Bikefitting ervaringen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij mij helpt veel fietsen.
Hoe meer ik fiets, hoe minder pijntjes :-q

Maar ik denk dat een goede houding op de fiets wel een eerste vereiste is, om maar even bij het onderwerp te blijven ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Werkt bij mij net zo. :-)
Hoe minder ik fiets, hoe meer pijntjes.
Na een rit (ook al is het maar 20km) zijn de pijntjes weer weg.
Het is gewoon een soort alert voor als je te weinig fietst. :D
peter.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 augustus 2012, 21:12
Mijn mountainbike: Trek Sawyer, Salsa Spearfish, Cube Cross Race en Trek Stache.

Laatst schoenzooltjes laten aanmeten bij Anno Velo (Amersfoort). Zeer kundig persoon en leuke fietsverhalen.
Adventure by bike
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Iemand ervaring met de bikefitting praktjken van de Futurumshop in Apeldoorn?
Ik krijg na ca 40 km in het zadel meestal last van mijn achterwerk. Heb al lopen spelen met de zadelstand maar dat werkt ook niet helemaal zoals ik wil. Ik wil dan een bikefit laten doen met zadelanalyse. Kunnen ze meteen kijken of de breedte wel goed is.
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Heb recent een bikefit bij futurumshop laten doen. Bikefit is prima, en ben nog een beetje aan het wennen aan de nieuwe afstelling. De eerste rit kreeg ik na 15kilometer al wel zeer moeie bovenbenen en heupen, dus er was echt wel wat veranderd. Dit gaat nu beter. Helaas hadden ze geen 100mm stuurpen op voorraad, dus die zelf maar even besteld.
Let op: zadelanalyse is alleen het opmeten van de zitbotjes en daarbij behorende zadelbreedte adviseren. Het wegnemen van zadelpijn is puur berust op een goede afstelling van de fiets en juiste zadelbreedte. Ik had echter een hele zadelmeting verwacht dus dit viel iets tegen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik wist niet precies wat ik van een zadelmeting zou moeten verwachten maar zoals je dit beschrijft is het iets van 5 minuten.
Maar als ik het zo lees heb je ook meten de mogelijkheid om het zadel meteen te proberen, mits aanwezig.
Ik ga ze wel een mail sturen.
Karibenios
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 26 januari 2019, 21:39

En hebben je knieën helse versie van 2017 overleefd?
Plaats reactie