
Plaats reactie