Goede regenkleding -> Cube Blackline?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
JT
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 17:07
Mijn mountainbike: Ghost SE5000frame, RS Tora 318, XT schakel, LX naven, Avid Single Digit 5 brakes
Contacteer:

Ik ben op zoek naar goede regenkleding die me langdurig droog kan houden maar ook op z'n minst enigzins ademt. Nu kwam ik een aanbieding tegen van een Cube Blackline broek. De specs zijn alleen zo karig. Ik wou weten of het een goedkope coating heeft of echt een membraan is. Nu kreeg ik het volgende van de shop terug:
according to the product details it is high quality 2.5 ply fabric, the material is as follows:
Item no. 10070211: 100% Polyester (rainjacket)
Item no. 10070222: 90% Polyester, 10% Polyamide (rainpants).

Unfortunately, we have no further material information.
Ook op de website van Cube is er niks over te vinden. Kunnen jullie hier iets uit afleiden voor beide kledingstukken?

Andere tips zijn ook welkom, budget max ongeveer 150 euro :)
[Ghost SE5000 Silver frame + SE7000 uitrusting]==[ Rock Shox Tora 318 Solo Air + PopLoc]==[Deore XT voor/achterderailleur + shifters]==[Deore crank]==[LX naven, Mavic velgen, Schwalbe Smart SAM banden]==[Avid Single Digit 5 remmen]
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Geen idee wat voor stof het precies is, maar regenkleding waar je droog in blijft (tijdens een inspanning) bestaat niet...
Of je wordt nat van de regen, of je wordt nat van je eigen zweet en condens door je lichaamswarmte. Het verschil in mijn ervaring is dat een ademend jack wat minder broeierig aanvoelt dan eentje dat "hermetisch" afsluit, maar nat werd ik in beiden.

Ga je echt veel fietsen in regenachtige omstandigheden kan duurdere regenkleding (met membraan dus) vanwege het extra draagcomfort een optie zijn, maar voor dat incidentele buitje onderweg ga ik zoveel geld niet uitgeven.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
meridabiker2012
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 2 december 2012, 12:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL29/Bulls Pro 8.80 Racing

Blijft voor veel fietsers een hekel punt: regenkleding.
Ik heb vorig jaar een dure Agu secco gekocht voor het o zo veranderlijke weer hier in Nederland.
Prima jack, maar als je moet stoppen bij een stoplicht bijv. en je vervolgt je tocht krijg je je niet meer warm getrapt.

Het is ook wat Kermit aangeeft: of je regent nat of je wordt nat van je eigen zweet.
Waar een wil is, is een weg.....en waar geen weg is kun je mountainbiken
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Castelli Gabba
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

De '2.5 ply fabric' suggereert dat het een membraan betreft: 1 laag buitenstof, dan een membraan, en een lijmlaag aan de binnenzijde.

http://www.outdoorgouda.nl/service/materialen" onclick="window.open(this.href);return false;
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

poiuytr schreef:Castelli Gabba
Die werkt inderdaad erg goed, maar niet boven 15gr...dan is ie te warm.
Je hebt nu de Castelli Perfetto... lichte Gabba uitvoering, maar ook aan de prijs.

In de zomer heb ik nu een regenbestendig vest van Shimano bij me... klein op te vouwen in eigen zakje, houd je romp droog en warm als het regent...armen is niet zo erg. 50 tientjes bij Pearl Izumi... zeker nog goedkopere oplossingen te vinden.

Voor de winter heb ik mijn beproefde Goretex jasje :-q
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Kijk eens bij http://www.endura.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; , MT500 series. Je moet wat meer sparen maar dan heb je voor MTB perfecte regenkleding die echt goed ademt.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

poiuytr schreef:Castelli Gabba
En dat is dus geen waterdicht regenjack, maar een windstopper membraan met een hoge DWR op de buitenstof. Een Gabba gaat in een hoosbui uiteindelijk net zo hard lekken. Als je dit aanraadt of koopt als regenjas gaat dat uiteindelijk in beroerd weer een teleurstelling opleveren.
Jacks van Gore Tex in Active Shell membraan zijn 100% waterdicht. Eventueel zou een een Gore Tex packlight kunnen overwegen, maar daarvan is de ademende werking niet te best.
Die jasjes van Agu zijn gewoon PU gecoate plastic jasjes met 0 ademende werking en een zeer korte levensduur (coating valt eraf en/of raakt verstopt)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Beemer schreef:Kijk eens bij http://www.endura.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; , MT500 series. Je moet wat meer sparen maar dan heb je voor MTB perfecte regenkleding die echt goed ademt.
Top spul! Laatst een week getest in Schotland. Regen blijft buiten en je wordt niet zeiknat van je eigen zweet. Ook prima jas om gewoon in te rijden. Dan heb je 'm alvast aan voor als het wel regent. :-q Zitten handige ritsen in zodat je ook de ventilatie kan regelen. Gaat het echt goed tekeer doe je die ritsen dicht.
◼︎ Go round the outside.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Tijgerhaai schreef:....en je wordt niet zeiknat van je eigen zweet...
Dat kan ik me moeilijk voorstellen, dat verschil zal dan in de werking van onze zweetklieren zitten en niet in de kleding ;-)

Want als ik een beetje serieus fiets wordt ik nat van het zweet, zelfs als het niet regent en ik in gewone ademende fietsshirts rijd. Dan stap je toch ook niet met een droge rug af na de rit?
Dus hoe je het met een sportieve inspanning voor elkaar krijgt in een jack echt droog te blijven, mij lukt dat niet.

Het wordt wel vaak beweerd door reclame, ik heb slechts één keer meegemaakt dat een salesman op een beurs eerlijk zei dat echt droog blijven bij een sportieve inspanning geen realistische verwachting is, ongeacht de kleding.
Goede ademende kleding voelt anders/prettiger dan een "plastic" jasje, dat wel, maar droog...? Niet echt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
wulf
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 10:50
Mijn mountainbike: Transition's & Kona's
Contacteer:

Kleding voor slechtweer? --> Endura. Dat loodst je door de meest bizarre stortbuien heen. Ben daarentegen ook erg benieuwd naar de nieuwe ION kleding. Lijkt ook wel wat.
"Get lost in nature and you will find yourself"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

kermit schreef:
Tijgerhaai schreef:....en je wordt niet zeiknat van je eigen zweet...
Dat kan ik me moeilijk voorstellen, dat verschil zal dan in de werking van onze zweetklieren zitten en niet in de kleding ;-)

Want als ik een beetje serieus fiets wordt ik nat van het zweet, zelfs als het niet regent en ik in gewone ademende fietsshirts rijd. Dan stap je toch ook niet met een droge rug af na de rit?
Dus hoe je het met een sportieve inspanning voor elkaar krijgt in een jack echt droog te blijven, mij lukt dat niet.

Het wordt wel vaak beweerd door reclame, ik heb slechts één keer meegemaakt dat een salesman op een beurs eerlijk zei dat echt droog blijven bij een sportieve inspanning geen realistische verwachting is, ongeacht de kleding.
Goede ademende kleding voelt anders/prettiger dan een "plastic" jasje, dat wel, maar droog...? Niet echt.

Uiteraard zweet je van je inspanning. Maar zoals je zelf al zei zit er verschil in het materiaal. Een Endura MT 500 ademd een stuk beter dan een goedkoop jasje van AGU. Dus ja, je wordt vochtig. Maar je zweet je dus niet zo kapot als in een plastic zak. Sowieso kleed ik mij dusdanig dat ik het warm genoeg heb en niet kapot zweet bij een beetje inspanning.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie