Zweten in een softshell fietsjack

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Underdog84 schreef: wo 9 januari 2019, 16:32 Wat kunnen mensen toch weer een verhalen schrijven over zoiets simpels als mtb kleding. En maar populair doen. :roll:
Misschien dat het voor jou simpel is en je geen klachten als bv. overmatig zweten, kou op de borst etc. ondervindt.
De TS zit wel met een probleem en krijgt tot nu toe goed advies om dat te verhelpen.
Dat lijkt mij de essentie van een mtb-forum. Ik begrijp niet waarom je dit als “populair doen” kwalificeert.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Underdog84 fietst waarschijnlijk 1x per maand en alleen als het minimaal 20 graden is, er niet teveel tegenwind is, het liefst heuveltje af en niet meer dan 5km. :D
Underdog84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 29 juli 2018, 22:51

Hahaha nee het valt me gewoon op dat ik voornamelijk voorbij zie komen wat mensen dragen en voor hun goed werkt. Ik vraag me af wat de topicstarter hieraan heeft.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wat ik lees is dat TS last heeft van een veelvoorkomend probleem en dat sommigen dit opgelost hebben door een bepaald merk te kopen.
Ik denk dat TS hiermee zeker geholpen is.
Ik ook, want mijn Craft ondershirt is ook zodanig warm dat ik ook ga zweten tijdens het fietsen. :-(
Underdog84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 29 juli 2018, 22:51

Oke ja daar zal natuurlijk wel verschil in zitten. Sorry he. :lol:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

:winkie: :-q
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Na enkele weken een Brynje thermoshirt gebruikt te hebben (i.p.v. Craft) is mijn conclusie dat deze perfect werkt :-q
Waar ik met Craft vaak met een kletsnat zweetshirt thuis kwam blijft de Brynje nagenoeg droog.

Het blijft (voor mij althans) wel zaak om te ventileren. Gelukkig heeft mijn Vaude winterjack die mogelijkheid. Aan de zijkanten zitten dmv een rits te openen ventilatiegaten. Daarbij doe ik af en toe de rits aan de voorkant een klein stukje open.
Bij gebruik van een Craft zweetshirt deed ik dat overigens ook maar niet met het gewenste resultaat.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
bjornc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 3 september 2015, 21:11

Even mijn eerste indruk van de Brynje Super Thermo:

Gisteren 40km gefietst met een vertrektemperatuur van ca 3 graden, en bij thuiskomst was dat -2.

Doordat de Brynje erg open is, is de tocht door de rits van de softshell beter te merken dan bij een standaard ondershirt.
Ik kon me buiten dat om wel warm houden, maar het hield niet over.
Eerlijk gezegd geef ik de Bioracer softshell daarvan de schuld.

Bij thuiskomst was de werking van de Brynje overduidelijk; over de hele oppervlakte was mijn bovenlijf droog gebleven.

De eerste ervaring is dus overwegend positief, maar er is nog wel wat werk te doen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Na alle goede ervaringen hier te hebben gelezen ook Brynje Super Thermo aangeschaft, gewoon, eens proberen.
Heb shirts van Odlo, Gore, Craft, Wolfskin.
Vorige week bij regen en 9gr me bewust te warm gekleed, vandaag bij tot -9 vriesweer hetzelfde setje aan, en beide keren lunch/lange pauze tussendoor... dan wil je nog wel eens afkoelen. Gore Soft shell jack, Gore shirt lange mouw, Brynje Super Thermo lange mouw basislaag.
Na vandaag weet ik het zeker, ‘I am sold!’.
Onderweg warm en droog, met de pauze droog en niet afkoelen, thuis idem! Top.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Hoe is de maatvoering van de Brynje? Ik heb normaalgesproken een fietsshirt maat M. Ook van de Brynje een M nodig?
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

In mijn geval... Normaal S, nu ook S volgens advies Brynje. Valt relatief strak aangesloten, precies goed, normaal sportief. Niet te ‘tight fit’, zeker niet ruim/loose.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Thanks!

Waar hebben jullie de Brynje besteld? De site van de importeur is maar vaag. Ook geen webshop aanwezig.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Deze, Super Thermoshirt, met lange mouw, in wit:
https://www.brynje-shop.com/de/sportswe ... 0300-p6950.

Ps: is er ook in andere kleuren en ook als T-shirt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Heb hem ook bij Brynje zelf gekocht. Werd niet uit Noorwegen maar uit Oostenrijk verzonden. Duurde wat langer maar onder de streep was ik goedkoper uit dan in NL 😉
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Vandaag met Merino ondershirt, shirt met lange mouwen, Craft Siberian huppeldepup en een IONjas aangefietst...en het hield niet over. :o
Net ook maar 2 van die Byrne dingen besteld en kijken of het helpt. Anders maak ik er vd zomer een schepnetje van :winkie:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie