Benen scheren... ja of nee?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.

Scheer jij je benen?

Ja
28
32%
Nee
59
68%
 
Totaal aantal stemmen: 87
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

@guido: ze hebben tegenwoordig van die witte leukoplast die ideaal is voor op licht behaarde plekken. En de pijn die het met korst van de wond trekken van de gaascompressen (sorry als ik hiermee pijnlijke herinneringen ophaal bij degenen die dit ook meegemaakt hebben) overtreft elke andere pijn...

@lazylad: teken spotten lukt me prima, bovendien moet je toch goed controleren, ook op plekken waar je eigenlijk liever niet kijkt bij jezelf...

@mariekemeisje: mijn vriendin vind mij er goed uitzien MET haar op m'n benen. Aangezien zij dingen met mij doet waartoe ik jou nooit heb kunnen overhalen, laat ik het geloof ik maar gewoon zitten... :wink:
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

jf schreef:En de pijn die het met korst van de wond trekken van de gaascompressen (sorry als ik hiermee pijnlijke herinneringen ophaal bij degenen die dit ook meegemaakt hebben) overtreft elke andere pijn...
Daar heb je andere oplossingen voor, er zijn tegenwoordig gaasjes die een beetje vettig zijn (zijn doordrenkt met silekonen), na het ontsmetten kun je die op de schaafwond leggen en daaroven een gewoon steriel gaasje, dit zorgt ervoor dat de wond niet blijft plakken aan het gaasje en het genezen van de wond sneller verloopt.

Voor de geïntresseerde het heet Tendra Mepitel en is bij de meeste Apothekers te verkrijgen.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

damn, kun je nagaan: laatste valpartij is blijkbaar alweer te lang geleden. Want wat heb ik in mijn kast liggen: een soort blauwe gaasjes van Hansaplast met hetzelfde effect. Blijft ook niet aan de wond plakken...

Maargoed, die witte leukoplast is ook een topuitvinding, is namelijk niet alleen prettig als je nog haar hebt, maar sowieso voor je huid. Een aantal dagen achter elkaar pleisters op de (dan inmiddels wel haarloze huid) laat ook zijn sporen achter... en daar heb je met dat witte spul geen last meer van.

Maar goed, het ging dus over scheren...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

nee dat vindt ik voor homo's om je benen glad te scheren :roll:
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

ATX 830 bestuurder schreef:nee dat vindt ik voor homo's om je benen glad te scheren :roll:
flikker toch op.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

jf schreef:
ATX 830 bestuurder schreef:nee dat vindt ik voor homo's om je benen glad te scheren :roll:
flikker toch op.
dit is gewoon mijn eigen mening.......dat mag je geven in NL want dat is een VRIJ land.
Hilde
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 18:57

Ja, subtiel...

Nou, ik ben homo en ik scheer mijn benen :roll:
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

foutje : dit is een gemodereert Forum, daar mogen de moderators naar wens jouw mening aanpassen :-D
Mister Bliz
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 16:16

Kan ATX die 'domme' opmerkingen nou nooit eens achterwege laten? Hij ziet zelf blijkbaar niet in dat we er moe van worden?
Adri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: 6 titaangrijze, een plastieken en een alu racekar
Contacteer:

Wel, ik scheer de mijne ook, maar enkel in de zomer. In de winter vind ik het wat fris en heb ik er eerlijk gezegd geen zin in om daar zo mee bezig te zijn. Het is toch snel een heel gedoe :-q
Ik gebruik ook een machIII maar zou wel eens andere methodes willen proberen want na 3 dagen zit ik weer met stoppels.
Corine Rulez
Copyright Adri Haine 2004 - ask nicely if you want a copy !
Inzane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 849
Lid geworden op: wo 18 september 2002, 13:21
Mijn mountainbike: Specialized Demo, Enduro
Contacteer:

mwuh weinig echt concrete meningen hier eigenlijk?

benen scheren ivm vallen vind ik onzin: ga je op je plaat met kale benen, pleister dr op.... maar, die haren groeien toch??? heb je lang n pleister ergens krijg je fijn in gegroeide haren en shit...

benen scheren voor verzorging is iets waar ik nog wel een keer in geloof puur praktisch gezien, maar wie van ons heeft dat nu ECHT nodig...

etc

zane

edit @ ATXkneusje: als je zo graag je mening wilt geven over anderen... doe het dan iig zonder ernstige spelfouten... je solliciteert nu naar n bodycheck..
Alles kapot
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

inzane schreef:mwuh weinig echt concrete meningen hier eigenlijk?

benen scheren ivm vallen vind ik onzin: ga je op je plaat met kale benen, pleister dr op.... maar, die haren groeien toch??? heb je lang n pleister ergens krijg je fijn in gegroeide haren en shit...

benen scheren voor verzorging is iets waar ik nog wel een keer in geloof puur praktisch gezien, maar wie van ons heeft dat nu ECHT nodig...

etc

zane

edit @ ATXkneusje: als je zo graag je mening wilt geven over anderen... doe het dan iig zonder ernstige spelfouten... je solliciteert nu naar n bodycheck..
moet niet te vaak gebeuren hè, dat wij het met elkaar eens zijn...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Probleem van dat scheren is dat het een hoop tijd kost om het fatsoenlijk te doen. Verder moet je het blijven bijhouden, want je haargroei veranderd een beetje. De haren gaan sneller groeien, kunnen langer worden.

Het voordeel is dat je bij valpartijen 'mooiere' wonden krijgt en dat het voor de masseur fijner is. Ben je geen prof en heb je geen masseur dan valt dat al weer af. Voor mensen die iedere dag fietsen is je benen scheren nuttiger dan voor mensen die een keer in de week gaan biken. Het is maar net waar je voor kiest.
benen scheren ivm vallen vind ik onzin: ga je op je plaat met kale benen, pleister dr op.... maar, die haren groeien toch??? heb je lang n pleister ergens krijg je fijn in gegroeide haren en shit...
Uhm, ik weet niet hoe lang jij pleisters en gaasjes op je benen laat zitten. De meeste mensen verschonen die minimaal eens per dag. Dit voor hygiene en om te voorkomen dat ze vastplakken aan je wonden. Moet je maar eens van ongeschoren benen gaasjes en pleisters verwijderen...kan behoorlijk pijnlijk zijn.
amanda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 14:35
Mijn mountainbike: Banshee (waarschijnlijk.....)
Contacteer:

Gewoon scheren die benen !!!

Dat haar sneller gaat groeien is een fabel en het is zo gepiept, gewoon ff onder de douch en hartsikidee, lekker glad :-q
Voor degene die van pijn houden kunnen de benen lekker laten harsen 8)
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

themaniac schreef:Het voordeel is dat je bij valpartijen 'mooiere' wonden krijgt
Hoezo? Zorgen die haartjes op je benen ervoor dat de wond erger wordt? Flauwekul!
themaniac schreef:Voor mensen die iedere dag fietsen is je benen scheren nuttiger dan voor mensen die een keer in de week gaan biken.
en nog maar eens: flau - we - kul. Ik fiets vrijwel elke dag en ik vind het niks nuttiger voor mij dan voor iemand die eens in de week fietst. Als ik nou regelmatig op de tafel van een masseur lag, kon ik me er iets bij voorstellen, maar dat is bij mij niet het geval. Het aantal lecden van dit forum die dat wel overkomt, is naar ik inschat op de vingers van één hand te tellen.

Geef nou gewoon toe dat je je benen scheert omdat je vindt dat het zo hoort of omdat je het mooier vindt staan.

@Amanda: vergeet niet dat de haren op de benen van een man gemiddeld gezien wat stugger en langer zijn dan die op de benen van een vrouw. De eenvoud die jij beschrijft valt voor veel mannen nog best tegen helaas.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gesloten