Doorzitten

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Hoe was je je broek uit? Kan het misschien zijn dat je wasverzachter oid ervoor zorgt dat je huid irriteert?

Ik was mijn fietskleren zelf uit en doe dit met weinig wasmiddel. Voorwas en intensief spoelen moeten het trucje doen, niet het wasmiddel.

En daarna NOOIT in de droger doen. Dit kan irritatie opleveren rondom de naden die kunnen gaan "prikken" en je dure zeem naar de klote helpen.

Als ik het mijn vrouw laat doen dan pleurt ze de hele zooi bij de rest van de was. Hoevaak ik het ook vraag.......... :roll:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hee, ik pleur de hele zooi bij de rest van de was. Maar ja, wasverzachter doen we niet aan en een droger heb ik niet.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Hee, ik pleur de hele zooi bij de rest van de was. Maar ja, wasverzachter doen we niet aan en een droger heb ik niet.
Jij pleurt het erbij en je vrouw doet de was? :roll: :lol:
Stumpjumper one
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 17:22

Hallo allen, ik draag geen ondergoed en sudo creme vind ik zo vet, chamois creme is op waterbasis en dat gebruik ik meestal. Het wassen doe ik meestal op de hand of apart in een miniwasje en als 't erg vuil is eerst in de biotex.

Ziezo al weer heel wat blootgegeven :-D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Stumpjumper one schreef: en sudo creme vind ik zo vet, D
je weet al wat niet werkt. Tijd om iets anders te proberen dat wél werkt. :-)
Stumpjumper one
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 25 november 2013, 17:22

Het Assos broekje zit perfect, nooit gedacht dat het verschil zo groot kon zijn.
Echt waar voor je geld, had het veel eerder moeten doen.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Als je lang in het zadel zit kun je ook een leren zadel op je fiets zetten dat maakt ook een wereld van verschil. Een Brooks B17 bijvoorbeeld

Ik wil niks anders meer. Met een gewoon mtb zadel heb ik al na een uurtje last van zadelpijn. Met m'n Brooks kan ik makkelijk 4 uur fietsen zonder dat ik ook maar iets voel. En ik heb geen speciale fietsbroek nodig met zeem.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

Stumpjumper one schreef:Het Assos broekje zit perfect, nooit gedacht dat het verschil zo groot kon zijn.
Echt waar voor je geld, had het veel eerder moeten doen.
Assos broekje ? Waar vindt je die ? Bedoel....als die echt zo goed bevallen wil ik daar wel meer over weten.
Wat binne we mooi fut niet ?
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Ik had ook steeds problemen na een 35km en heb naast Assos broeken, chamois creme een nieuw zadel aangeschaft met een gleuf in het midden, de sella italia gel flow.
De standaard zadels zijn sm werktuigen, de gel flow is comfortabel en haalt drukpunten weg.

Mtb nu afstanden van >50km zonder problemen.

Sudo creme wordt korrelig en ging jeuken als de hel.
Plaats reactie