inlegzolen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
paradijs
All rounder
All rounder

zo 6 oktober 2019, 20:10

Hallo,

Wat is ongeveer de levensduur van een setje inlegzolen ?

Heb laatste weken last van binnenzijde aan beide knieën...
Kan de oorzaak niet verklaren ; heb géén extra kilometers gemaakt, niet zwaarder gereden dan normaal, géén fiets afstellingen gewijzigd.

Mijn huidige zooltjes zijn (Sidas) custom zooltjes die ik heb laten maken bij Bioracer. Deze zijn al > 15 jaar..

Daarnaast de vraag ; welk merk zooltje adviseren jullie ?
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

zo 6 oktober 2019, 20:20

De zooltjes zijn misschien nog wel goed, maar je voeten zijn waarschijnlijk veranderd. Mogelijk ben je in die vijftien jaar niet jonger geworden en moet je je aanpassen aan je voortschrijdende leeftijd
Jurf
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Trek Remedy9.7, & Trek Roscoe8

zo 6 oktober 2019, 22:31

Geen merk maar maatwerk dus zooltjes aangemeten door een orthopedisch schoenmaker/podoloog.
Tegen mij werd gezegd als ze perfect zitten en dat is niet meteen de eerste keer!! dan elke 5 jaar controleren of ze nog wel passen.
De meeste zorgverzekeraars vergoeden ze voor een groot gedeelte, totale kosten zit gemiddeld op de 200-275,-.
Konabud
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

ma 7 oktober 2019, 16:33

Jurf schreef:
zo 6 oktober 2019, 22:31
Geen merk maar maatwerk dus zooltjes aangemeten door een orthopedisch schoenmaker/podoloog.
Tegen mij werd gezegd als ze perfect zitten en dat is niet meteen de eerste keer!! dan elke 5 jaar controleren of ze nog wel passen.
De meeste zorgverzekeraars vergoeden ze voor een groot gedeelte, totale kosten zit gemiddeld op de 200-275,-.
15 jaar is wel heel lang voor een setje orthopedische zolen. Ik vervang ze ongeveer elke 3/4 jaar. Dan zijn ze bij mij ook wel versleten.
ReinierT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ma 7 oktober 2019, 21:39

Ook ik rij met orthopedische inlegzolen. Eerlijk gezegd rij ik op de oude. De meest recente zitten in mijn normale schoenen. Bij biken worden ze regelmatig nat en zanderig, dus dan slijten ze sneller. Maar na 2 a 3 jaar zijn ze wel op. Kosten rond 300,-

Overigens wikkel je je voet feitelijk niet echt af bij het biken. Je drukt meer op je voorvoeten. Daar kan eem orthopeed rekening mee moeten houden.
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

ma 7 oktober 2019, 22:01

ReinierT" schreef:
...
Overigens wikkel je je voet feitelijk niet echt af bij het biken. Je drukt meer op je voorvoeten. Daar kan eem orthopeed rekening mee moeten houden.
Precies, lopen of fietsen, da's een heel verschil.
Ook trap je alleen met de voorste helft van je voet.

Maar als je al 15jaar (of meer) met orthopedische zooltjes loopt, dan weet je ondertussen zelf toch ook wel waar je zooltjes aan moeten voldoen om lekker te fietsen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie