Schoenen voor flats

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Ik houd iedereen op de hoogte. De juiste maat schoenen kwam vandaag binnen dus vd week het eerste rondje doen. Schoenen zijn inderdaad wat grof maar niet te lomp en voelen ook niet echt zwaar in vergelijking met mijn shimano spd’s.

Hoe dit in het bos is..... word vervolgd....
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Ik fiets nu denk ik een jaartje met die schoenen en ben recent overgestapt naar de trailcross lt. Dan zijn de impacts echt net een paar klompen. Ze hebben prima dienst gedaan en op de mtb merk je er niks van maar de trailcross lt zijn gewoon een paar sneakers die volledig geschikt zijn om mee te mountainbiken.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, de Impacts zijn gewoon stevige schoenen. Wat ook z'n voordelen heeft natuurlijk :)

En mijn bestelling verliep snel, vrijdag -in Duitsland- besteld en gisteren zijn onderstaande schoenen al bezorgd (foto van internet).
Afbeelding

Nette schoen, ziet er goed afgewerkt uit en de pasvorm lijkt voor mijn voeten ook goed (ik heb snel last dat schoenen bij de knobbel van de kleine teen irriteren). De BOA draaiknop werkt erg makkelijk, dit zijn mijn eerste flatpedal schoenen die geen veters hebben. (Toch apart dat heel veel spd-schoenen klitteband, ratelsluitingen en BOA-draaisluitingen gebruiken en flatpedal schoenen bijna niet?)

Maar goed, de echte test is natuurlijk niet in de woonkamer maar moet nog komen: op de fiets.
Woensdag is mijn vrije dag, dus na morgen weet ik waarschijnlijk meer :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik ben erg nieuwsgierig naar je ervaring 🐸 Boa’s lijken mij echt een aanwinst. Ben wel benieuwd of Vaude vervangende zolen aanbiedt.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat denk ik niet hoor, dat is volgens mij geen gemeengoed bij fietsschoeisel.

Heb overigens nog nooit problemen met zolen gehad op één keer na, het hele middenstuk van een zool van mijn Freerider Vxi liet los. Ver voordat de zool of de schoen zelf versleten was, een lijmprobleempje denk ik. Extra jammer want die schoen zat mij echt superlekker, (nog) beter dan de Contact.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat loslaten van de zool lijkt een probleem met de Mi6 zool. Zowel bij de Vxi als bij de contact hoor ik dat best vaak...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Ik heb gisteren even 2x een half uurtje op de fiets gezeten op de weg om te wennen aan de pedalen en schoenen. Wat mij in eerst instantie opvalt en waar ik erg aan moet wennen is dat je je voeten niet kan verschuiven op het pedaal, met spd klik je na de juiste positie. Hier moet ik echt mijn voet van het pedaal halen om die positie te herstellen, mocht die niet goed staan. Dit lukt alleen als ik op t zadel zit.

Dat is natuurlijk positief want ze hebben volle bak grip. Wel even wennen met de voetpositie op de pedalen. Bij thuiskomst ook mijn zadel ietsje omhoog gezet omdat de zolen van de impact pro’s en stukje hoger zijn... al met al best even wennen.

Update :

Vanavond de eerste km’s in het bos wow wat een bak grip in deze combinatie, ook de aanpassing aan het zadel heeft ervoor gezorgd dat mijn voeten voorbij gisteren eigenlijk automatisch juist op de pedalen staan. Ik ben erg tevreden.
Laatst gewijzigd door DJMARCO op di 21 juli 2020, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

kermit schreef: di 21 juli 2020, 09:52
En mijn bestelling verliep snel, vrijdag -in Duitsland- besteld en gisteren zijn onderstaande schoenen al bezorgd (foto van internet).
Welke type Vaude schoenen is dit?
Ziet er goed uit met die boa sluiting.

Als je de schoen doorbuigt in je handen is ie dan stijver dan de gewone feerider?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

DJMARCO schreef: di 21 juli 2020, 18:15 Ik heb gisteren even 2x een half uurtje op de fiets gezeten op de weg om te wennen aan de pendalen en schoenen. Wat mij in eerst instantie opvalt en waar ik erg aan moet wennen is dat je je voeten niet kan verschuiven op het pendaal, met spd klik je na de juiste positie. Hier moet ik echt mijn voet van het pendaal halen om die positie te herstellen, mocht die niet goed staan. Dit lukt alleen als ik op t zadel zit.

Dat is natuurlijk positief want ze hebben volle bak grip. Wel even wennen met de voetpositie op de pendalen. Bij thuiskomst ook mijn zadel ietsje omhoog gezet omdat de zolen van de impact pro’s en stukje hoger zijn... al met al best even wennen.

Update :

Vanavond de eerste km’s in het bos wow wat een bak grip in deze combinatie, ook de aanpassing aan het zadel heeft ervoor gezorgd dat mijn voeten voorbij gisteren eigenlijk automatisch juist op de pendalen staan. Ik ben erg tevreden.
met een "n" minder, typ je sneller ;) ... pedalen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

yo-eddy schreef: di 21 juli 2020, 21:31
DJMARCO schreef: di 21 juli 2020, 18:15 Ik heb gisteren even 2x een half uurtje op de fiets gezeten op de weg om te wennen aan de pendalen en schoenen. Wat mij in eerst instantie opvalt en waar ik erg aan moet wennen is dat je je voeten niet kan verschuiven op het pendaal, met spd klik je na de juiste positie. Hier moet ik echt mijn voet van het pendaal halen om die positie te herstellen, mocht die niet goed staan. Dit lukt alleen als ik op t zadel zit.

Dat is natuurlijk positief want ze hebben volle bak grip. Wel even wennen met de voetpositie op de pendalen. Bij thuiskomst ook mijn zadel ietsje omhoog gezet omdat de zolen van de impact pro’s en stukje hoger zijn... al met al best even wennen.

Update :

Vanavond de eerste km’s in het bos wow wat een bak grip in deze combinatie, ook de aanpassing aan het zadel heeft ervoor gezorgd dat mijn voeten voorbij gisteren eigenlijk automatisch juist op de pendalen staan. Ik ben erg tevreden.
met een "n" minder, typ je sneller ;) ... pedalen
staat er toch ..... hahahah :oops:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 21 juli 2020, 21:06
kermit schreef: di 21 juli 2020, 09:52
En mijn bestelling verliep snel, vrijdag -in Duitsland- besteld en gisteren zijn onderstaande schoenen al bezorgd (foto van internet).
Welke type Vaude schoenen is dit?
Ziet er goed uit met die boa sluiting.

Als je de schoen doorbuigt in je handen is ie dan stijver dan de gewone feerider?
Het is de AM Moab Tech.
Ik voel zo in vergelijking met de zool van de Five Ten Freerider Contact geen opvallend verschil in stijfheid. Op de fiets vandaag voelden ze goed, de grip op het pedaal doet niet veel onder voor die van de FT's. En ze zitten lekker, dus ik ben er vooralsnog tevreden mee!
Nu nog lopen op steile hellingen testen... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

kermit schreef: di 21 juli 2020, 11:26 Dat denk ik niet hoor, dat is volgens mij geen gemeengoed bij fietsschoeisel.

Heb overigens nog nooit problemen met zolen gehad op één keer na, het hele middenstuk van een zool van mijn Freerider Vxi liet los. Ver voordat de zool of de schoen zelf versleten was, een lijmprobleempje denk ik. Extra jammer want die schoen zat mij echt superlekker, (nog) beter dan de Contact.
meer qua slijtage.
Ik had de indruk dat Vaude het zelf nog niet bedacht had, vervangende zolen aanbieden voor mtb flat schoenen. Helaas stapte ze over op hun ‘eigen’ merk zolen ten tijde van mijn ‘review’ met betrekking tot het vervangen van zolen. Dus was het voor Vaude geen verhaal waar ze iets mee konden. Kan het hen nog wel eens vragen hoe ze er nu in staan.
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

kermit schreef: di 21 juli 2020, 09:52 Ja, de Impacts zijn gewoon stevige schoenen. Wat ook z'n voordelen heeft natuurlijk :)

En mijn bestelling verliep snel, vrijdag -in Duitsland- besteld en gisteren zijn onderstaande schoenen al bezorgd (foto van internet).
Afbeelding

Nette schoen, ziet er goed afgewerkt uit en de pasvorm lijkt voor mijn voeten ook goed (ik heb snel last dat schoenen bij de knobbel van de kleine teen irriteren). De BOA draaiknop werkt erg makkelijk, dit zijn mijn eerste flatpedal schoenen die geen veters hebben. (Toch apart dat heel veel spd-schoenen klitteband, ratelsluitingen en BOA-draaisluitingen gebruiken en flatpedal schoenen bijna niet?)

Maar goed, de echte test is natuurlijk niet in de woonkamer maar moet nog komen: op de fiets.
Woensdag is mijn vrije dag, dus na morgen weet ik waarschijnlijk meer :)
Hoe bevallen ze Kermit? Ik ben al een tijdje aan het azen op de Vaude AM Moab Mid STX maar kan er maar verekte weinig informatie cq reviews over vinden. Vooral het hoge en waterdichte spreekt me aan.
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Onze Oosterburen trokken ze aan en jaagde ze over de trails :-q
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Jurriaan schreef: zo 26 juli 2020, 13:58 Onze Oosterburen trokken ze aan en jaagde ze over de trails :-q
Doelde op de waterdichte hoge variant ;)
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Plaats reactie