Cursus mountainbikegids

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
lezzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 19 november 2003, 17:25
Mijn mountainbike: Transition Smuggler

Hoi iedereen,

Weet niet of ik goed zit hier maar ik ben opzoek naar een goede mountainbike gids curses. Ken die van Bikepro.at en ziet er super uit. Iemand ervaringen?
Iemand nog andere opties. Zie dat de KNWU de cursus niet meer aanbied.
Zijn er nog opties in de Benelux of moet ik naar Oostenrijk. Is niet erg want ik wil toch ergens in de Alpenlanden aant werk geraken.

Dankjewel,

Leslie
Lezz is More....
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Met name in Frankrijk is al jaren een hoop gelazer met erkening van Europese licenties.. Daar kan je verder nu niet zoveel mee: de Franse opleiding is voor buitenlanders niet te doen: Langdurig traject, etc. Maar goed om je bewust van te zijn. Het is nogal een politiek spel maar wij hebben er veel last van..

Wij hebben destijds instructeurs uit de UK naar Belgie laten komen om een cursus te geven (MIAS - Martin Nash is de man). Dit is vanaf 10 personen betaalbaar. Anders zou je kunnen overwegen een cursus in de UK te volgen. Kijk ook goed naar het niveau. De eisen die gesteld worden verschilt per land en operator waar je wilt gaan werken.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De NTFU bied de cursus MTB begeleider aan
http://www.wieleracademie.nl/Opleidingen/Niveau1.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

MacReal schreef:De NTFU bied de cursus MTB begeleider aan
http://www.wieleracademie.nl/Opleidingen/Niveau1.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is voor begeleider binnen een vereniging (in NL). Niet als je als zelfstandige of bij een operator/organisatie als gids wil werken.
Ride a bike!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

RaMoNNeKe schreef:
MacReal schreef:De NTFU bied de cursus MTB begeleider aan
http://www.wieleracademie.nl/Opleidingen/Niveau1.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is voor begeleider binnen een vereniging (in NL). Niet als je als zelfstandige of bij een operator/organisatie als gids wil werken.
TS begon zelf over de cursus bij de KNWU, de NTFU en de KNWU hebben nu zelf deze cursus opgezet.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
lezzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 19 november 2003, 17:25
Mijn mountainbike: Transition Smuggler

Hey bedankt voor de reacties. DuReal zal inderdaad eens kijken naar cursussen in de UK. Had ikzelf nog helemaal niet aangedacht.
Had ook al veel verhalen gehoord over de Franse aanpak van guides die geen Franse papieren hebben. Op welke manier hebben jullie daar last van DuReal? Controles, boetes of gewoon een grote bureaucratische papieren romslomp?
De KNWU cursus had ik al naar gekeken maar die is te basic en voor in verenigingen. Ben meer op zoek naar cursus voor zelfstandig gids. De cursus van Bikepro in Oostenrijk is redelijk uitgebreid en met de diploma kan je goed aan de slag in de Duitstalige Alpenlanden en overal waar de Duitse mountainbiker te vinden is.
Helemaal niets in Belgie ook? Vreemd dat 2 grote fietslanden niets aanbieden op dat gebied. Ik kan althans niets vinden.
Lezz is More....
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Bij mij in de buurt: http://www.cyclewise.co.uk/british-cycl ... -2822.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

lezzer schreef:Hey bedankt voor de reacties. DuReal zal inderdaad eens kijken naar cursussen in de UK. Had ikzelf nog helemaal niet aangedacht.
Had ook al veel verhalen gehoord over de Franse aanpak van guides die geen Franse papieren hebben. Op welke manier hebben jullie daar last van DuReal? Controles, boetes of gewoon een grote bureaucratische papieren romslomp?
De KNWU cursus had ik al naar gekeken maar die is te basic en voor in verenigingen. Ben meer op zoek naar cursus voor zelfstandig gids. De cursus van Bikepro in Oostenrijk is redelijk uitgebreid en met de diploma kan je goed aan de slag in de Duitstalige Alpenlanden en overal waar de Duitse mountainbiker te vinden is.
Helemaal niets in Belgie ook? Vreemd dat 2 grote fietslanden niets aanbieden op dat gebied. Ik kan althans niets vinden.
De cursus van de wieleracademie is een basis van waaruit je verder kunt (ik heb de cursus ook als basis gebruikt). Docent Mathijs Honig biedt bijvoorbeeld een vervolg cursus aan, mtb gids 3. > meer info, stuur mij even een PB.
Plaats reactie