Bijzonder EPO verzoek van de NTFU

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Deze test zou wel bewijzen, dat je van een ezel geen renpaard kan maken :wink:
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

als ze het zouden doen zoals het eigenlijk zou moeten, dan zou ieder zijn eigen contrôle moeten zijn, dwz 1 helft van de proefpersonen zit eerst aan de epo, testje, en dan aan de placebo, testje, en de andere helft in de andere volgorde, placebo en dan epo (zonder natuurlijk te laten weten wanneer je aan de epo of placebo zit). Dus de onderzoeksopzet is al niet geweldig. Het kan nl zo zijn dat je bij toeval mensen in de epo groep heb zitten die er helemaal niet op reageren of juist heel erg sterk, de pony's versus de renpaarden.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Om dat soort dingen te ondervangen moet je de groepen uiteraard groot genoeg maken.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

joen schreef: ik heb er geen problemen mee dat er veel geld in een onderzoek gepompt word, maar deze lijkt me toch behoorlijk nutteloos!
Bergbike aan de Epo. :winkie:
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Wel opvallend, dat hier allemaal personen reageren die De 100 Van Horst moeten gaan rijden :o
:-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Oh ja, had ik de nieuwe sponsor al vermeld? Afbeelding
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik zal toch niet het enige lid van de NTFU zijn die die mail gekregen heeft?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bowiex schreef:Oh ja, had ik de nieuwe sponsor al vermeld? Afbeelding
Het Trimbos Instituut?
Bowiex schreef:Ik zal toch niet het enige lid van de NTFU zijn die die mail gekregen heeft?
Je zal wel een soort van reputatie hebben. :-D :bier:
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Denk dat je als wedstrijdrenner je hier niet aan wilt wagen. Ik in iedergeval niet. Leuk de centen en een vakantie naar de montoux, maar in mijn ogen ben je gewoon een valsspeler. Epo tijdens off-seizoen is namelijk ook verboden.
Bij meer,langer,krachtiger presteren, gaat je lichaam zich aanpassen naar die situatie. Supercompensatie heet dat. Dus Als epo werkt, en je fietst er harder van, dan krijg je een stuk vorm extra die je zonder epo niet, of over een veel langere periode training zult krijgen.

Als ik namen van wedstrijdrenners zie, ook al zijn het gasten in de laagste divisie, zijn het voor mij bij voorbaat valsspelers.

Ga lekker oudgediende profs lastig vallen met die onzin.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@Bowiex: je bent inderdaad niet de enige. Ik heb die uitnodiging begin februari ook gehad.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

deefdeef schreef:@Bowiex: je bent inderdaad niet de enige. Ik heb die uitnodiging begin februari ook gehad.
Dus dan hoor ik dus ook nog bij de 2e keus..... :cry: Nou doe ik zeker niet meer mee. :lol:
Ghizz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12

Glenn-biker schreef:Denk dat je als wedstrijdrenner je hier niet aan wilt wagen. Ik in iedergeval niet. Leuk de centen en een vakantie naar de montoux, maar in mijn ogen ben je gewoon een valsspeler. Epo tijdens off-seizoen is namelijk ook verboden.
Bij meer,langer,krachtiger presteren, gaat je lichaam zich aanpassen naar die situatie. Supercompensatie heet dat. Dus Als epo werkt, en je fietst er harder van, dan krijg je een stuk vorm extra die je zonder epo niet, of over een veel langere periode training zult krijgen.

Als ik namen van wedstrijdrenners zie, ook al zijn het gasten in de laagste divisie, zijn het voor mij bij voorbaat valsspelers.

Ga lekker oudgediende profs lastig vallen met die onzin.
En dan nog ff hopen dat een of meerdere deelnemers een x een dopingtest moeten doen... Dan is het direct exit als wedstrijdrenner :-q
Laatst gewijzigd door Ghizz op wo 17 februari 2016, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Toch jammer dat het in mijn al geplande vakantie valt. Ik vind het wel een interessant onderzoek. Wat nou als EPO blijkt geen effect te hebben.

En of ik een ezel of een renpaard ben, ik heb geen idee (niet helemaal waar). En volgens mij weten velen dat niet. Overigens denk ik dat je met een ezel en de juiste trainingsmentaliteit erg ver kan komen.
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

Jurriaan schreef:Toch jammer dat het in mijn al geplande vakantie valt. Ik vind het wel een interessant onderzoek. Wat nou als EPO blijkt geen effect te hebben.
dat kan toch de enige reden zijn waarom dit onderzoek gestart wordt? natuurlijk hopen ze dat EPO geen effect heeft zodat de slechte naam (vind ik toch wel) die de wielersport heeft opgelopen een beetje verzacht kan worden.
dan vraag ik me af hoe onafhankelijk dit onderzoek zal worden uitgevoerd. en wie betaald voor dit onderzoek?
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

joen schreef:
Jurriaan schreef:Toch jammer dat het in mijn al geplande vakantie valt. Ik vind het wel een interessant onderzoek. Wat nou als EPO blijkt geen effect te hebben.
dat kan toch de enige reden zijn waarom dit onderzoek gestart wordt? natuurlijk hopen ze dat EPO geen effect heeft zodat de slechte naam (vind ik toch wel) die de wielersport heeft opgelopen een beetje verzacht kan worden.
dan vraag ik me af hoe onafhankelijk dit onderzoek zal worden uitgevoerd. en wie betaald voor dit onderzoek?
We zien de juristen al handenwrijvend toekijken. :((
Plaats reactie