Trainen voor langste dag rit 21 juni 2019

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat het GPS was stond op de website.
Jammer dat het niet gelukt is.

Nee mijn rit was zeker geen draaien en keren, gewoon makkelijk maar het wennen aan de warmte hakte er flink in, dat is wel een dingetje.

Volgende keer beter toch.
Je kunt vast in jouw omgeving ook wel een 100km rit uitstippelen, of begin eens met 70-80km..
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Wij hebben de 100km wel uitgereden. Paar kleine missers gehad die met borden waarschijnlijk ook waren gebeurt.
Iets met teveel genieten van de omgeving.

Uiteindelijk bijna 20 gemiddeld zonder dat we echt gepusht hebben. Dus viel zeker niet tegen. De trails maken ook dat de tijd eigenlijk voorbij vloog.

Een minpuntje vond ik dat de pauze plaats bij lemele alleen koffie en thee hadden. Daar had ik op dat moment echt heel weinig behoefte aan. De post bij Hellendoorn was echt perfect qua aanbod.
PaganiProductions

Rayb81 schreef: zo 2 juni 2019, 02:47 Dat het GPS was stond op de website.
Jammer dat het niet gelukt is.

Nee mijn rit was zeker geen draaien en keren, gewoon makkelijk maar het wennen aan de warmte hakte er flink in, dat is wel een dingetje.

Volgende keer beter toch.
Je kunt vast in jouw omgeving ook wel een 100km rit uitstippelen, of begin eens met 70-80km..
Achteraf had ik beter met een gps captain kunnen mee rijden maar ben zelf groot voorstander van een route met pijltjes zeker voor mensen die niet uit buurt komen.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Waarom ga je dan een GPS rit rijden??
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Op mij komt je reactie een beetje grumpy over. Ik schat zo in dat je een beetje baalt dat het niet lekker ging en het feit dat er geen bordjes zijn tijdens een GPS-rit (rara politiepet) daar nu de schuld van geeft.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
PaganiProductions

japie carbon schreef: ma 3 juni 2019, 12:27 Waarom ga je dan een GPS rit rijden??
Omdat ik een gps heb en wou testen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

PaganiProductions schreef: ma 3 juni 2019, 14:37
japie carbon schreef: ma 3 juni 2019, 12:27 Waarom ga je dan een GPS rit rijden??
Omdat ik een gps heb en wou testen.
En weet je nu ook wat er niet goed is gegaan? Zodat je met de volgende gps rit dit probleem niet meer hebt. Jammer als je door een gps probleem je rit moet afbreken.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kapitein Iglo schreef: ma 3 juni 2019, 13:30 Op mij komt je reactie een beetje grumpy over. Ik schat zo in dat je een beetje baalt dat het niet lekker ging en het feit dat er geen bordjes zijn tijdens een GPS-rit (rara politiepet) daar nu de schuld van geeft.
Ik heb ook een beetje het gevoel dat Pagani zich af en toe een beetje overschat en zich er dan met smoesjes uitpraat... :wink:
Zelfde verhaal als toen met de 5 van LV het geval was.
Maakt verder ook niet uit hoor.
PaganiProductions

Rayb81 schreef: di 4 juni 2019, 00:07
Kapitein Iglo schreef: ma 3 juni 2019, 13:30 Op mij komt je reactie een beetje grumpy over. Ik schat zo in dat je een beetje baalt dat het niet lekker ging en het feit dat er geen bordjes zijn tijdens een GPS-rit (rara politiepet) daar nu de schuld van geeft.
Ik heb ook een beetje het gevoel dat Pagani zich af en toe een beetje overschat en zich er dan met smoesjes uitpraat... :wink:
Zelfde verhaal als toen met de 5 van LV het geval was.
Maakt verder ook niet uit hoor.
Ik ben meer Van de Limburgse stijl mountainbiken niet van de bmx baantjes
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Misschien pagani. Maar je hebt het nu geprobeerd en het ging niet helemaal goed.
Dat is natuurlijk niet heel erg motiverend om het "leuk"te vinden.

IPV het dan gelijk af te schrijven, kun je je ook voornemen om wat vaker te oefenen.
Want de route zat er prima in, dus als je wat geoefender was geweest had je het waarschijnlijk prima gered.

Ik vind het juist wel fijn. De laatste tijd bij gepijlde routes toch regelmatig gehad dat er bordjes waren verdwenen.
Dan moet je hopen dat er een goed duidelijk spoor is.
Daar heb je bij GPS dan weer geen last van. Je kan de route altijd terug vinden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

PaganiProductions schreef: di 4 juni 2019, 08:04
Ik ben meer Van de Limburgse stijl mountainbiken niet van de bmx baantjes
Omschrijf die eens, in één zin? Ik kan het ook aan Aurelius vragen :wink:

Joh, kop op. Niet gaan afgeven op parcoursen als je je dag niet hebt. Training doet veel goed.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: di 4 juni 2019, 08:36
PaganiProductions schreef: di 4 juni 2019, 08:04
Ik ben meer Van de Limburgse stijl mountainbiken niet van de bmx baantjes
Omschrijf die eens, in één zin? Ik kan het ook aan Aurelius vragen :wink:
1 woord: Vlaai
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
PaganiProductions

KarinMTB schreef: di 4 juni 2019, 08:29 Misschien pagani. Maar je hebt het nu geprobeerd en het ging niet helemaal goed.
Dat is natuurlijk niet heel erg motiverend om het "leuk"te vinden.

IPV het dan gelijk af te schrijven, kun je je ook voornemen om wat vaker te oefenen.
Want de route zat er prima in, dus als je wat geoefender was geweest had je het waarschijnlijk prima gered.

Ik vind het juist wel fijn. De laatste tijd bij gepijlde routes toch regelmatig gehad dat er bordjes waren verdwenen.
Dan moet je hopen dat er een goed duidelijk spoor is.
Daar heb je bij GPS dan weer geen last van. Je kan de route altijd terug vinden.
Het probleem dat ik zo'n routes niet langs de deur heb ik en dus moet gaan reizen en dat is voor mij Horst en blijf meestal liever it de buurt.
PaganiProductions

Kapitein Iglo schreef: di 4 juni 2019, 08:36
PaganiProductions schreef: di 4 juni 2019, 08:04
Ik ben meer Van de Limburgse stijl mountainbiken niet van de bmx baantjes
Omschrijf die eens, in één zin? Ik kan het ook aan Aurelius vragen :wink:

Joh, kop op. Niet gaan afgeven op parcoursen als je je dag niet hebt. Training doet veel goed.
Heb weer wat ervaring erbij.
En rijdt al beter dan vroeger.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

PaganiProductions schreef: di 4 juni 2019, 09:59
KarinMTB schreef: di 4 juni 2019, 08:29 Misschien pagani. Maar je hebt het nu geprobeerd en het ging niet helemaal goed.
Dat is natuurlijk niet heel erg motiverend om het "leuk"te vinden.

IPV het dan gelijk af te schrijven, kun je je ook voornemen om wat vaker te oefenen.
Want de route zat er prima in, dus als je wat geoefender was geweest had je het waarschijnlijk prima gered.

Ik vind het juist wel fijn. De laatste tijd bij gepijlde routes toch regelmatig gehad dat er bordjes waren verdwenen.
Dan moet je hopen dat er een goed duidelijk spoor is.
Daar heb je bij GPS dan weer geen last van. Je kan de route altijd terug vinden.
Het probleem dat ik zo'n routes niet langs de deur heb ik en dus moet gaan reizen en dat is voor mij Horst en blijf meestal liever it de buurt.

Ook in de buurt kan je met GPS oefenen. Zet er eens een oude route op of misschien staat er wel wat op gpsies en probeer die puur op gps te rijden. (nb ik realiseer me nu dat het niet heel duidelijk was dat ik het over het GPS aspect had)
Plaats reactie