Schoenen voor flats

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Thernastaff schreef: wo 29 april 2020, 12:56
yo-eddy schreef: wo 29 april 2020, 10:23

De neesten hier kopen five/ten vooral voor flat pedals :wink: ..... ik heb de pro boa's SPD ook, fijn schoentje :-q
Ik gebruik de Kestrels icm flat pedals. (geen damesschoen dat weet ik, maar kwam er recent achter dat herensportschoenen beter passen)
Kan overigens ook niet ontdekken dat ze minder grip hebben dan mijn vorige paar “echte” flatschoenen.
Persoonlijk vind ik de Kestrel veel te stijf voor op flat pedals
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Thernastaff
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 18 maart 2020, 23:51

Deleted
Laatst gewijzigd door Thernastaff op wo 3 juni 2020, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Thernastaff schreef: wo 29 april 2020, 20:32
yo-eddy schreef: wo 29 april 2020, 15:13

Persoonlijk vind ik de Kestrel veel te stijf voor op flat pedals
Ik juist niet :lol:
Tsja ....... Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Na 3 jaar door weer en wind met een setje Freerider elements heb ik eindelijk vervangen voor de de opvolger freerider dlx. Blijkt gewoon dezelfde schoen met een ander kleurtje...

Maar dat is geen ramp, ik vond het al jammer dat de elements er niet meer waren want dat waren voor mij toch de perfecte allround-schoenen. Nu met de nieuwe merk je wel heel goed hoe slap de oude zolen waren geworden dus niets te vroeg :)
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Na drie paar 5-10 freeriders te hebben gehad, nu sinds een paar maanden Northwave tribe.
Zolen wat mij betreft nog stijf genoeg, wel iets minder hard rubber dan de freeriders. Daarop klonk het soms alsof ik op hakken liep, deze zijn stiller. Fijn, aangezien het mijn dagelijkse schoenen zijn. Ook net wat fijner op de pedalen van de auto.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Na jarenlang met de gewone Freeriders te hebben gereden, nu een paar ritten met de Freerider Pro gedaan.
De schoen is veel lichter en de zool een stuk stijver.
Hij zit wel iets krapper omdat de neus wat lager is.

Grip vind ik iets minder dan de gewone Freerider omdat je met die zachte zool je schoon meer om je pedaal heen vouwde :P
Met de Pro's moet je (bijv. met klimmen) echt erop letten dat je goed druk houdt op het pedaal.

Nu komt het enige echte nadeel aan deze schoenen en dat is dat ze erg warm zitten door gebrek aan ventilatie.
De gewone freerider had veel meer ventilatie stukken in de schoen zitten, bij de Pro enkel een aantal gaatjes op de neus.

Zijn er hier mensen die de schoen gemodificeerd hebben voor meer koeling?
Ik draag overigens al dunne zomer sokken.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb zojuist de 5-10 freerider gekocht:

Afbeeldingpost image link

Ik moet echter zeggen dat de maatttabellen van Adidas écht niet kloppen! Ik heb exact volgens hun aanwijzingen mijn voeten opgemeten en volgens hun maattabel kwam ik dan uit op maat 46. Ik denk dat een maat kleiner beter had gepast. Maar met een extra binnenzool er in, is het prima te doen. Niet omgeruild, omdat deze schoen een maat kleiner nergens meer verkrijgbaar is en ik deze graag wilde hebben.
Nog niet mee gereden.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
GevaK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 9 april 2019, 21:36

Crashcat schreef: wo 2 oktober 2019, 08:59 Iemand ervaringen met lage Adidas Terrex Trail Cross tov de fivetens?
Laat antwoord, maar mij bevallen ze goed! Goede grip, zowel op de flats als op de grond.
Ik gebruik ze ook voor trailrunnen en zijn erg comfortabel.
Crashcat
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 03:19

GevaK schreef: di 16 juni 2020, 12:04
Crashcat schreef: wo 2 oktober 2019, 08:59 Iemand ervaringen met lage Adidas Terrex Trail Cross tov de fivetens?
Laat antwoord, maar mij bevallen ze goed! Goede grip, zowel op de flats als op de grond.
Ik gebruik ze ook voor trailrunnen en zijn erg comfortabel.
Oh ja, ik heb ze tijdens een sale gekocht. Ze bevallen mij ook prima. Zocht iets dat niet op een skater shoe uit zag.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Gisteren deze binnen gekregen :

Afbeelding

Dit weekend eens kijken hoe fijn ze zijn :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hoe vallen deze schoenen? Kun je je gewone maat aanhouden, of moet je -als bijvoorbeeld bij Shimano- een maat groter nemen?
En is de pasvorm eerder smal of net als de "skate" Five Ten's normaal?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kermit schreef: vr 19 juni 2020, 16:04 Hoe vallen deze schoenen? Kun je je gewone maat aanhouden, of moet je -als bijvoorbeeld bij Shimano- een maat groter nemen?
En is de pasvorm eerder smal of net als de "skate" Five Ten's normaal?

Ik heb ze ook en de pasvorm is hetzelfde als bij mijn sneakers. Gewoon dezelfde maat bestellen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Baron Tankhe schreef: wo 17 juni 2020, 11:43 Gisteren deze binnen gekregen :

Afbeelding

Dit weekend eens kijken hoe fijn ze zijn :-D
Zitten fijn, lopen fijn, Stealth zool is zoals elke andere 5-10 subliem. Enig minpuntje is wel dat je heel snel natte voeten krijgt als er wat dauw op het gras ligt in de vroege ochtend. Staat natuurlijk weer tegenover dat ze heerlijk luchtig zijn bij warm weer.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Dice Oldskool schreef: vr 19 juni 2020, 16:15
Baron Tankhe schreef: wo 17 juni 2020, 11:43 Gisteren deze binnen gekregen :

...

Dit weekend eens kijken hoe fijn ze zijn :-D
Zitten fijn, lopen fijn, Stealth zool is zoals elke andere 5-10 subliem. Enig minpuntje is wel dat je heel snel natte voeten krijgt als er wat dauw op het gras ligt in de vroege ochtend. Staat natuurlijk weer tegenover dat ze heerlijk luchtig zijn bij warm weer.
Yep, precies zoals omschreven. Lekker licht. Ik had nu de 5-10 impact pro maar dat zijn echt klompen vergeleken met deze.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

kermit schreef: vr 19 juni 2020, 16:04 Hoe vallen deze schoenen? Kun je je gewone maat aanhouden, of moet je -als bijvoorbeeld bij Shimano- een maat groter nemen?
En is de pasvorm eerder smal of net als de "skate" Five Ten's normaal?
Ik heb in mijn Nikes eigenlijk altijd 44.5 en voor andere merken vaakl 45. Dus ik heb voor deze 44 2/3 als maat genomen en die zitten bij mij perfect.
Plaats reactie