Goede conditie-hernia-geen conditie-herstel...

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Saro
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 19:47

Heb Hernia op L4L5 links. Gaat beter, maar nog regelmatig pijn in de liesstreek, scheenbeen en voet, waardoor ik angstig ben voor terugval. Wil nu na 5 maanden weer proberen te fietsen op MTB of racefiets. In ieder geval eerst alleen op de weg. Van de fysio mocht ik kort af en toe hardlopen. Minuutje wandelen, minuutje hardlopen, langzaam opbouwen. Zelfde zegt ze over fietsen. Heb veel gewandeld en dagelijks oefeningen gedaan van oa lage rugpijn app en van de fysio. In begin veel mobiliseren en stabiliseren. De laatste tijd veel krachtoefeningen ( planken, squats,uitvalspassen en diverse buik en rugspieroefeningen) gedaan. Hoop binnenkort weer te fietsen! In ieder geval core goed blijven onderhouden.
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Er zijn drie jaar verstreken sinds mijn eerste hernia. Het herstel ging langzaam en met ups and downs. Maar zoals hier al eerder werd gezegd, moet je nooit de hoop verliezen.
Voor mij werkt het verliezen van overgewicht heel goed. Dat is allemaal weg en gecombineerd met het opbouwen van conditie heeft dat ertoe geleid dat ik (bijna) geen pijn meer. Daarnaast heb ik mijn hardtail ingewisseld voor een fully. Ook dat was een hele goede beslissing.
Inmiddels rij ik een stuk sneller dan voor mijn hernia. Ik let altijd goed op mijn houding en heb een hoger beentempo aangeleerd,. Op een iets lager verzet, zodat de belasting op mijn rug lager is.
Verlies nooit de hoop en blijf werken aan het herstel. Dat duurt lang, maar uiteindelijk komt het goed.
Plaats reactie