Sport watch

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
murphsy
All rounder
All rounder

wo 1 juli 2020, 08:48

Ik fiets met een Apple Watch 4, en dan met Strava als app. Dat bevalt uitstekend. De Apple Watch is ook meteen geschikt voor dagelijks dragen. Stappenteller, beweging in de gaten houden, niet te lang zitten, etc.

Werkt ook prima met een navigatie app.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

wo 1 juli 2020, 10:24

Om tijdens het fietsen ook mijn hartslag te kunnen zien de Polar m430 op mijn stuur gemonteerd en een externe hartslagmeter om mijn borst. Werkt perfect.
I_do
Pro Biker
Pro Biker

za 4 juli 2020, 08:26

Jurriaan schreef:
ma 29 juli 2019, 21:12
Heckler40 schreef:
zo 28 juli 2019, 22:52
Dat van de slechte polsmetingen is van een paar jaar terug.
Zo oud is mijn A370 niet, maar betrouwbaar is ie niet bij mtb’en, zeker niet bij interval. Wat ik lees op DC Rainmaker kan menig polshorloge niet op tegen een borstband. Let wel qua hartslag registratie.
Tja als ik daar kijk denk ik juist altijd "die hartslag op de pols is goed zat". VInd het zelf comfortabeler op de pols, dat hij iets langzamer wisselingen in hartslag oppakt interesseert me eigenlijk niet. Train zelden heel precies op hartslag en ook dan is hartslag op de pols voor mij "goed genoeg".
Plaats reactie