Te strakke broek?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dat denk ik dus ook (nu ken ik de deze broek niet, maar door de eerdere reactie's te lezen lijkt het mij een stevige en degelijke broek te zijn) de zeem is of veel dikker of harder is dan de oude....en daardoor het zadel nu te hoog staat.... :(
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

owwwwk schreef: za 27 juli 2019, 09:09 Ruilen van gebruikte onderkleding wordt ook door de meeste webshops niet gedaan! Mi terecht. De broek is onverkoopbaar - al is hij nog zo goed gewassen. Zou jij een gebruikte onderbroek kopen? (en geen gelul over ‘ondernemersrisico’ aub..)
...
Iedereen schiet hier in de paniek omdat ze zelf (volkomen terecht) geen gedragen fietsbroek willen kopen.
En trekken daarom partij voor de fietsenmakert.

Maar dat is secundair.
Er is blijkbaar een verkeerd advies gegeven en de pijn wordt bij de klant neergelegd.
Dat is niet correct.
Of het nu om een schroefje gaat, een fiets of een fietsbroek.

Voordat we allerlei technische (of medische) oorzaken gaan zoeken, gewoon even wat boeren verstand..
TS kon met zn oude fietsbroek probleemloos fietsen.
Als je dan een dure Assos koopt, merk en type op nadrukkelijk/overtuigend advies van de verkoper(*), dan mag je ook verwachten dat je met je nieuwe broek ook probleemloos kunt fietsen.
En lukt dat niet, dan mag je de fietsenmaker daarop aanspreken.
Deze fietsenmaker heeft gegokt en verloren, maar toch ligt de rekening bij de klant.
Is dat wat je bedoeld met ondernemersrisico ? :-{
Vraag TS dan ff het adres van deze fietsenmaker en koop voortaan altijd bij deze fietsenmaker :wink:
Ik wens je alvast veel fietsplezier!

*) TS had opgemerkt dat deze broek te strak zat. Desondanks heeft hij op advies van de verkoper toch deze broek aangeschaft. We kunnen gerust aannemen dat het advies wel heel overtuigend moet zijn geweest.


Oeps, ik zou hier niet meer over zeggen :oops:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Een klassieke wielerbroek moet strak zitten. Té strak is een ander verhaal maar dat zie je meteen. Bij enige twijfel had de TS de broek niet moeten gebruiken en terug moeten brengen na thuis nog een keer gepast te hebben.

De opmerking over ‘ondernemersrisico’ gaat/ging meer over de algemene tendens hier waarbij de LBS maar alles gratis moet oplossen en over webshops wordt geschreven dat die alles terugnemen (wat niet het geval is) en het daar veel beter is..

Bij je LBS kun je passen; als je dat doet met een gezond stuk verstand.... én de LBS in kwestie kundig is.... komt het in de regel altijd goed.

Zowel LBS als klant zullen hierbij coulant (naar elkaar) moeten zijn.
Laatst gewijzigd door owwwwk op za 27 juli 2019, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

De LBS had toch wel een beetje kunnen door vragen... Ook al is het een nare vervelende klant met de meest waanzinnige klacht....... En dan tot een conclusie te komen, we hebben het over een LBS... Dus is naar mijn idee om de hoek.... Had de klant uitgenodigd met bike en eventueel TS oude gebruikte broek... :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Je kunt natuurlijk niet bij elke broek die je aan doet de zadelstand gaan verzetten.
Het is wel zo dat je soms even moet wennen aan een bepaalde zeem en er zijn nu eenmaal verschillen tussen de ene en de andere. Maar belangrijk is dat je wat beweegt op je fiets, daarmee wissel je de drukpunten af en verlaag je de hinder.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mario070 schreef: za 27 juli 2019, 18:40 De LBS had toch wel een beetje kunnen door vragen... Ook al is het een nare vervelende klant met de meest waanzinnige klacht....... En dan tot een conclusie te komen, we hebben het over een LBS... Dus is naar mijn idee om de hoek.... Had de klant uitgenodigd met bike en eventueel TS oude gebruikte broek... :-q
Precies, de verkoper had, zeker nadat de koper zijn twijfel had geuit, niet zo overtuigend moeten adviseren.
De verkoper wist namelijk dat hij de broek niet terug zou nemen.
Maar de verkoper rook winst en heeft het risico bij de onwetende klant neergeled.
De verkoper is dus fout en moet het probleem oplossen, niet de koper.

Dat was ook een stuk verstandiger geweest, want uiteindelijk is deze LBS toch de verliezer. Deze klant is hij kwijt en het imago vd LBS in het algemeen heeft alweer een deuk opgelopen.
Dat maak je met een kopje koffie een praatje en goed advies(???) niet meer goed.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie