van 18 km/h a 19 km/h naar 20 +km gemiddelde snelheid wedstrijd plannen!!

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Maar dit was dan op een gravelrit toch? Was dat het doel, op een gravelride dat gemiddelde? Ik dacht op MTB-parcoursen :oops: ? Niettemin: mooie afstand, mooie route, mooi gemiddelde toch?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
PaganiProductions

Kapitein Iglo schreef: ma 17 februari 2020, 15:47 Maar dit was dan op een gravelrit toch? Was dat het doel, op een gravelride dat gemiddelde? Ik dacht op MTB-parcoursen :oops: ? Niettemin: mooie afstand, mooie route, mooi gemiddelde toch?
Gewoon extra training ja mooi hè.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

20 gemiddeld op rechte paden? Nee toch? :~

Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat je singletracks bedoelde...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Giant-E schreef: ma 17 februari 2020, 18:09 20 gemiddeld op rechte paden? Nee toch? :~

Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat je singletracks bedoelde...
Ik ook. Maar ik zie het zo: als dit het type ondergrond is wat hij eerder ook reed, ís het vooruitgang :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
PaganiProductions

Kapitein Iglo schreef: ma 17 februari 2020, 18:11
Giant-E schreef: ma 17 februari 2020, 18:09 20 gemiddeld op rechte paden? Nee toch? :~

Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat je singletracks bedoelde...
Ik ook. Maar ik zie het zo: als dit het type ondergrond is wat hij eerder ook reed, ís het vooruitgang :bier:
Maandag wil ik een poging gaan doen om een 88 km gravel tocht te gaan rijden en dan een aantal dagen rusten misschien donderdag avond of vrijdag overdag weer gaan fietsen misschien wel een mtb route ofzo weet ik nog niet dan wil naar een groot doel gaan toe werken een evenement ofzo iemand nog een idee voor een leuk gravel of mtb event in het voorjaar.
PaganiProductions

Giant-E schreef: ma 17 februari 2020, 18:09 20 gemiddeld op rechte paden? Nee toch? :~

Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat je singletracks bedoelde...
Alles ligt hier nog te slecht erbij voor echt snelle tijden ik rijd op natuurlijke routes.
Die van 10 mei wil ik zeker gaan rijden vanuit Valkenburg Zuid Limburg.
https://crossbordercycling.eu/project/g ... ion-rides/
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op za 22 februari 2020, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

PaganiProductions schreef: za 22 februari 2020, 20:35
Giant-E schreef: ma 17 februari 2020, 18:09 20 gemiddeld op rechte paden? Nee toch? :~

Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat je singletracks bedoelde...
Alles ligt hier nog te slecht erbij voor echt snelle tijden ik rijd op natuurlijke routes.
Daarom train ik ook nooit op snelheid maar op vermogen.
Snelheid zegt namelijk niet zo veel over je conditie.
Heb herstelritjes gehad waar ik pr's reed omdat ik flink wind mee had, zelfde geld voor de conditie van de ondergrond.
Maar begrijp dat een vermogensmeter niet voor iedereen binnen bereik is.
Maar staar je niet teveel blind op snelheid alleen bij één bepaalde rit.
PaganiProductions

RobBoZ schreef: za 22 februari 2020, 20:47
PaganiProductions schreef: za 22 februari 2020, 20:35
Alles ligt hier nog te slecht erbij voor echt snelle tijden ik rijd op natuurlijke routes.
Daarom train ik ook nooit op snelheid maar op vermogen.
Snelheid zegt namelijk niet zo veel over je conditie.
Heb herstelritjes gehad waar ik pr's reed omdat ik flink wind mee had, zelfde geld voor de conditie van de ondergrond.
Maar begrijp dat een vermogensmeter niet voor iedereen binnen bereik is.
Maar staar je niet teveel blind op snelheid alleen bij één bepaalde rit.
Ik doe het voornamelijk om mentaal sterker te worden en dat ik ook langere afstanden kan rijden met een redelijk tempo.
En zo word mijn conditie wel beter want meer uren op fiets is beter voor de conditie.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

PaganiProductions schreef: za 22 februari 2020, 20:52 Ik doe het voornamelijk om mentaal sterker te worden en dat ik ook langere afstanden kan rijden met een redelijk tempo.
Juist voor het mentale gedeelte moet je niet teveel naar snelheid kijken.
Een laag gemiddelde kan teleurstellend zijn terwijl je gezien de omstandigheden misschien wel een persoonlijke topprestatie heb geleverd.
Snelheid is uiteraard niet iets dat je compleet moet negeren, maar laat je niet gek maken met gemiddelde snelheden.
Houd altijd in het achterhoofd dat het van veel meer afhankelijk is dan alleen je conditie.
Heb weleens gehoord "Gemiddelde snelheid is voor een recreant alleen interessant als je optijd op je werk moet zijn."
Vond het wel een goede. :tong

Vaak de ritten waar ik mij super snel voelde gaven echt een mentale boost.
Als ik dan de data zag en het viel tegen was het weer gelijk een domper.
PaganiProductions

Bij mij is snelheid een van de leukste dingen aan het mountainbiken en strava pr's scoren.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

In dat geval zou ik iig aan rij techniek training gaan doen.
Dat boost je snelheid en laat je zien dat er meer leuk is aan MTB-en dan alleen hard (rechtdoor) rijden.
Zit op het moment ook in deze transitie van boswielrenner naar mountainbiker.
Rijd nu wat vaker met mensen die ook echt kunnen mountainbiken en dat geeft een hele andere dimensie aan de sport.

Op snelheid en conditie houd ik ze op de rechte stukken wel bij, maar in de bochten word het een ander verhaal.
Dus als ik nu straks die bochtentechniek kan combineren met het hard rechtdoor rijden zijn die Strava kroontjes voor mij. :D

En het MTBen is veel leuker als je lekker door de bochten scheur en zo nu en dan een (klein) jumpje maak.
PaganiProductions

RobBoZ schreef: za 22 februari 2020, 21:22 In dat geval zou ik iig aan rij techniek training gaan doen.
Dat boost je snelheid en laat je zien dat er meer leuk is aan MTB-en dan alleen hard (rechtdoor) rijden.
Zit op het moment ook in deze transitie van boswielrenner naar mountainbiker.
Rijd nu wat vaker met mensen die ook echt kunnen mountainbiken en dat geeft een hele andere dimensie aan de sport.

Op snelheid en conditie houd ik ze op de rechte stukken wel bij, maar in de bochten word het een ander verhaal.
Dus als ik nu straks die bochtentechniek kan combineren met het hard rechtdoor rijden zijn die Strava kroontjes voor mij. :D

En het MTBen is veel leuker als je lekker door de bochten scheur en zo nu en dan een (klein) jumpje maak.
Ik probeer altijd overal hard te gaan zo hard als ik kan en er kan altijd wat dingen beter.
En dingen die ik moeilijk probeer ik zal vaak mogelijk te rijden tot het beter gaat en ik denk minder remmen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

RobBoZ schreef: za 22 februari 2020, 21:22 In dat geval zou ik iig aan rij techniek training gaan doen.
Dat boost je snelheid en laat je zien dat er meer leuk is aan MTB-en dan alleen hard (rechtdoor) rijden.
Zit op het moment ook in deze transitie van boswielrenner naar mountainbiker.
Rijd nu wat vaker met mensen die ook echt kunnen mountainbiken en dat geeft een hele andere dimensie aan de sport.

Op snelheid en conditie houd ik ze op de rechte stukken wel bij, maar in de bochten word het een ander verhaal.
Dus als ik nu straks die bochtentechniek kan combineren met het hard rechtdoor rijden zijn die Strava kroontjes voor mij. :D

En het MTBen is veel leuker als je lekker door de bochten scheur en zo nu en dan een (klein) jumpje maak.
Helemaal mee eens. Ooit komt Pagani ook wel tot deze conclusie.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

RobBoZ schreef: za 22 februari 2020, 20:47
PaganiProductions schreef: za 22 februari 2020, 20:35
Alles ligt hier nog te slecht erbij voor echt snelle tijden ik rijd op natuurlijke routes.
Daarom train ik ook nooit op snelheid maar op vermogen.
Snelheid zegt namelijk niet zo veel over je conditie.
Heb herstelritjes gehad waar ik pr's reed omdat ik flink wind mee had, zelfde geld voor de conditie van de ondergrond.
Maar begrijp dat een vermogensmeter niet voor iedereen binnen bereik is.
Maar staar je niet teveel blind op snelheid alleen bij één bepaalde rit.
Hier ook, maar wel vermogen icm hartslag.
Dan zie je ook dat zoals nu dat je in de winter bij hetzelfde vermogen veel lagere gem snelheden rijdt.
En dan heb ik het over de racefiets, op de mtb heb ik geen wattage meter.
PaganiProductions

Giant-E schreef: za 22 februari 2020, 22:33
RobBoZ schreef: za 22 februari 2020, 21:22 In dat geval zou ik iig aan rij techniek training gaan doen.
Dat boost je snelheid en laat je zien dat er meer leuk is aan MTB-en dan alleen hard (rechtdoor) rijden.
Zit op het moment ook in deze transitie van boswielrenner naar mountainbiker.
Rijd nu wat vaker met mensen die ook echt kunnen mountainbiken en dat geeft een hele andere dimensie aan de sport.

Op snelheid en conditie houd ik ze op de rechte stukken wel bij, maar in de bochten word het een ander verhaal.
Dus als ik nu straks die bochtentechniek kan combineren met het hard rechtdoor rijden zijn die Strava kroontjes voor mij. :D

En het MTBen is veel leuker als je lekker door de bochten scheur en zo nu en dan een (klein) jumpje maak.
Helemaal mee eens. Ooit komt Pagani ook wel tot deze conclusie.
Ik probeer in ook de bochten sneller te gaan en betere lijnen te rijden.
We hebben genoeg leuke bochten om te oefenen hier.
Plaats reactie