Schoenen voor flats

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Willem Altes schreef: zo 17 november 2019, 17:41 Met zo een stealth zool staat je voet veel vaster op je pedaal. Misschien moet je je voet iets anders op je pedaal zetten. Dit kan zijn: indraaien, uitdraaien, links, rechts, voor, achter, hiel verder of minder ver naar beneden, of van alles afwisselen.
Dat heb ik idd geprobeerd. Pijn is nu na een paar uur wel weer zo goed als weg. Bedenk mij net dat wellicht mijn zadel nu iets te hoog staat misschien omdat deze zool ook dunner is. Maar zou dat zulke klachten kunnen veroorzaken?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ja, natuurlijk kan dat het zijn. Onbewust bescherm je wellicht je linkerknie en dan moet je bij elke trap met je rechterknie compenseren.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: wo 6 november 2019, 12:04
MVMVML schreef: do 31 oktober 2019, 17:42 Iemand een idee of dit wat is?

Afbeelding

https://www.planetx.co.uk/i/q/SHFLRAFX/ ... ulcan-shoe
Heeft op papier wel goede eigenschappen. Ik zie overal oogjes voor de veters (scheurt niet zo makkelijk uit), en een verhoogde binnenkant voor de enkel. Heeft 5-10 ook niet altijd.

Hoe sticky de zool is weet je niet, evenmin als de pasvorm. Dus koop 'm, en laat het ons weten :bier:
Ik wou ze gaan bestellen, maar was vergeten dat de pond hoger staat dan de euro + er kwamen nog extra verzendkosten bij. En dan waren ze opeens 60 euro.
Terwijl ik opeens ook dit zag:

Afbeelding

Voor een tientje meer toch maar 'het echte spul' besteld. Ben benieuwd of het nu echt zoveel uitmaakt qua grip.
Pashley 24Mhz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 11 augustus 2006, 19:36

Wat zijn jullie bevindingen ivm de maat van de Freerider pro? Ik heb nu de Sam Hill Impacts, neem ik dan dezelfde maat of vallen deze groter of kleiner uit?
Fly like a butterfly, sting like a bee
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Pashley 24Mhz schreef: ma 25 november 2019, 12:56 Wat zijn jullie bevindingen ivm de maat van de Freerider pro? Ik heb nu de Sam Hill Impacts, neem ik dan dezelfde maat of vallen deze groter of kleiner uit?
Ik heb beide en beide dezelfde maat.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Willem Altes schreef: zo 17 november 2019, 23:02 Ja, natuurlijk kan dat het zijn. Onbewust bescherm je wellicht je linkerknie en dan moet je bij elke trap met je rechterknie compenseren.
Het lag idd aan mijn zadel hoogte . Ik heb hem 1cm lager gezet en heb geen klachten meer :-q . Dat zoiets kleins zoveel verschil kan maken.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Mooi dat je weer pijnvrij kan biken. :bier:
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Bij wiggle zojuist voor exact 52,18 euro een paartje five ten freerider gekocht.

62,18 in de aanbieding en met de code newnl ging er nog eens 10 euro af. Alleen voor nieuwe klanten schijnbaar. Wellicht interessant voor anderen.

https://www.wiggle.nl/five-ten/
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Inmiddels wat ritjes met de fiveten freerider achter de rug. Wat een grip! Enorm verschil met mijn Decathlon indoor schoenen. Mag ook wel natuurlijk want die zijn niet gemaakt voor flat pedals. Maar ondanks dat was het toch wel opmerkelijk wat een verschil in grip je met de juiste schoenen hebt.
fyb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 15:27
Mijn mountainbike: Cube Analog 2018

Ben net vers overgestapt van hardloopschoenen (adidas ultraboost) naar de 510 freerider pro. Het is even wennen maar heerlijke stijve zool zeg! Ik denk dat ik hier wel aan kan wennen. Aanrader!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MVMVML schreef: ma 25 november 2019, 12:13
Kapitein Iglo schreef: wo 6 november 2019, 12:04

Heeft op papier wel goede eigenschappen. Ik zie overal oogjes voor de veters (scheurt niet zo makkelijk uit), en een verhoogde binnenkant voor de enkel. Heeft 5-10 ook niet altijd.

Hoe sticky de zool is weet je niet, evenmin als de pasvorm. Dus koop 'm, en laat het ons weten :bier:
Ik wou ze gaan bestellen, maar was vergeten dat de pond hoger staat dan de euro + er kwamen nog extra verzendkosten bij. En dan waren ze opeens 60 euro.
Terwijl ik opeens ook dit zag:

Afbeelding

Voor een tientje meer toch maar 'het echte spul' besteld. Ben benieuwd of het nu echt zoveel uitmaakt qua grip.
Van de 'kerstman' gekregen 8) en vh weekend voor het eerst aangedaan. Ik was heel sceptisch, maar het is inderdaad een heel groot verschil qua grip. Zeker met wat springen en zo, scheelt het enorm qua van je pedaal afschieten. Had ik eerder moeten kopen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ofv schreef: ma 30 december 2019, 17:38 Inmiddels wat ritjes met de fiveten freerider achter de rug. Wat een grip! Enorm verschil met mijn Decathlon indoor schoenen. Mag ook wel natuurlijk want die zijn niet gemaakt voor flat pedals. Maar ondanks dat was het toch wel opmerkelijk wat een verschil in grip je met de juiste schoenen hebt.
Het scheelt echt he! :lol:

Ik had het niet verwacht maar je staat zoveel steviger erop, zeker als je de lucht in gaat.
Thernastaff
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 18 maart 2020, 23:51

Deleted
Laatst gewijzigd door Thernastaff op wo 3 juni 2020, 17:03, 2 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Thernastaff schreef: wo 29 april 2020, 09:33 Ik koop ook iedere anderhalf/twee jaar Five Ten schoenen.
(Dit jaar de Pro Boa Troy Lee)

Op dit moment Spring Sale 25% extra korting in de winkelwagen doe er uw voordeel mee. :winkie:


https://www.adidas.nl/spring_shopping_event
De neesten hier kopen five/ten vooral voor flat pedals :wink: ..... ik heb de pro boa's SPD ook, fijn schoentje :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Thernastaff
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 18 maart 2020, 23:51

Deleted
Laatst gewijzigd door Thernastaff op wo 3 juni 2020, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie