Hoofdpijn na zware rit

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Veel reacties, maar waarom ga je niet een sportmedisch onderzoek doen. Er kan ook nog iets heel anders aan de hand zijn... (!!!)
Vaak wordt een deel ervan vergoed door de zorgverzekeraar.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

bert l. schreef: do 4 juli 2019, 18:21 Als je plas doorgaans citroenkleurig is dan is het geen dehydratiehoofdpijn door te weinig drinken. Als de pijn boven je wenkbrauwen of achter in je nek zit, kan het een houdingskwestie zijn en moet je daar aan werken.
Ik was een paar berichten aan het teruglezen en moest deze toch 2x lezen. Ligt wel aan mij hoor. Ik last namelijk ipv "pijn" het woord "plas", hoe zit je dan op je fiets dacht ik, dan krijg je ook hoofdpijn.
:oops: :bier:
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Herkenbaar, ik heb er ook last van, soms zo erg dat de rest van de dag verpest is, en als ik geen paracetamol neem er de volgende dag nog steeds last van heb. Mijn vriendin is hier niet blij mee...

Aangezien ik het alleen na intensief mtb'en heb en nooit heb ervaren bij een andere sport verwacht ik dat het door mijn houding komt. Ik wil nog steeds een keer uittesten of het verhogen van mijn stuur hier effect op heeft.

Achteraf een paracetamol is niet voldoende, vooraf neem ik er tegenwoordig ook 1.
Plaats reactie