Eikenprocessierups

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

PaganiProductions schreef: wo 19 juni 2019, 10:20
Gertjanw schreef: vr 14 juni 2019, 20:13 Het heeft jammer genoeg allemaal te maken met de opwarming die wij mensen veroorzaken. Dat is zo vaak terug te lezen. Het enige wat wij kunnen doen is verzinnen wat antimateriaal is tegen de genoemde rupsen of teken... Ik ben zelf hooikoortspatient dus ik heb altijd hooikoorts medicatie in de buurt.

Daarnaast zal de bestrijding van die nachtrupsen steeds beter gaan aangezien we steeds beter weten hoe we met die beestjes om moeten gaan. Als volk leren we gelukkig ook steeds sneller en handelen daar ook naar. :-q

Wel is er voor mij een reden waarom ik rtl/sbs nieuws vermijd. Als ik het nieuws lees op andere sites zoals bijvoorbeeld het AD is dat veel minder angstaanjagend. https://www.ad.nl/binnenland/tropische- ... ~a5503a91/
Persoonlijk geloof ik niet zo in dat global warming verhaal door mensen het komt door dat die weinig natuurlijk vijanden
hebben waardoor zo min onbedreigd kunnen voortplanten en dan krijg je plagen.

Als dat laatste over mensen gaat dan heb je alsnog gelijk.. :bier:
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

PaganiProductions schreef: wo 19 juni 2019, 10:20
Persoonlijk geloof ik niet zo in dat global warming verhaal door mensen het komt door dat die weinig natuurlijk vijanden
hebben waardoor zo min onbedreigd kunnen voortplanten en dan krijg je plagen.
Afbeelding
PaganiProductions

Mach0 schreef: wo 19 juni 2019, 11:30
PaganiProductions schreef: wo 19 juni 2019, 10:20

Persoonlijk geloof ik niet zo in dat global warming verhaal door mensen het komt door dat die weinig natuurlijk vijanden
hebben waardoor zo min onbedreigd kunnen voortplanten en dan krijg je plagen.

Als dat laatste over mensen gaat dan heb je alsnog gelijk.. :bier:
Nee heb niet over mensen maar over dierenplagen.
PaganiProductions

Benji83 schreef: wo 19 juni 2019, 20:38
PaganiProductions schreef: wo 19 juni 2019, 10:20
Persoonlijk geloof ik niet zo in dat global warming verhaal door mensen het komt door dat die weinig natuurlijk vijanden
hebben waardoor zo min onbedreigd kunnen voortplanten en dan krijg je plagen.
Afbeelding
Als de wetenschap niet met problemen komt word de geldstroom zo dicht gedraait en staan zo op straat dat is hoe wetenschap werkt.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Juist ja. :-q :bier:
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

OK, typte hij vanaf een computer verbonden aan het internet ontwikkeld door...
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

PaganiProductions schreef: do 20 juni 2019, 11:03 Als de wetenschap niet met problemen komt word de geldstroom zo dicht gedraait en staan zo op straat dat is hoe wetenschap werkt.
Je hebt werkelijk geen idee hoe wetenschap werkt. Wéér een complotdenker.....................................................................................

On topic: Hoe lang lopen mensen met de jeuk? De wijk hier zit vol met bomen met rood-wit asbestupsenlint maar 'k heb de beestjes in kwestie nog geen enkele keer gezien. Inmiddels zit ik de hele dag op kantoor te krabben aan de 100 of zo bulten ;-) Dacht eerst dat het kriebelmuggen waren geweest (oftewel de terror midges die je in de UK en noord-Frankrijk vindt) maar zo ver ik weet kom je die op de Veluwe niet tegen.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Als je tijd hebt Wouter, lees deze even door. Iedere keer als je iets niet gelooft, check de bronnen die vermeld staan.Te veel werk? Dan ook niet blind het vele werk van anderen afdoen als onzin.

"ik geloof het niet" is prachtig, maar 's werelds slimste mensen zijn het er na honderden onderzoeken over eens. Keer op keer.

jaja....
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

eRicW schreef: vr 21 juni 2019, 08:56
PaganiProductions schreef: do 20 juni 2019, 11:03 Als de wetenschap niet met problemen komt word de geldstroom zo dicht gedraait en staan zo op straat dat is hoe wetenschap werkt.
Je hebt werkelijk geen idee hoe wetenschap werkt. Wéér een complotdenker.....................................................................................

On topic: Hoe lang lopen mensen met de jeuk? De wijk hier zit vol met bomen met rood-wit asbestupsenlint maar 'k heb de beestjes in kwestie nog geen enkele keer gezien. Inmiddels zit ik de hele dag op kantoor te krabben aan de 100 of zo bulten ;-) Dacht eerst dat het kriebelmuggen waren geweest (oftewel de terror midges die je in de UK en noord-Frankrijk vindt) maar zo ver ik weet kom je die op de Veluwe niet tegen.
Ik heb zelf 1 tot 2 weken jeuk gehad van dezelfde bultjes. Ik denk wel dat het sterk varieert per persoon aangezien sommige mensen in het ziekenhuis terecht komen en anderen weer zo goed als niks merken. Ik ben echter zo omsingeld door die rupsen dat ik elke keer dat ik buiten kom met korte broek en t-shirt er wel weer een bultje bij is gekomen :)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1948
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

op mijn been heb ik nu 2 enorme diep rode plakkaten... lijken wel wijnvlekken. Die begonnen ook als 2 kleine bultjes.. en dat zonder krabben :roll:
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Erik1974 schreef: vr 21 juni 2019, 09:12Ik ben echter zo omsingeld door die rupsen dat ik elke keer dat ik buiten kom met korte broek en t-shirt er wel weer een bultje bij is gekomen :)
Precies dit dus. Dank voor de info!
Stamppot with weaksauce!
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

eRicW schreef: vr 21 juni 2019, 08:56
PaganiProductions schreef: do 20 juni 2019, 11:03 Als de wetenschap niet met problemen komt word de geldstroom zo dicht gedraait en staan zo op straat dat is hoe wetenschap werkt.
Je hebt werkelijk geen idee hoe wetenschap werkt. Wéér een complotdenker.....................................................................................

On topic: Hoe lang lopen mensen met de jeuk? De wijk hier zit vol met bomen met rood-wit asbestupsenlint maar 'k heb de beestjes in kwestie nog geen enkele keer gezien. Inmiddels zit ik de hele dag op kantoor te krabben aan de 100 of zo bulten ;-) Dacht eerst dat het kriebelmuggen waren geweest (oftewel de terror midges die je in de UK en noord-Frankrijk vindt) maar zo ver ik weet kom je die op de Veluwe niet tegen.
Bij mijn werk hangen hele nesten in een soort cocon onder een zijtak dicht bij de stam. Vaak zitten ze waar de tak in de stam overgaat.. Bij mij duurt de jeuk maar een paar uur, maar bv. brandnetels reageer ik niet eens meer op , dus mogelijk dat je ook een bepaalde weerstand opbouwt? Hoewel het ook mogelijk is dat het niet de brandharen van de rupsen waren waar ik de jeuk van kreeg.. :wink:
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

simpel trukje om van de jeuk af te geraken:
plak er plakband over en omtrekken, dan haal je de haartjes weg.
hier zitten de bomen er ook vol van :((
2021 specialized epic expert carbon 29
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Guxer schreef: za 22 juni 2019, 07:54 simpel trukje om van de jeuk af te geraken:
plak er plakband over en omtrekken, dan haal je de haartjes weg.
hier zitten de bomen er ook vol van :((
En alle lichaamsbeharing ook :lol:, maar ik zal het eens proberen, mijn schenen en kuiten zitten helemaal vol...
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

K :winkie: ppen die eiken.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Plaats reactie