van 18 km/h a 19 km/h naar 20 +km gemiddelde snelheid wedstrijd plannen!!

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
PaganiProductions

Mike123 schreef: zo 14 juni 2020, 10:58 Mooi dat er Nijs aan de hand is. Kan je met eer gerust hart de ritten weer oppakken. En gaaaaan.
Dat idee had ik dit weekend is niet veel van terrecht gekomen had niks daar mijn benen hadden geen zin was ook erg benauwd.
PaganiProductions

Nu er wederom weer een wedstrijd niet doorgaat
Heb ik nog maar 2 wedstrijden die waarschijnlijk doorgaan tot nu toe
De 6 uur van Het Zand+BBC 105 km maar nu zou graag nog 2 wedstrijden ofzo willen rijden voordat het aan beide wedstrijden begin.
Iemand nog ideen of misschien gewoon wat langere tochten gaan maken ofzo bijvoorbeeld een mtb route meedere keren rijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Eens moet de eerste keer zijn dat je een wedstrijd rijdt.
Zorg dat je conditie op peil is en kies niet meteen voor de langste afstand van de wedstrijd.
Na zo'n eerste keer weet je een stuk meer hoe het eraan toe gaat bij een wedstrijd en hoe hoog de snelheid ligt.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Rayb81 schreef: za 11 juli 2020, 01:42 Eens moet de eerste keer zijn dat je een wedstrijd rijdt.
Zorg dat je conditie op peil is en kies niet meteen voor de langste afstand van de wedstrijd.
Heeft tie al gedaan
:winkie:
PaganiProductions

Ik ga gewoon lange dag tochten maken
Deze is goed voor 134 km
https://www.komoot.nl/tour/209927919
En deze is goed voor 164 km
https://www.komoot.nl/tour/217522734
PaganiProductions

Wie heeft er nog meer last zware benen en vermoeid vlak voor je vakantie krijgt dat je op de fiets niet veel mee klaar krigjt benen eigenlijk niet veel meer kunngen dan 2 uur op de fiets etc
Zal wel van Januari veel op de fiets.
Misschien door Corona wel voor meer dan normaal.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb wel eens een dagje dat mn benen wat minder voelen, maar meestal is dat de dag erop weer oke.

Misschien ben je gewoon vermoeid, te weinig rust gepakt etc.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Als je een hartslag meter hebt zou je een weekje rustig aan kunnen doen, zorgen dat je hartslag voor het grootste deel in zone 2 blijft (laag dus!). En piekje hier en daar is niet erg maar je gemiddelde moet laag zijn.
Na een "recovery" weekje kom je vaak een stuk sterker terug, je geeft je spieren dan tijd om te herstellen met ook op te bouwen.

Training werkt het best met pieken en dalen in intensiteit
PaganiProductions

Rayb81 schreef: di 28 juli 2020, 00:25 Heb wel eens een dagje dat mn benen wat minder voelen, maar meestal is dat de dag erop weer oke.

Misschien ben je gewoon vermoeid, te weinig rust gepakt etc.
Ik heb werk waar ik veel moet bij lopen.
En ik heb er ieder jaar last van rond deze tijd.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op di 28 juli 2020, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Of doe eens een rustig duurrondje, ipv altijd maar doorjakkeren. Variatie, daar word je uiteindelijk sterker van.
PaganiProductions

Giant-E schreef: di 28 juli 2020, 07:17 Of doe eens een rustig duurrondje, ipv altijd maar doorjakkeren. Variatie, daar word je uiteindelijk sterker van.
Ja klopt
Heb de Maand juli niet veel op de Alma gereden.
Plaats reactie