Zwift

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als je een trainingsprogramma volgt bepaald die het te trappen vermogen. Dat klopt dan niet wat er getoond wordt. Dan kan je inderdaad krijgen dan je met 200 watt naar beneden aan het trappen bent. Met het volgen van een route en vrij rijden moet het toch redelijk kloppen.

Iets anders heb je je trainer wel gekalibreerd? Anders zit je er zeker naast. Mijn ervaring als het raar begint te voelen is het zeker tijd voor kalibratie. Weerstand curve regeert beter over ANT+ dan Bluetooth. Computer met serieuze rekenkracht (vooral grafisch) werkt fijner dan een oud lor die je nog in een hoekje had staan.
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lijkt me toch meer dan logisch dat je moeite moet doen om dat vermogen omlaag te trappen, dat is in het echt ook zo.
Bergop is het veel makkelijker vermogen trappen dan op het vlak.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Is er bij Zwift de mogelijkheid om virtuele ritten en klimmen te kopen?
Ik heb ergens de mogelijkheid gehad om voor €15 b.v. de Madaleine klim aan te schaffen, ik dacht dat dat bij Zwift was maar kan het niet terug vinden.
Mogelijk ben ik in de war met een ander programma
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Arjan1 schreef: do 9 december 2021, 10:13 Is er bij Zwift de mogelijkheid om virtuele ritten en klimmen te kopen?
Ik heb ergens de mogelijkheid gehad om voor €15 b.v. de Madaleine klim aan te schaffen, ik dacht dat dat bij Zwift was maar kan het niet terug vinden.
Mogelijk ben ik in de war met een ander programma
Denk dat je een ander programma bedoelt.
Tacx bijvoorbeeld heeft live beelden van verschillende cols die je kan aankopen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het gaat toch om vermogen opbouwen? Het blijft dom naar een schermpje staren. Ik heb de Nino Schuter punch climbs en Annika Langvad Cape Epic workouts gedaan voor ik naar Spanje ging. Vorig jaar was ik aldoor als één van de laatste boven. Dit jaar reed ik de hele week direct achter de gids. :D


https://whatsonzwift.com/workouts/athle ... chy-climbs

https://whatsonzwift.com/workouts/mount ... -workout-1
◼︎ Go round the outside.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Rasmazzer schreef: di 7 december 2021, 21:41 Nee, snap alleen niet als ik 250W trap een uur lang en dan 15min naar beneden moet rijden tot eindpunt, ik zo’n moeite moet doen om 200W te blijven trappen.
opschakelen en blijven trappen :winkie:
Plaats reactie