van 18 km/h a 19 km/h naar 20 +km gemiddelde snelheid wedstrijd plannen!!

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
PaganiProductions

Prulleman schreef: za 25 april 2020, 21:15
PaganiProductions schreef: za 25 april 2020, 20:43 Vandaag voor eerst keer een interval bloktraining gedaan 5x5min en ging best goed voor de eerste keer maandag ga ik het voor de 2de keer proberen.
Waar waren dan de blokken? Een interval van 5 minuten moet eigenlijk wel wat boven threshold zijn, dus hartslag flink omhoog. Na 5 minuten zou je echt rust nodig moeten hebben, anders ging je niet hard genoeg
Omdat ik zo goed mogelijk wel worden voor de Maand September en wil nog sneller worden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dan vooral duurritten rijden (zeker niet volle bak), en inderdaad intervallen.
Maar daarvoor moet je eigenlijk veel steile klimmen pakken, en herstellen in de afdalingen.
PaganiProductions

Giant-E schreef: za 25 april 2020, 22:00 Dan vooral duurritten rijden (zeker niet volle bak), en inderdaad intervallen.
Maar daarvoor moet je eigenlijk veel steile klimmen pakken, en herstellen in de afdalingen.
Morgen ik wil weer een duur rit wel een redelijke temp maar niet volle bak dan zonder intervallen en maandag weer een met intervallen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Je kunt ook lekker gaan intervallen op korte Strava segmenten.
Dan zie je meteen waar je staat.
PaganiProductions

Rayb81 schreef: za 25 april 2020, 23:04 Je kunt ook lekker gaan intervallen op korte Strava segmenten.
Dan zie je meteen waar je staat.
Nee ik al een stuk gevonden voor te trainen in redelijke lange gravel weg gevonden met heuveltjes erin perfect voor te trainen.
PaganiProductions

Heb vandaag mijn eerste Kom uit gepakt ik sta eerste op een segment.
https://www.strava.com/activities/33559 ... 7487818669
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Nice! Altijd fijn zo’n momentje.
Geen gezeik, mountainbike!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wel even relativeren dat er maar 14 unieke deelnemers op het segment zijn :-q
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Er is altijd wat aan te merken, het gevoel van een KOM is gewoon mooi toch?
Geen gezeik, mountainbike!
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Olieboer schreef: wo 29 april 2020, 21:23 Er is altijd wat aan te merken, het gevoel van een KOM is gewoon mooi toch?
Een KOM is natuurlijk altijd leuk, als je dat wilt. Ik heb dat 1x gedaan, een KOM rijden en dat is best leuk als je dat leuk vind maar als die binnen 2 dagen weer weg is dan is dat best jammer. Maar dat was van ik denk bijna 2000 man.
Kennis van mij rijdt hier ook nog wel eens een KOM maar binnen 2 dagen is hij al afgepakt. Maar de persoon die dat doet staat op plaats 24 van de top 200 KOM Hunters (mannen). Heeft er maar 1426.
Dit was een beetje OT.

Maar Wouter ik zou zeggen. Ga gewoon verder met fietsen en misschien komen er nog meer bij. :-q
Maar ik zag dat je eergisteren blokken had gefietst. En een mooi stuk had gefietst. Maar waarom fiets je met de Cooling down rit naar huis met een hogere gemiddelde snelheid en ook nog een stuk 37 km/h. En volgens Strava is het berekende vermogen hoger als tijdens de rit.
Zo koel je toch niet af en geef je de spieren geen rust. Of snap ik het niet?
PaganiProductions

Mike123 schreef: wo 29 april 2020, 23:36
Olieboer schreef: wo 29 april 2020, 21:23 Er is altijd wat aan te merken, het gevoel van een KOM is gewoon mooi toch?
Een KOM is natuurlijk altijd leuk, als je dat wilt. Ik heb dat 1x gedaan, een KOM rijden en dat is best leuk als je dat leuk vind maar als die binnen 2 dagen weer weg is dan is dat best jammer. Maar dat was van ik denk bijna 2000 man.
Kennis van mij rijdt hier ook nog wel eens een KOM maar binnen 2 dagen is hij al afgepakt. Maar de persoon die dat doet staat op plaats 24 van de top 200 KOM Hunters (mannen). Heeft er maar 1426.
Dit was een beetje OT.

Maar Wouter ik zou zeggen. Ga gewoon verder met fietsen en misschien komen er nog meer bij. :-q
Maar ik zag dat je eergisteren blokken had gefietst. En een mooi stuk had gefietst. Maar waarom fiets je met de Cooling down rit naar huis met een hogere gemiddelde snelheid en ook nog een stuk 37 km/h. En volgens Strava is het berekende vermogen hoger als tijdens de rit.
Zo koel je toch niet af en geef je de spieren geen rust. Of snap ik het niet?
Soms rij ik weleens wat harder maar meestal zijn mijn coolings dows langzamer dan mjn rit op snelheid.
PaganiProductions

Rayb81 schreef: wo 29 april 2020, 21:01 Wel even relativeren dat er maar 14 unieke deelnemers op het segment zijn :-q
Ja klopt ik sta inmidels weer 3de.
Heb ook weleens de neiging om mensen te racen kan het soms niet laten ook ben ik met een cooling down bezig.
PaganiProductions

Vorige week naar het ziekenhuis geweest fietstest voor ging goed en alles was ook niks aan het hart dus groen licht voor wedstrijden.
En geleerd dat ik 244 watt 8 min kan volhouden en heb wel redelijk rustig aan gedaan.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Mooi dat er Nijs aan de hand is. Kan je met eer gerust hart de ritten weer oppakken. En gaaaaan.
Plaats reactie