Afvallen tot 80 kg

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ad58 schreef: za 11 mei 2019, 18:11 Dus geen frisdranken, snoep of koekjes, geen alcohol, vermijd alle kant en klaar producten, beperk je brood, pasta, rijst en aardappels inname. En 1.5 a 2 liter water per dag.
Wordt wel saai zo... :-{
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dat wel ja.... :((
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
PaganiProductions

awinkel schreef: ma 13 mei 2019, 14:11 Afvallen is niet zo moeilijk in principe.
Alles wat het mondje ingaat moet verbrand worden. Doe je dat niet dan hoopt het zich op.
Ik eet 3x per dag, tussendoortjes bestaat uit fruit en drink niet al teveel bier en frisdrank.
Dat samen met ongeveer 3x fietsen per week (ongeveer 5-8 uur) resulteert zonder enige inspanning in 77kg bij 1,85m.
Daarom heb ik geen bier meer in huis.
Bij 5 flessen bier ga ik al slechter van slapen daarom drink ik al wat minder daarvan en door de week bijna nooit bier.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Mijn twee zonen wogen een jaar geleden (ongeveer) respectievelijk 135 en 122 kilo. De eerste weegt nu 83 kilo, de tweede 78 kilo. Het is hen gelukt door echt calorieen te tellen EN door gezonder te gaan eten. De tweede heeft daarvoor als hulpmiddel de 'Eet ik gezond' app gebruikt van het voedingscentrum. Gratis te downloaden. Je weegt even af wat je waarvan eet en er wordt doorgerekend hoeveel calorieen je eet, hoeveel vitaminen, enzovoorts en dat wordt vergeleken met de dagelijks nodige doses. Ik gebruik zelf ook die app van tijd tot tijd om mijn eetpatroon in balans te houden. Werkt perfect. Is in het begin even werk, maar als je het gewend bent kost het invullen je max 5-10 minuten per dag. et jezelf op 1000-1500 calorieen per dag, wil je langzamer afvallen, op 1800 of zoiets. Als man heb je per dag zo'n 2500 nodig, beetje afhankelijk van je postuur. Daar moet je dus duidelijk onder gaan zitten. Zoals eerder la gezegd, afvallen is niet moeilijk. Fout die veel mensen maken is dat ze niet eerlijk zijn tegenover zichzelf en zichzelf met bepaald voedsel gaan belonen als het een week of zo gelukt is.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Geniet ook een beetje van het leven zou ik zeggen. Zit je met overgewicht dan is het idd verstandig vooral de avond extra’s te laten staan en vooral water te drinken.

Waarom perse een paar kg minder om wat sneller te fietsen als je je lekker in je vel voelt zitten. We zijn geen profs .. :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vaak geniet je ook meer van het leven als je een goede conditie hebt. ;-)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

awinkel schreef: di 14 mei 2019, 08:58 Vaak geniet je ook meer van het leven als je een goede conditie hebt. ;-)
QFT! Bij een slechtere conditie, en hoger gewicht gaat alles er op achteruit. Fitheid, gemak van uit bed komen, humeur... Zit ik zelf ook middenin op het moment, tijd voor actie. Ik doe met je mee Wouter, op naar die 80! :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

TS heeft niet last van overgewicht maar wil zich op allerlei gebieden (fiets, voeding, onderdelen etc..) met (semi) profs vergelijken. Dat is wat anders dan overgewicht hebben waar je daadwerkelijk last van hebt.

Ieder mag voor zichzelf spreken uiteraard maar het ging om de TS. Genoeg voorbeelden waarin het idd verstandig is je eetpatroon wat aan te passen .. maar daar gaat het in principe niet om in deze topic.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dat is waar. Maar zijn doel (80 kg bij 1.78m) is gewoon een gezond doel. Wat zonder al te spastisch te doen prima te halen moet zijn volgens mij. En mocht dat lukken, merk je dat op meer vlakken dan dat alleen fietsen makkelijker gaat.

MAAR! Levensgeluk staat voorop, als je blij wordt van BBQen, pinten drinken en toast met kaas om 22:30 om daarnaast af en toe ook nog lol te hebben op de MTB, wat let je :)
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Eet vlees omdat je het lekker vindt, niet omdat je het nodig hebt. Tegenwoordig zit in heel veel producten vlees, maar onderaan de streep heb je er niks van nodig wat niet in andere voedingsmiddelen zit of je merkt niet eens dat in een product vlees verwerkt zit. Het enige waar je op moet letten is B12.

Sinds ik (zo goed als) geen vlees meer eet blijf ik veel makkelijker op gewicht, ook al drink ik af en toe een biertje en snoep ik nog geregeld tussendoor. Ik ben 1.78m en schommel tussen de 81 en 82kg.

Zelf zou ik geen drastische veranderingen aanbrengen, dit is altijd lastig vol te houden. Ga geen dieet volgen van een vaste periode, maar probeer met kleine stapjes je eetpatroon te veranderen.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Goeie tips tot nu toe, behalve die van 1000-1500 calorieën .
TS fietst bijna elke dag dus dat aantal is veel te laag.
Daarnaast is zo laag zitten vragen om het jojo effect.
Goed op je eten letten, weet wat je eet, weet waar verborgen calorieën in zitten.
Geen frisdranken met suiker, minder bier, minder snacks en lekker blijven fietsen.
Dan kan je (lukte mij i.i.g. wel op die leeftijd) met gemak 2-4 kg per maand afvallen.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

178 80 kg zit je zelfs nog net te hoog qua BMI. Dus het is een mooi doel. Ligt er natuurlijk ook aan waar je vanaf komt qua gewicht. Maar vanaf 87 moet te doen zijn.
PaganiProductions

Ik probeer na het avondeten niks meer te eten hoogstens wat fruit.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zo doe ik dan ook sinds de winter. Dus ‘s avonds doordeweeks geen chips, kaas, bier, nootjes etc. Alleen nog in ‘t weekend. Inmiddels 5 kg kwijt, na jaaaaaaren hangen rond de 95 kg.
Ik ben 1.91 m dus kom aardig in de buurt van een prima bmi.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Daarom heb ik altijd wel een zak wortels in de buurt. Toch wat te knagen :winkie:

Maar volgens mij is er ook weinig mis met een handjevol zelf te kraken walnoten op een avond.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie