Loslopende honden

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
MarclaCross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 13 november 2015, 13:46

Bergbike schreef: Ervaring en context kloppen niet.
Ga maar op een zaterdagmiddag op de Hilversumse hei fietsen.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Zal ik vrijdag doen. Beloofd
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Heel lang verhaal ingekort :

Dingen zijn niet altijd zo simpel als ze lijken.
Ik hoop dat als er granaten tanks en furby's ingezet worden dat bij de eigenaar gebeurt.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

tiewrap schreef:furby's
Idd, bekogelen met pluchen beestjes dat volk.

Afbeelding

:winkie:
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Wat zijn granaten tanks?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Sorry :
,
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

Punt blijft,je bent verantwoordelijk voor je hond.

Wat ik wel merk is dat veel hondenbezitters een hekel aan wielrenners hebben.
En andersom.

Maar het besef dat je je hond niet overal los kan laten lopen is er vaak gewoon niet
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Ik heb een hond, en een hekel aan wielrenners. Maar dat laatste omdat ik mountainbiker en automobilist ben. :winkie:
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Inderdaad, ik was vergeten te zeggen dat ik dat dubbelloops jachtgeweer meer gebruik voor jeanetten wielrenners dan de puppy's die hier ronddwalen in de bossen.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

MarclaCross schreef:Persoonlijke uitrusting bij mijn vorige werkgever defensie. Juist door uitzending naar gevaarlijkere landen en situaties door schade en schande wijzer en meer streetwise geworden. Je zult mij nooit in een talkshow zien zitten janksmoelen als slachtoffer over wat mij is aangedaan, dat verdom ik. Dus noem mij dan maar tokkie......like I care....
Als ik dit zo lees zou ik eerder denken: posttraumatische stressstoornis slachtoffer... elke hondenbezitter een potentiële terrorist :roll:
MarclaCross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 13 november 2015, 13:46

nielsvo schreef:
MarclaCross schreef:Persoonlijke uitrusting bij mijn vorige werkgever defensie. Juist door uitzending naar gevaarlijkere landen en situaties door schade en schande wijzer en meer streetwise geworden. Je zult mij nooit in een talkshow zien zitten janksmoelen als slachtoffer over wat mij is aangedaan, dat verdom ik. Dus noem mij dan maar tokkie......like I care....
Als ik dit zo lees zou ik eerder denken: posttraumatische stressstoornis slachtoffer... elke hondenbezitter een potentiële terrorist :roll:
Nee joh, niet overdrijven. Een dier is een dier en beslist geen mens en reageren derhalve ook instinctief. Dat veel mensen vooral honden menselijke eigenschappen toedichten, dat is pas gestoord. En dan ook nog aanschaffen om hun eigen ego op te krikken cq proberen te imponeren, dat is pas fucked up. De echte psychopaat is meestal de baas, niet ik.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

MarclaCross schreef:Ga maar op een zaterdagmiddag op de Hilversumse hei fietsen.
Dat doe ik regelmatig, ik mijd wel de 'hotspots' omdat teveel mensen op een te klein oppervlak sowieso voor wederzijdse ergernis en problemen zorgen. De (fiets)paden zijn dan vrijwel onbegaanbaar door wandelaars met honden, kinderen, buggy's etc. Gelukkig zijn er ook in die omgeving ook plekken en paden te vinden waar geen spreekwoordelijke hond komt. Ik ervaar dus zelden problemen, natuurlijk zorgen honden wel eens voor een beetje overlast en zijn niet alle baasjes daar even makkelijk op aan te spreken maar ik kom ook veel mensen tegen die hun hond wel perfect onder controle hebben en houden.

Mensen met honden, kinderen, wandelaars (al dan niet gewapend met stokken), paarden, wielrenners, automobilisten, motorrijders en ook mountainbikers zijn wel eens irritant maar niet allemaal en ook niet altijd. Ik behoor helaas tot zoveel van de eerder genoemde categorieën dat ik onmogelijk met een beschuldigende vinger naar een van deze groepen kan wijzen :(

Nou ja, leven en laten leven dan maar...
MarclaCross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 13 november 2015, 13:46

George schreef:
MarclaCross schreef:Ga maar op een zaterdagmiddag op de Hilversumse hei fietsen.

Nou ja, leven en laten leven dan maar...
Eigenlijk is het ware probleem dan ook dat we met een te grote groep gebruik maken van een beperkte ruimte. En wanneer een groep zich niet houdt aan de regels door bijvoorbeeld hun hond te laten loslopen waar dit niet mag, dit ergernis opwekt bij anderen. Ik kom bij Lage Vuursche ook weleens groepen mountainbikers tegen die gillend en schreeuwend door de bossen gaan en het liefst niet op opzij gaan voor je. Het Gooi is mijn achtertuin bij wijze van spreken, dus ik rij daar bijna dagelijks en maak dan ook meer mee.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Da`s zeker waar en dat merk ik ook doordat ik en m`n maten onze tijden erop aanpassen. Na 11-12uur, zeker op zondagen, is een nogo. In het weekend gaan we het liefst zaterdags vroeg want dan moeten de meeste families, wandelaars en hondenbezitters nog boodschappen doen, naar de voetbal, etc.

Hoe ging dat oud-hollandsche gezegde ook alweer? "Doe een ander niet wat u niet wilt dat u geschiedt"

Over het algemeen werkt het wel als je de snelheid er wat uithaalt en mensen vriendelijk begroet en/of bedankt als ze bv hun hond, paard of kinderen bij zich houden. Ook als ik andere fietsers/MTBers inhaal doe ik rustig, meestal krijg je netjes de ruimte. Dat laatste is iets wat sommige MTBers nooit hebben geleerd of compleet schijt aan hebben en je desnoods van je sokken rijden. IMHO net zo aso is als tokkie-hondenbezitters en de alleen-op-de-wereld-wandelaars.

Het punt is dat er overal rotte appels, aso`s en Remy`s tussen zitten. Net wat George zegt: leven en laten leven (al ga ik wel degelijk verhaal halen igv gevaarlijke opzet, dreigementen en/of fysiek geweld)
MarclaCross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 13 november 2015, 13:46

TenZNL schreef: Het punt is dat er overal rotte appels, aso`s en Remy`s tussen zitten.
Mijn opa, satan hebben zijn ziel, zei altijd ' 1 op de tien spoort niet, negeren en doodzwijgen'. Maar die ijzervreter hoorde zelf bij die enkele ene.......Ik persoonlijk vind iedereen die in beginsel sportend bezig is,prima, thumbs up.. Ieder op zijn manier, van wielrennen tot snelwandelen, en van mountainbiken tot nordic walking. Alleen mountainbikers zijn toch wel een apart groepje. Degene die ik tegenkom zijn toch vaak lichtelijk autistisch. Je zegt ze netjes gedag, maar kijken je dan arrogant aan alsof je net iets smerigs hebt gezegd en rijden zwijgend verder. Of kwam het door mijn goedkope 26 er in het begin en dat ik niet de juiste kleiding aanhad zonder helmpje? Is er onder mountainbikers ook een soort van hiërarchie ?
Plaats reactie