Zwift

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Prulleman
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI Carbon 3 2018

do 12 december 2019, 15:06

Met een kantelbare trainer komt het natuurlijk al wat dichter bij de werkelijkheid, maar maar met een telefoon op je stuur, of een voorwiel blokje zoals elite deze heeft aangekondigd (https://youtu.be/TPYraqNjKTo?t=97) blijft kansloos.

Ik ben nu ook een weekje op de kickr core bezig en ik ben met de zwift trial gestart, maar ik merk dat de virtuele wereld me nog niet zoveel doet. Ik ga vrijwel zeker over op trainerroad en misschien heel af en toe een zwift ritje voor de afwisseling (volgens mij kan je elke maand 25 km gratis fietsen toch? of zit daar nog een limiet aan?)
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: is smerig.

vr 13 december 2019, 08:02

Heb het mtb-en in Zwift ook geprobeerd maar kan nu niet zeggen dat ik er echt warm van werd.

Het mooie van mountainbiken vind ik juist het afschuinen en spelen met de grip, en het in de natuur rijden.
En dat vind ik ook gewoon een heel jaar door leuk, ongeacht het weer.
Dat zal Zwift nooit kunnen vervangen.

Leuk dat ze "innoveren" met sturen en verschillende ondergrond/fietsen enz, maar voor mij maken ze het nu over gecompliceerd.
Zit er ook steeds meer aan te denken over te stappen naar een ander trainingsplatform.
( Misschien ben ik wel gewoon een saaie oude man aan het worden. :tong )

Gebruik het nu overigens om wat kilometers te maken met het koude/donkere weer als je met de MTB savonds het bos niet meer in mag, en het op de racer gewoon niet leuk is.
In de zomer gebruik ik hem voor interval trainingen omdat het verkeer dan vaak dwars zit, en races zijn ook een gruwelijke motivatie om jezelf helemaal leeg te trappen.
Dirtdigger Freeride Zuidwest. - https://www.facebook.com/mtbtracksboz
Plaats reactie