van 18 km/h a 19 km/h naar 20 +km gemiddelde snelheid wedstrijd plannen!!

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
PaganiProductions

Er begint nu een dikke streep over naad van de band te komen ik heb de achterband maar een stuk leeg gelaten.
Zodat die nu meer op volle druk kan ontploffen want dan heb ik meer duur achterwiel naar de klote is daar heb ik nu geen zin in ben eigenlijk wel een beetje klaar met het indoor fietsen morgen weer effe een rondje duur de tuin een keer of 2
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik.zie niks geks aan die band.. belangrijkste is niet teveel.druk erin.. een brede band op een brede velg moet je niet meer dan 3 bar in stoppen.. liever minder
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

PP waarom heb je het oude wiel niet gebruikt :-?
Dat is eigenlijk het enige wat ik mij bedacht, bij door jou eerst geposte foto hierover, maar voor de rest :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
PaganiProductions

Prulleman schreef: zo 5 april 2020, 00:32 Ik.zie niks geks aan die band.. belangrijkste is niet teveel.druk erin.. een brede band op een brede velg moet je niet meer dan 3 bar in stoppen.. liever minder
Oke ik ga liever wat rondjes door de tuin fietsen is leuker dan een hometrainer.
PaganiProductions

Mario070 schreef: zo 5 april 2020, 08:52 PP waarom heb je het oude wiel niet gebruikt :-?
Dat is eigenlijk het enige wat ik mij bedacht, bij door jou eerst geposte foto hierover, maar voor de rest :-q
Die oude wielen heb ik niet meer heb er nog eentje liggen van de Canyon.
PaganiProductions

Prulleman schreef: zo 5 april 2020, 00:32 Ik.zie niks geks aan die band.. belangrijkste is niet teveel.druk erin.. een brede band op een brede velg moet je niet meer dan 3 bar in stoppen.. liever minder
Oke weer wat geleerd ik dacht die band al aardig begon te slijten en die band begon aardig warm te worden.
Dat van die druk wist al ik is oud nieuws.
En heb geen ervaring met racefiets bandjes dat is niet mijn ding.
PaganiProductions

Nu een aantal wedstrijd niet meer door gaan of misschien later gehouden.
En moet ik hiervoor de focus gaan veranderen misschien maar wat langere ritten.
Ofzo kan nu de race spanning natuurlijk niet ervaren of kan dit wel op of andere manier misschien harder pushen ofzo als mij conditie weer goed is.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Als je doelgericht wilt trainen moet je bedenken wat je doelen zijn.. als de korte termijn doelen wegvallen, dan kan je je focussen op lange termijn doelen, maar vaak werkt het makkelijker om andere korte termijn doelen te stellen.

Hoewel ik het idee krijg dat je liever gewoon regelmatig een rondje gaat fietsen, dat is niet doelgericht, maar wordt/blijf je ook fit mee. Dus dat is ook prima. Zolang je geen doel kunt bedenken moet je gewoon lekker fietsen en. Iet te ingewikkeld doen
PaganiProductions

Dit weekend eerste keer met fietsgels gereden van Maxim en dat ging goed.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Waarom zou je dat doen tijdens een tochtje? Dan kan je toch beter een boterham of iets dergelijks eten?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Niks mis met een keer uitproberen voordat je het in een wedstrijd gaat gebruiken :)
Als je maag het niet trekt kan je daar beter van te voren achter komen.

Zou het ook niet bij elke rit doen
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Vooral met het "afvallen naar 80kg" topic in het achterhoofd zou ik tijdens gewone rondjes de gelletjes lekker laten staan. Al die suiker is leuk voor de snelle energie, maar je redt het rondje waarschijnlijk ook wel op alleen water.
PaganiProductions

Bokmaaa schreef: ma 20 april 2020, 14:11 Vooral met het "afvallen naar 80kg" topic in het achterhoofd zou ik tijdens gewone rondjes de gelletjes lekker laten staan. Al die suiker is leuk voor de snelle energie, maar je redt het rondje waarschijnlijk ook wel op alleen water.
Ik gebruik al tijden sportpoerder en gewoon water voor woon werk ritten
PaganiProductions

Vandaag voor eerst keer een interval bloktraining gedaan 5x5min en ging best goed voor de eerste keer maandag ga ik het voor de 2de keer doen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

PaganiProductions schreef: za 25 april 2020, 20:43 Vandaag voor eerst keer een interval bloktraining gedaan 5x5min en ging best goed voor de eerste keer maandag ga ik het voor de 2de keer proberen.
Wat waren dan de blokken? Een interval van 5 minuten moet eigenlijk wel wat boven threshold zijn, dus hartslag flink omhoog. Na 5 minuten zou je echt rust nodig moeten hebben, anders ging je niet hard genoeg
Laatst gewijzigd door Prulleman op zo 26 april 2020, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie