Regen winter jack

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Aydee86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 6 augustus 2015, 19:37

Hai,

Ik vraag het even hier, weet niet of ik in de juiste categorie zit.

Het gaat steeds vaker regenen en het wordt aardig fris, nu heb ik zelf een agu passat regenjas die erg goed regen tegen houd op de scooter.
Maar zodra je gaat fietsen wordt de binnenkant zo nat dat het zweet uit je mouwen drupt.

Iemand advies voor een goed ademend jack die ook nog wel een beetje warmte voor de winter bied?

Groetjes,
Aydee
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Voor de warmte gewoon met laagjes werken. Dan kan je het aanpassen aan de temperatuur. Of wel, zweethemd, shirt, windstopper met of zonder mouwen, arm/beenstukken. Wat je lekker vind. Als het gaat regenen trek je daarover een waterdicht laagje.

Ik heb de Agu Secco Condom. Kan je een klein pakketje van maken die je gemakkelijk in je zak of Camelbak doet. Jasje bevalt goed. Is waterdicht, maar ademt wel. Dus je wordt niet natter van je eigen zweet dan van de regen.

Ik heb daarnaast een Endura 3/4 spray baggy (neem de binnen broek er bij dat zit veel beter dan over een bib) http://www.endurasport.com/products/?Pr ... de=E8034BK" onclick="window.open(this.href);return false; Dat ding heeft een waterdichte achterkant de rest is water afstotend. Tegen de tijd dat je echt begint te soppen op je zadel ben je het al lang al zat. En anders gewoon lekker doorrijden koud wordt het niet. (mits je een lekker tempo aanhoud) En als het weer droog is is dat ding ook zo weer droog.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Castelli Gabba 2 deze houdt het water en de kou buiten. Ademt super tijdens het fietsen, ben er zeer tevreden over!

Zou de vraag hier plaatsen: http://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door crankstel op do 8 oktober 2015, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Dit is dan niet echt nieuws?
⛧⛧⛧
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

crankstel schreef:Castelli Gabba 2 deze houdt het water en de kou buiten. Ademt super tijdens het fietsen, ben er zeer tevreden over!

Zou de vraag hier plaatsen: http://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ik ook, erg lekker jasje en ziet er nog eens erg mooi uit.
Heb de convertibel uitvoering.
:-q
Binnenkort maar eens een mooie blauwe of groene erbij halen.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

hansdegebruiker schreef:
Heb ik ook, erg lekker jasje en ziet er nog eens erg mooi uit.
Heb de convertibel uitvoering.
:-q
Binnenkort maar eens een mooie blauwe of groene erbij halen.
Was eerst een beetje sceptisch over de prijs, maar eenmaal gekocht dacht ik dit is het dubbel en dwars waard.

Haha mijn volgende wordt gewoon weer een zwarte, helemaal in stijl met de fiets :wink:
Aydee86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 6 augustus 2015, 19:37

Thanks, het kost wat ja maar dan heb je wel wat.

Maar ik ga dan toch voor de agu condom , opzicht wel betaalbaar 80 euro en vaak in de aanbieding voor 40....
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Aydee86 schreef:Thanks, het kost wat ja maar dan heb je wel wat.

Maar ik ga dan toch voor de agu condom , opzicht wel betaalbaar 80 euro en vaak in de aanbieding voor 40....
Gabba kan je imo ook niet vergelijken met de Secco Condom. Gebruik trouwens ook een Gabba 2.0 voor dagen als vandaag.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Gabba is niet bedoeld als waterdicht jack en gaat bij zeikregen uiteindelijk ook gewoon lekken. Het is namelijk geen waterdicht membraan, maar een zeer dicht geweven buitenstof met daaronder een dun windstopper membraan. Als de DWR uiteindelijk door wassen van de buitenstof af is is het gedaan met de pret. Op die manier (het was me verkocht als waterdicht jack) weleens totaal verkleumd in La Roche van mn fiets af gekomen; nat tot op mn huid. Leuk tussenjack (met windstopper) dat een buitje motregen en wat spatwater tegenhoudt: niet geschikt als vervanging van een hardshell bij lange tochten. Had ik overigens kunnen weten: water-resistant is iets anders dan water-proof.
Die Agu is een goedkope PU gecoate jas, zoals alle fiets- en outdoormerken er wel 1 of meer hebben. Ademend vermogen is ruk bij inspanning (8000g/m2/24u)en die coating is geen lang leven beschoren. Prima als noodjack, maar no way dat ik daarmaa van start ga als het bij aanvang al regent.
Wil je een 100% waterdicht jack dat nog enigszins ademt en in de winter prima kan: pak een jas van Gore Active shell (ademend vermogen van 20.000g/m2/24u)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Ga kijken voor een Endura jas. Die jongens hebben verstand van kleding dat geschikt is voor een regenachtig klimaat.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

http://www.mantel.com/pearl-izumi-elite ... N0YXJ0MQ==" onclick="window.open(this.href);return false;
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Heb zelf deze wintercombo

http://www.futurumshop.nl/mavic-ksyrium ... AgGO8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mantel.com/castelli-tempesta ... AnPT8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Lekker warm en als het gaat storten de regenjas erover.

Je hebt ook de wat goedkopere castelli regenjasjes
https://www.triathlonaccessoires.nl/cyc ... AmXZ8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

http://cyclewear.eu/agu-dimaro-jack-black-p-8328.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf al twee keer een softshell jasje hier besteld; vooralsnog niet teleurgesteld. Plus dat ik m'n spaarrekening bij deze site nog in de ogen durf te kijken.

Of wat Tijgerhaai zegt; een basic dun regenjasje voor erbij, wat je makkelijk weer klein weg kan stoppen.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Yvan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 31 mei 2009, 12:59

Nog goedkopere varianten? Ben al een tijdje op zoek maar loop telkens tegen het feit aan dat je richting, of over de 200 euro kwijt bent voor een regen/winterjas...
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

http://www.bikeradar.com/gear/article/b ... ing-35713/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk hier eens...

er is wel een verschil tussen een regenjas en een winterjas... die laatste gebruik ik nagenoeg niet... laagjes blijft het devies hier. Een goed ondershirt, met een goede jersey met lange mouwen, al dan niet geïsoleerd (fleece/roubaix van binnen). Daarover een goede wind / regen protectie. Ik heb ooit voor dezelfde keuze gestaan...meteen de beurs trekken of een goedkoop regenjasje kopen. In eerste instantie het laatste geworden. Foute keuze...als je uren in de regen moet fietsn, kun je het net zo goed uit laten...ademt niet, dus van binnen nog natter. Uiteindelijk een jasje van Specialized (andere merken hebben soortgelijke jasjes) gekocht bij de LBS. Dit is een Goretex Active Shell jasje...super dun, makkelijk op te vouwen, en... het ademt. Zeker, ook hier ga je in zweten, maar niet in die mate als in een normaal regenjasje... inmiddels alweer 3 jaar oud, en nog steeds blij ermee... afgelopen zondag weer bijna 4 uur in de regen gefietst hier in het Zuiden, en dit bewees weer hoe goed dit jasje is. Is ook ideaal als windblocker jasje te gebruiken.
Dit soort jasjes zitten gewoonweg in een hogere prijsklasse...of je moet een aanbieding kunnen vinden.

In bovengenoemd artikel staat een review van verschillende jasjes...
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Plaats reactie