Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
PaganiProductions schreef: ↑wo 26 februari 2020, 13:10
Ik heb de beschikking over een 3 liter camel+ met grote rugzak voor lange dagtochten maar lijkt het mij wel slim om een compactere rugzak aan te schaffen voor wedstrijd ritten aangezien ik geen fan ben van bidons ben.
Daar lekker werken met bidons. Je kan bijvullen id start/finishzone. Gaat stukken sneller dan bijvullen van een tas en het meeslepen daarvan op een rondje dat je 15x rijdt is ook zo zinloos.
Zou eerder die flats van je ditchen en met spd's gaan rijden als alles op snelheid gericht moet zijn.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
japie carbon schreef: ↑wo 26 februari 2020, 13:21
Tja, als het echt om de overwinning gaat maakt dat uit, voor het overige werk maken die 2 extra minuutjes ook niet meer uit.
japie carbon schreef: ↑wo 26 februari 2020, 13:21
Tja, als het echt om de overwinning gaat maakt dat uit, voor het overige werk maken die 2 extra minuutjes ook niet meer uit.
De beste man koopt een wielset die kostte wat kost onder een streefgewicht moest komen, maar rijdt rond met flats, trailhelm en rugzak en wil zn gemiddelde snelheid omhoog krijgen. Op een rit die 6u duurt maken dat soort zaken dus nog wel iers uit, al blijft het rommelen id marge
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
PaganiProductions schreef: ↑wo 26 februari 2020, 13:10
Ik heb de beschikking over een 3 liter camel+ met grote rugzak voor lange dagtochten maar lijkt het mij wel slim om een compactere rugzak aan te schaffen voor wedstrijd ritten aangezien ik geen fan ben van bidons ben.
Daar lekker werken met bidons. Je kan bijvullen id start/finishzone. Gaat stukken sneller dan bijvullen van een tas en het meeslepen daarvan op een rondje dat je 15x rijdt is ook zo zinloos.
Zou eerder die flats van je ditchen en met spd's gaan rijden als alles op snelheid gericht moet zijn.
Ben niet zo´n fan van klik pedalen rijd zo´n beetje alles op flats.
Joh, zelf weten. Gebruik waar je je goed bij voelt. Mijn ervaring zegt vrij simpel: draag wat past bij je doelstelling. Als dat het zo snel mogelijk rijden van simpele vaderlandsche xc rondjes is, dan draag ik SPD en een xc helm. Rij ik gewoon harder mee en voelt allemaal wat lichter/sneller. Als ik een bikepark doe of technischer enduro werk in de bergen, dan flats en een geschiktere helm.
Functie over vorm
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Har77 schreef: ↑wo 26 februari 2020, 13:35
Joh, zelf weten. Gebruik waar je je goed bij voelt. Mijn ervaring zegt vrij simpel: draag wat past bij je doelstelling. Als dat het zo snel mogelijk rijden van simpele vaderlandsche xc rondjes is, dan draag ik SPD en een xc helm. Rij ik gewoon harder mee en voelt allemaal wat lichter/sneller. Als ik een bikepark doe of technischer enduro werk in de bergen, dan flats en een geschiktere helm.
Functie over vorm
Ik val me zeer veiling op flats en heb er niet echt nadelen van.
Heb effe contact met de beheerder van de Route van Horst gesproken via facebook en de route ligt er niet goed bij dus moet uitwijken naar een andere route.
Ik rijd altijd op flats, ook marathons etc. Kan me ook niet schelen wat andere mensen er van vinden.
Als je bij de eerste 60 zit kan ik niet zeggen dat flats heel langzaam zijn
Rayb81 schreef: ↑do 27 februari 2020, 03:36
Ik rijd altijd op flats, ook marathons etc. Kan me ook niet schelen wat andere mensen er van vinden.
Als je bij de eerste 60 zit kan ik niet zeggen dat flats heel langzaam zijn
Ga morgen een 69 km gps rondje van Watersley windraak doen is een gps track dus morgen lekker een leuke route doen.
En ik start in Obbicht Zuid Limburg gemeente Sittard Geleen.
En het in blokken indelen (en dus ook weten wat er nog gaat komen).
Ik heb laatst een wat tracks hier in de buurt gecombineerd. Het scheelt dan dat je precies weet wat er nog aan zit te komen en dat je op de helft ook beseft dat je nog zo'n stuk moet (en dat de 2e helft zwaarder zal zijn).
Was het qua conditie wel te doen? Dat kan ik niet helemaal uit je post opmaken.. als je er lichamelijk doorheen zit, wordt het mentaal ook lastig natuurlijk
Prulleman schreef: ↑vr 28 februari 2020, 20:31
Gauw weer singletracks op ipv gravel.
En het in blokken indelen (en dus ook weten wat er nog gaat komen).
Ik heb laatst een wat tracks hier in de buurt gecombineerd. Het scheelt dan dat je precies weet wat er nog aan zit te komen en dat je op de helft ook beseft dat je nog zo'n stuk moet (en dat de 2e helft zwaarder zal zijn).
Was het qua conditie wel te doen? Dat kan ik niet helemaal uit je post opmaken.. als je er lichamelijk doorheen zit, wordt het mentaal ook lastig natuurlijk
Valt dat te trainen moeheid.
Ga ook nog wat gravel doen als afwisseling.
Wil nog 2 keer dit weekend op de fiets daarna een week rusten misschien maar 1 of 2 keer komend weekend op fiets zodat ik weer helemaal kan herstellen.
Het was vandaag extra zwaar door de vele modder ben helemaal kapot nu morgen weer als wat hersteld bent voor morgen.
En heb rustig aan gedaan er zaten zat stukken die niet te doen hebben en het was meer een duur rit vandaag.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op vr 28 februari 2020, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.