Oefenen in afdalen via een 'trap'.

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ik ken dat trappetje wel en is idd geen echte trap zoals in de plaatjes hier eerder getoond. Er zit 3/4 fietslengte tussen de treden eigenlijk zijn het balken. Als het goed is kijk je bovenop op het gooimeer en ligt er een echt uitdagende trap echt diep uitgesleten kort op elkaar, voor de cracks.
De woensberg in Huizen liggen een paar mooie technische trainingstukken en verderop heb je richting Anna's Hoeve 2 kuilen liggen naast elkaar. De kleinere kuil heeft paar echt serieuze drop mogelijkheden van 1.5 meter recht naar beneden maar ook wat vriendelijkere om te oefenen en off camber paadje die goed voor de techniek is. Het losse zand in de grotere kuil is echt lastig zodra je hier bochten in gaat maken door bv takjes neer te leggen. Aan de andere kant van die kuil ligt nog een boomstamjump die ook wel leuk is. En ja Anna's hoeve is natuurlijk helemaal speeltuin. 1 Schansje is onlangs opgehoogd en niet aan mij besteed, ik heb nog wel een leuke video van onze trainer die m wel pakt.
Je hebt op AH voordat je helemaal boven ben aan rechterkant nog een stukje om switchbacks te oefenen. En aan de overzijde in het park zeg maar ligt een bult die rondom tegenwoordig is afgesloten. Maar hier ligt ook een diep uitgesleten trap, meer balkjes uit elkaar die ook redelijk uitdagend is. De mooiste trap ligt denk ik wel in Limburg bij de skibaan https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 5870480636
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik vind het altijd leuk om vol gas van de sijsjesberg af te gaan richting die diepe greppel. Dan krijg je eerst een soort van drop waar ik altijd flink los kom en vervolgens een drop de greppel in daarna naar boven terug de jump pakken in de greppel en weer de sijsjesberg op :-D .

Wel altijd eerst even verkennen of er geen honden en voetgangers lopen :winkie:
Laatst gewijzigd door Sabai op di 19 november 2019, 15:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En geen touwen in de greppel hangen :winkie:
En wanneer je terug komt uit greppel, de sijsjesberg vanaf één van de zijkanten omhoog :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

NelizRijn schreef: di 19 november 2019, 12:33 Ik ken dat trappetje wel en is idd geen echte trap zoals in de plaatjes hier eerder getoond. Er zit 3/4 fietslengte tussen de treden eigenlijk zijn het balken. Als het goed is kijk je bovenop op het gooimeer en ligt er een echt uitdagende trap echt diep uitgesleten kort op elkaar, voor de cracks.
De woensberg in Huizen liggen een paar mooie technische trainingstukken en verderop heb je richting Anna's Hoeve 2 kuilen liggen naast elkaar. De kleinere kuil heeft paar echt serieuze drop mogelijkheden van 1.5 meter recht naar beneden maar ook wat vriendelijkere om te oefenen en off camber paadje die goed voor de techniek is. Het losse zand in de grotere kuil is echt lastig zodra je hier bochten in gaat maken door bv takjes neer te leggen. Aan de andere kant van die kuil ligt nog een boomstamjump die ook wel leuk is. En ja Anna's hoeve is natuurlijk helemaal speeltuin. 1 Schansje is onlangs opgehoogd en niet aan mij besteed, ik heb nog wel een leuke video van onze trainer die m wel pakt.
Je hebt op AH voordat je helemaal boven ben aan rechterkant nog een stukje om switchbacks te oefenen. En aan de overzijde in het park zeg maar ligt een bult die rondom tegenwoordig is afgesloten. Maar hier ligt ook een diep uitgesleten trap, meer balkjes uit elkaar die ook redelijk uitdagend is. De mooiste trap ligt denk ik wel in Limburg bij de skibaan https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 5870480636
Hmm die kleine kuil ken ik nog niet, nog maar een zoeken dan.
Bij AH liggen twee bikepark achtige afdalingen. Een met twee grote kombochten die uitkomen op een schansje van 40cm.
De ander heeft een soort roadgap over het pad een kuil in waarna je uit de kuil over een soort tafel kan springen.
Ziet er leuk uit maar momenteel lastig te rijden omdat er veel blad op ligt, ben benieuwd hoe lang dit blijft liggen.....
Aan de andere kant AH heb je nog een steil stuk met off camber en switchbacks
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

NelizRijn schreef: di 19 november 2019, 12:33 Ik ken dat trappetje wel en is idd geen echte trap zoals in de plaatjes hier eerder getoond. Er zit 3/4 fietslengte tussen de treden eigenlijk zijn het balken. Als het goed is kijk je bovenop op het gooimeer en ligt er een echt uitdagende trap echt diep uitgesleten kort op elkaar, voor de cracks.
De woensberg in Huizen liggen een paar mooie technische trainingstukken en verderop heb je richting Anna's Hoeve 2 kuilen liggen naast elkaar. De kleinere kuil heeft paar echt serieuze drop mogelijkheden van 1.5 meter recht naar beneden maar ook wat vriendelijkere om te oefenen en off camber paadje die goed voor de techniek is. Het losse zand in de grotere kuil is echt lastig zodra je hier bochten in gaat maken door bv takjes neer te leggen. Aan de andere kant van die kuil ligt nog een boomstamjump die ook wel leuk is. En ja Anna's hoeve is natuurlijk helemaal speeltuin. 1 Schansje is onlangs opgehoogd en niet aan mij besteed, ik heb nog wel een leuke video van onze trainer die m wel pakt.
Je hebt op AH voordat je helemaal boven ben aan rechterkant nog een stukje om switchbacks te oefenen. En aan de overzijde in het park zeg maar ligt een bult die rondom tegenwoordig is afgesloten. Maar hier ligt ook een diep uitgesleten trap, meer balkjes uit elkaar die ook redelijk uitdagend is. De mooiste trap ligt denk ik wel in Limburg bij de skibaan https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 5870480636
Waar ligt die schans dan in Anna’s hoeve ? Weet wel dat er achter Anna’s hoevese berg een grappig lijntje ligt.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Ik lees nu idd dat je dat lijntje aan de achterkant beschrijft. Ben nog niet zo scherp :bier:
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Bij AH vanaf het hoogste punt liggen 3 lijnen met schansjes 1 helemaal links beneden uitkomend, daartussen zat nog een jumpie die nu wat weggesleten is. Als je doortrekt naar beneden ligt er nog een hele dikke stam waar overheen gereden kan worden. Er is vanaf boven 1 afbuiging naar rechts, dus niet kombochten door, die schans is zo goed als weggesleten. En de onlangs opgehoogde waar je idd het pad over moet vliegen, spring je niet ver genoeg dan land je met voorwiel op bult. Die sla ik en de meeste die ik ken over, je moet geen vliegangst hebben zeg maar. En je hebt iets lager vanaf de top een switchbacksstuk (laat ik t zo maar noemen) tot aan beneden.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Ik dacht dat je niet helemaal meer naar de top kon fietsen op de berg. Dat ze het hadden dicht gegooid met takken en stronken enzo.
Van de week maar eens kijken daar.
Plaats reactie