Schoenen voor flats

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Wordt dit forum gesponsord door Adidas 5Ten ofzo.... 8) :lol: Wat een eensgezinde antwoorden allemaal. Dank daarvoor... :-q Denk dat ik mezelf dan ook eens ga verdiepen in deze schoenen. Ik begrijp dat je meerdere uitvoeringen hebt?
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Boekenkist schreef: wo 25 september 2019, 08:35 Wordt dit forum gesponsord door Adidas 5Ten ofzo.... 8) :lol: Wat een eensgezinde antwoorden allemaal. Dank daarvoor... :-q Denk dat ik mezelf dan ook eens ga verdiepen in deze schoenen. Ik begrijp dat je meerdere uitvoeringen hebt?
Nou om ook nog even een duit in het 5/10 zakje te doen: ik heb ze ook en ben zeer tevreden over de grip ervan op flat pedals.

Daarvoor had ik Shimano AM41's en die vond ik qua temperatuurregulatie eigenlijk beter wat betreft zomer/winter gebruik; in de zomer niet te heet en in de winter lekker warm. Die zijn echter niet meer te krijgen (het nieuwe type dat ze in principe vervangt vind ik gewoon te lelijk) en eerlijkheidshalve is de grip van 5/10 echt wel superieur aan die Shimano's. En in de winter draag ik altijd skisokken in mijn 5/10's, dat werkt prima...temeer omdat een skisok zowat tot aan je knie loopt en je onderbenen dus ook meteen lekker warm blijven.

En ze zijn er dus idd in vele types...google er eens op zou ik zeggen, keus genoeg voor diverse (sub)toepassingen.
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Boekenkist schreef: wo 25 september 2019, 08:35 Wordt dit forum gesponsord door Adidas 5Ten ofzo.... 8) :lol: Wat een eensgezinde antwoorden allemaal. Dank daarvoor... :-q Denk dat ik mezelf dan ook eens ga verdiepen in deze schoenen. Ik begrijp dat je meerdere uitvoeringen hebt?
Even aboneren op de Adidas nieuws brief. Dan heb je gelijk 10% korting op de eerste aankoop :-q
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

V8HP schreef: wo 25 september 2019, 19:56
Boekenkist schreef: wo 25 september 2019, 08:35 Wordt dit forum gesponsord door Adidas 5Ten ofzo.... 8) :lol: Wat een eensgezinde antwoorden allemaal. Dank daarvoor... :-q Denk dat ik mezelf dan ook eens ga verdiepen in deze schoenen. Ik begrijp dat je meerdere uitvoeringen hebt?
Even aboneren op de Adidas nieuws brief. Dan heb je gelijk 10% korting op de eerste aankoop :-q
15% zelfs. Weet iemand of deze schoenen ook weleens voor 40/50% in de aanbieding zijn?
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Hoe is het dan met outdoor schoenen, Lowa’s of zo met een vibram zool. Goed waterdicht in de Gore Tex versie, of werkt dat niet?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mad Wally schreef: zo 29 september 2019, 22:13 Hoe is het dan met outdoor schoenen, Lowa’s of zo met een vibram zool. Goed waterdicht in de Gore Tex versie, of werkt dat niet?
Soms wel, vaker niet. Dat ligt eraan of het profiel in de zool overeen komt met de pinnen van je flats. Bovendien zijn alle schoenen open aan de bovenkant dus bij regen of diepe plassen loopt het water alsnog je schoenen in (vandaar de sealskinz of een gaiter).
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

TenZNL schreef: zo 29 september 2019, 23:24
Mad Wally schreef: zo 29 september 2019, 22:13 Hoe is het dan met outdoor schoenen, Lowa’s of zo met een vibram zool. Goed waterdicht in de Gore Tex versie, of werkt dat niet?
Soms wel, vaker niet. Dat ligt eraan of het profiel in de zool overeen komt met de pinnen van je flats. Bovendien zijn alle schoenen open aan de bovenkant dus bij regen of diepe plassen loopt het water alsnog je schoenen in (vandaar de sealskinz of een gaiter).
👍
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Nogmaals dank voor alle reacties. Ook ik heb Adidas inmiddels gesponsord met de aankoop van een paar 5Tens Pro! Nu alleen nog wachten tot al die buien voorbij zijn, zodat ik de schoenen ook kan gaan gebruiken...
Crashcat
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 03:19

Iemand ervaringen met lage Adidas Terrex Trail Cross tov de fivetens?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Crashcat schreef: wo 2 oktober 2019, 08:59 Iemand ervaringen met lage Adidas Terrex Trail Cross tov de fivetens?
Yup, heel fijn, iets flexibeler zool dus nog meer grip. Fijne schoen voor niet al te lange ritten en om mee te "spelen".
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Crashcat
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 03:19

Bedankt,

Ik zie net dat Adidas de nieuwe trail cross lijn in de fivetens hebben opgenomen.

https://enduro-mtb.com/en/five-ten-adid ... oss-shoes/
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Crashcat schreef: wo 2 oktober 2019, 09:11 Bedankt,

Ik zie net dat Adidas de nieuwe trail cross lijn in de fivetens hebben opgenomen.

https://enduro-mtb.com/en/five-ten-adid ... oss-shoes/
Hee die zien er mooi uit. :-q

Maar ja, toch best aan de prijs... gelukkig worden ze op den duur vaak wel wat goedkoper dus als ik mijn huidige 5/10's versleten heb, zijn die trail cross schoenen hopelijk al voor een wat lagere prijs te verkrijgen. ;)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Crashcat schreef: wo 2 oktober 2019, 09:11 Bedankt,

Ik zie net dat Adidas de nieuwe trail cross lijn in de fivetens hebben opgenomen.

https://enduro-mtb.com/en/five-ten-adid ... oss-shoes/
Yup, ook de Trail Cross protect is nu onder Fiveten naam te krijgen. Fijne schoen voor herfst :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Heb jaren lang de Shimano AM41 gehad. Heerlijke schoen voor de zomer en winter. Door de flap ook redelijk waterdicht. Helaas zijn deze niet meer te krijgen. Nu rijd ik al enkele jaren naar volle tevredenheid met Salomon XA Pro 3D Gore-Tex trailrun schoenen. Niet echt bedoelt voor flats maar doen het wonderbaarlijk goed. Maar het beste vind ik nog wel de gore-tex - natte voeten heb ik niet tenzij het via mijn benen en sokken naar binnen komt. In de zomer zijn ze niet te heet en in de winter trek ik wat dikkere sokken aan en heb dan geen last van de kou. Wat ik ook fijn vind is dat het fantastische schoenen zijn voor die paar keer dat je je fiets moet duwen of tillen. Als ik ooit nieuwe moet kopen zal ik weer bij Salomon kijken.
Plaats reactie