Pijnlijke, koude voeten, doorbloeding probleem

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Zaskar schreef: di 16 april 2019, 11:41
Xfries schreef: za 9 februari 2019, 21:26

Dat had ik al besloten ja, was alleen benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik zeg ook niet dat ik vaatklachten in mijn lies heb en ook niet dat ik last heb van een paar kouwe tenen. Anyway, bedankt voor het meedenken :-q

Ben je inmiddels geweest? Ik ervaar namelijk hetzelfde en hoop allerlei geprobeer met zadels/houding etc wat concreter te maken.
Donderdag heb ik eindelijk een afspraak met de huisarts hierover . Ik laat weten wat er uit komt :-q
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Huisarts denkt aan zenuwbeknelling door druk, waardoor ook raynaud getriggerd kan worden. Om doorbloeding/ ader probleem uit te sluiten wordt dit volgende week wel doorgemeten. Daarna vervolg, zal dan wellicht podoloog worden. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Xfries schreef: do 18 april 2019, 10:12 Huisarts denkt aan zenuwbeknelling door druk, waardoor ook raynaud getriggerd kan worden. Om doorbloeding/ ader probleem uit te sluiten wordt dit volgende week wel doorgemeten. Daarna vervolg, zal dan wellicht podoloog worden. Wordt vervolgd.
Ok, bedankt voor de update. Hoe wordt dit doorgemeten?
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Zaskar schreef: di 23 april 2019, 15:30
Xfries schreef: do 18 april 2019, 10:12 Huisarts denkt aan zenuwbeknelling door druk, waardoor ook raynaud getriggerd kan worden. Om doorbloeding/ ader probleem uit te sluiten wordt dit volgende week wel doorgemeten. Daarna vervolg, zal dan wellicht podoloog worden. Wordt vervolgd.
Ok, bedankt voor de update. Hoe wordt dit doorgemeten?
Bloeddruk werd gemeten aan de pols en enkels en dan vergeleken. Was prima, dus nu naar de podo therapeut, hopen dat die een oplossing kan bieden. Wordt wederom vervolgd.
Vulles
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 21 juli 2013, 22:03

Herkenbaar dit, heb het met name met op de weg fietsen en minder op de MTB. Ook met hardlopen had ik hier last van, toen met behulp van een podoloog een zooltje gemaakt voor wat ondersteuning onder mijn middenvoet. Heb kennelijk een holle voet die met fietsen wat platter wordt waardoor er zenuwen en vaatjes bekneld raken met dode tenen en voorvoet tot gevolg. Zooltjes geven wat verlichting, maar het is niet weg helaas.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Vulles schreef: do 9 mei 2019, 11:35 Herkenbaar dit, heb het met name met op de weg fietsen en minder op de MTB. Ook met hardlopen had ik hier last van, toen met behulp van een podoloog een zooltje gemaakt voor wat ondersteuning onder mijn middenvoet. Heb kennelijk een holle voet die met fietsen wat platter wordt waardoor er zenuwen en vaatjes bekneld raken met dode tenen en voorvoet tot gevolg. Zooltjes geven wat verlichting, maar het is niet weg helaas.
Vandaag ook zooltjes gekregen, podotherapeut denkt dat dit gaat werken, heeft al veel fietsers met dezelfde klacht hiermee geholpen zegt hij. Inderdaad zenuw knel door hetgeen jij beschrijft. Ben erg benieuwd, hoop dat de podo gelijk heeft :)
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Even een update, de zooltjes via de podo therapeut hebben niet geholpen. Ben bang dat ik er mee moet leren leven. Inmiddels ook een andere fiets, maakt geen verschil. Zelfs op de stads fiets heb ik er last van.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bezoekje aan de huisarts al overwogen?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

bert l. schreef: vr 1 november 2019, 10:59 Bezoekje aan de huisarts al overwogen?
Ja al meerdere keren geweest ook, die had me toen ook doorverwezen naar de podotherapeut. Dat is wat anders dan een podoloog, dat is een vrij beroep. De podotherapeut is een officieel erkende titel. Maar goed ook dat loste niks op. Blijft weinig anders over dan ermee leven.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Xfries schreef: vr 1 november 2019, 01:07 Even een update, de zooltjes via de podo therapeut hebben niet geholpen. Ben bang dat ik er mee moet leren leven. Inmiddels ook een andere fiets, maakt geen verschil. Zelfs op de stads fiets heb ik er last van.
Ik zelf heb tegenwoordig enorme last van mijn bovenbenen met fietsen.
Beetje tegenwind of omhoog en ze verkrampen en verlies kracht.
Na 40km mtb'en houden ze ermee op.
Zodra ik stil sta/zit is het na een paar minuten over.
Duidelijke symptomen van een beknelde liesslagader, behalve dat ik de koude voeten symptoom niet heb...

Ik heb binnenkort een afspraak met een sportarts, ik zou je aanraden om ook eens met de sportarts te praten ipv een gewone arts of podoloog etc.

Ik heb sinds September een duidelijke liesbreuk waar ik in January voor geopereerd word.
Nu komen de symptomen van een liesbreuk en verminderde kracht in de bovenbenen mij achteraf al veel eerder voor, alleen in mindere mate, maar na een fiets vakantie in de Alpen heb ik duidelijk een liesbreuk.

Mijn 'hoop' is nu dat de beknelling te maken heeft met de liesbreuk, maar misschien is de liesbreuk weer een oorzaak van de beknelling..
Maar loop ook al 2 jaar met mijn bekken scheefstand te kloten; al 4 x rechtgezet en elke keer weer scheef.
Loop ondertussen ook met een zooltje om een beenlengte verschil op te lossen.

Naar mijn idee heeft dit alles met elkaar te maken, hopelijk heeft de sportarts hier een antwoord op.
Een beknelling in de lies is trouwens operatief op te lossen, als je erop tijd bij ben is dit geen grote ingreep.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Arjan1 schreef: za 30 november 2019, 00:24
Xfries schreef: vr 1 november 2019, 01:07 Even een update, de zooltjes via de podo therapeut hebben niet geholpen. Ben bang dat ik er mee moet leren leven. Inmiddels ook een andere fiets, maakt geen verschil. Zelfs op de stads fiets heb ik er last van.
Ik zelf heb tegenwoordig enorme last van mijn bovenbenen met fietsen.
Beetje tegenwind of omhoog en ze verkrampen en verlies kracht.
Na 40km mtb'en houden ze ermee op.
Zodra ik stil sta/zit is het na een paar minuten over.
Duidelijke symptomen van een beknelde liesslagader, behalve dat ik de koude voeten symptoom niet heb...

Ik heb binnenkort een afspraak met een sportarts, ik zou je aanraden om ook eens met de sportarts te praten ipv een gewone arts of podoloog etc.

Ik heb sinds September een duidelijke liesbreuk waar ik in January voor geopereerd word.
Nu komen de symptomen van een liesbreuk en verminderde kracht in de bovenbenen mij achteraf al veel eerder voor, alleen in mindere mate, maar na een fiets vakantie in de Alpen heb ik duidelijk een liesbreuk.

Mijn 'hoop' is nu dat de beknelling te maken heeft met de liesbreuk, maar misschien is de liesbreuk weer een oorzaak van de beknelling..
Maar loop ook al 2 jaar met mijn bekken scheefstand te kloten; al 4 x rechtgezet en elke keer weer scheef.
Loop ondertussen ook met een zooltje om een beenlengte verschil op te lossen.

Naar mijn idee heeft dit alles met elkaar te maken, hopelijk heeft de sportarts hier een antwoord op.
Een beknelling in de lies is trouwens operatief op te lossen, als je erop tijd bij ben is dit geen grote ingreep.
Interessant, heb al zeker 20 jaar regelmatig bekken scheefstand, wat dan weer rechtgezet wordt door manueel therapeut of chiropractor. Instabiel bekken, komt ook voor bij mannen :-{ Doe ik allerlei oefeningen voor om de core sterk te houden. Die sportarts, ga ik inderdaad proberen, wie weet..Thanks :-q
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Koude tintelende voeten en kramp in mijn bovenbenen (binnenkant) heb ik ook flink last van gehad. Ik reed al jaren met een ‘plat’ zadel en dit zat heerlijk tot ik ineens last van kramp en pijnlijke liezen kreeg. Het begon bij ritjes van 75km maar na een paar maanden had ik al problemen na een km of 10. Op advies van een mtb’er die iets soortgelijks mee had gemaakt een (goedkoop) ‘rond’ zadel aangeschaft om te proberen en dat was na even wennen de oplossing. Pijnlijke voeten en liezen waren direct verleden tijd. Ik had eigenlijk niet gedacht dat zo’n goedkoop zadel dit had kunnen oplossen maar het is voor mij een blijvertje🙂

Deze dus:

https://www.futurumshop.nl/selle-italia ... wart.phtml
Plaats reactie