Sport watch

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Hangt van t model af denk ik, de Spartan is in mijn beleving heel nauwkeurig maar dan gaat de batterij ook sneller leeg. Dat kan weer uitgezet worden, ietsje minder nauwkeurig maar wel langere batterijduur.
Lekker fietsen!
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

MarkMeisner schreef: do 31 december 2020, 00:40
De Suunto lijkt dit wel te kunnen maar zover ik kan zien doet hij dat via de smartphone.
Waar heb je deze info vandaan? Websites waar ik gekeken heb geven aan dat hij kan navigeren maar dus niet of dat op het horloge zelf is idd
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

Ook Peter schreef: do 31 december 2020, 11:37 Hangt van t model af denk ik, de Spartan is in mijn beleving heel nauwkeurig maar dan gaat de batterij ook sneller leeg. Dat kan weer uitgezet worden, ietsje minder nauwkeurig maar wel langere batterijduur.
Volgens de review die ik gelezen heb is de 5 de opvolger + paar extra dingen van de Spartan dus dan zou het wel goed moeten zitten met deze :)
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

MarkMeisner schreef: do 31 december 2020, 00:40
Schriemer schreef: wo 30 december 2020, 20:40

In de specificaties staat idd dat de polar alleen route registratie doet idd..
.

Persoonlijk heb ik enkel ervaring met Polar, vier jaar lang de M400 en sinds 2-3 weken de Vantage V. Ik ben zeer te spreken over Polar en de bijbehorende software en apps. Maar zowel Garmin als Suunto zijn goede producten die al jaren mee gaan. Slechte modellen zul je er altijd tussen hebben, bij alle merken. Ik heb voor de Vantage V gekozen zodat ik al vier jaar lang data in Polar. Flow heb staan en dit voort wilde zetten.

Polar is bij nog nooit vastgelopen en ook geen bugs/problemen gehad met de software/website.
Hier een happy vantage M gebruiker. Die Polar Flow App is idd een aanrader. Registratie volstaat voor mij. Ennuhh m’n auto terugvinden kan via de smartphone die altijd meegaat.....
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Apps bij t horloge is nog een ander ding inderdaad.
De Suunto app geeft onder andere trainings inspanning en combineert heel lekker met zowel Tredict als Trainingpeaks. Op zichzelf geeft het ook al veel extra informatie en met de aanvullende apps kan je trainingen mooi plannen.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Schriemer schreef: do 31 december 2020, 15:19
MarkMeisner schreef: do 31 december 2020, 00:40
De Suunto lijkt dit wel te kunnen maar zover ik kan zien doet hij dat via de smartphone.
Waar heb je deze info vandaan? Websites waar ik gekeken heb geven aan dat hij kan navigeren maar dus niet of dat op het horloge zelf is idd
Zonet even beter gezocht maar de Suunto navigeert je over de vooraf ingeladen routes. Hij heeft geen ingeladen kaarten en kan je dus niet naar de auto navigeren.

https://www.suunto.com/fy-nl/Support/Pr ... en/routes/

Wat eventueel wel kan is dat hij je naar een POI navigeert, dat kan de auto zijn en dan stuurt hij je die richting op. Maar hoe je er komt moet je dan wel zelf uitzoeken.

https://www.suunto.com/fy-nl/Support/Pr ... rest/#26.1
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

MarkMeisner schreef: do 31 december 2020, 00:40
Persoonlijk heb ik enkel ervaring met Polar, vier jaar lang de M400 en sinds 2-3 weken de Vantage V. Ik ben zeer te spreken over Polar en de bijbehorende software en apps.

Polar is bij nog nooit vastgelopen en ook geen bugs/problemen gehad met de software/website.
Na nog meer reviews gelezen te hebben bleek qua apps en software polar toch de beste keuze. Het is een (2ehands met garantie) polar grit x geworden :winkie:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mooie aankoop, veel plezier ermee! :-q
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

skidje schreef: do 31 december 2020, 18:02
MarkMeisner schreef: do 31 december 2020, 00:40 .

Persoonlijk heb ik enkel ervaring met Polar, vier jaar lang de M400 en sinds 2-3 weken de Vantage V. Ik ben zeer te spreken over Polar en de bijbehorende software en apps. Maar zowel Garmin als Suunto zijn goede producten die al jaren mee gaan. Slechte modellen zul je er altijd tussen hebben, bij alle merken. Ik heb voor de Vantage V gekozen zodat ik al vier jaar lang data in Polar. Flow heb staan en dit voort wilde zetten.

Polar is bij nog nooit vastgelopen en ook geen bugs/problemen gehad met de software/website.
Hier een happy vantage M gebruiker. Die Polar Flow App is idd een aanrader. Registratie volstaat voor mij. Ennuhh m’n auto terugvinden kan via de smartphone die altijd meegaat.....
Gebruik deze ook sinds mei 2019. Nog geen enkel probleem mee gehad. Heeft ook mijn windsurftrips in zout water overleefd.
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

JoopO schreef: ma 4 januari 2021, 22:12
skidje schreef: do 31 december 2020, 18:02

Hier een happy vantage M gebruiker. Die Polar Flow App is idd een aanrader. Registratie volstaat voor mij. Ennuhh m’n auto terugvinden kan via de smartphone die altijd meegaat.....
Gebruik deze ook sinds mei 2019. Nog geen enkel probleem mee gehad. Heeft ook mijn windsurftrips in zout water overleefd.
Voor mij geldt hetzelfde. Maar gisteren heb ik voor het eerst gezien dat de rit niet goed is vastgelegd. Zie dat de hartslagmeter ook in de eerste 40min veelvuldig wegviel. Sindsdien is die wel weer zoals gebruikelijk. Mss dat mijn handschoen zat te vervelen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Losse hartslagband om de borst geeft betere waardes qua hartslag mocht je daar meer op willen trainen, op de pols is leuk voor dagelijkse registratie maar voor tijdens het sporten doen ze nog flink onder op de borstbanden

Routeregistratie kan een probleem zijn geweest met de GPS die geen goede fix kon krijgen.
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Misschien niet het goede topic, maar wellicht kan iemand mijn vraag beantwoorden.
Op dit moment heb ik een Garmin edge 830 en voor het fietsen vind ik die top. Nou wil ik daar een sportwatch bij met hartslag zodat ik wat gerichter kan trainen en ook met andere dingen kan gebruiken zoals meer inzicht in beweging / rust hartslag enz. Hiervoor zou ik de Garmin Forerunner 245 of Vivoactive/Venu willen aanschaffen.
Hoe goed werkt het zenden van de hartslag van de watch naar de fietscomputer? Kun je de activiteiten met elkaar syncen of is het beter om er 1 alles te laten registreren? Zijn er mensen die met zo'n combinatie werken en wat is jullie ervaring?
Kienhu01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 00:19

orbeaoiz schreef: ma 8 februari 2021, 18:36 Misschien niet het goede topic, maar wellicht kan iemand mijn vraag beantwoorden.
Op dit moment heb ik een Garmin edge 830 en voor het fietsen vind ik die top. Nou wil ik daar een sportwatch bij met hartslag zodat ik wat gerichter kan trainen en ook met andere dingen kan gebruiken zoals meer inzicht in beweging / rust hartslag enz. Hiervoor zou ik de Garmin Forerunner 245 of Vivoactive/Venu willen aanschaffen.
Hoe goed werkt het zenden van de hartslag van de watch naar de fietscomputer? Kun je de activiteiten met elkaar syncen of is het beter om er 1 alles te laten registreren? Zijn er mensen die met zo'n combinatie werken en wat is jullie ervaring?
Ik zou persoonlijk een hartslagmeter gebruiken voor je Garmin. Die is veel nauwkeuriger (scheelt bij mij zo 30 BPM) en in aanschaf goedkoper. Mocht je per se en sportwatch willen, dan weet ik niet of je deze als sensor kan gebruiken voor de Edge. Voordeel van een Garmin sportwatch is dat beide devices gebruik maken van Garmin Connect en zodoende de data overzichtelijk in 1 app zit.
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Kienhu01 schreef: ma 8 februari 2021, 20:58
orbeaoiz schreef: ma 8 februari 2021, 18:36 Misschien niet het goede topic, maar wellicht kan iemand mijn vraag beantwoorden.
Op dit moment heb ik een Garmin edge 830 en voor het fietsen vind ik die top. Nou wil ik daar een sportwatch bij met hartslag zodat ik wat gerichter kan trainen en ook met andere dingen kan gebruiken zoals meer inzicht in beweging / rust hartslag enz. Hiervoor zou ik de Garmin Forerunner 245 of Vivoactive/Venu willen aanschaffen.
Hoe goed werkt het zenden van de hartslag van de watch naar de fietscomputer? Kun je de activiteiten met elkaar syncen of is het beter om er 1 alles te laten registreren? Zijn er mensen die met zo'n combinatie werken en wat is jullie ervaring?
Ik zou persoonlijk een hartslagmeter gebruiken voor je Garmin. Die is veel nauwkeuriger (scheelt bij mij zo 30 BPM) en in aanschaf goedkoper. Mocht je per se en sportwatch willen, dan weet ik niet of je deze als sensor kan gebruiken voor de Edge. Voordeel van een Garmin sportwatch is dat beide devices gebruik maken van Garmin Connect en zodoende de data overzichtelijk in 1 app zit.
Voor het mountainbiken zou het geen probleem zijn om die meter om te doen, maar voor een casual ride teveel gedoe. Daarnaast zou ik meer metrics en inzichten willen hebben vandaar de sportwatch. Ga ik nog eens wat reviews doorspitten.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

orbeaoiz schreef: ma 8 februari 2021, 18:36 Misschien niet het goede topic, maar wellicht kan iemand mijn vraag beantwoorden.
Op dit moment heb ik een Garmin edge 830 en voor het fietsen vind ik die top. Nou wil ik daar een sportwatch bij met hartslag zodat ik wat gerichter kan trainen en ook met andere dingen kan gebruiken zoals meer inzicht in beweging / rust hartslag enz. Hiervoor zou ik de Garmin Forerunner 245 of Vivoactive/Venu willen aanschaffen.
Hoe goed werkt het zenden van de hartslag van de watch naar de fietscomputer? Kun je de activiteiten met elkaar syncen of is het beter om er 1 alles te laten registreren? Zijn er mensen die met zo'n combinatie werken en wat is jullie ervaring?
Ik heb een Garmin Venu met een Edge 530 en het zenden van de hartslag werkt bij mij zonder problemen. Heb alleen de laatste paar ritten een behoorlijk afwijkende hartslag ( Maximale hartslag is te laag) met hoe ik het voel. Of dit door m'n kleding/handschoenen komt weet ik niet. Hier moet ik nog even mee aan de slag.

Maar hij synct het allemaal zodat je in Strava een mooi overzicht hebt van je rit en hartslaggegevens. :-q
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Plaats reactie