Watt/kg en lichaamsgewicht

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

Helaas ben ik geen 54kg, dan had ik wáarschijnlijk een andere job :-). Maar met mijn 1.98m lang en dik 94 kg kom ik op
jammer genoeg een ander getal. Ware het niet dat je met deze.wattage de.jongens van 54kg uit je wiel rijd :D :D :D . Op het vlakke dan wel.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Met 4.2 kom je ook omhoog nog aardig mee, maar dat zie je ook als je maar 2 minuten achter iemand van 14 kg lichter zit.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het doet me dan weer deugd om te lezen dat Remco Evenepoel de tijdrit heeft gewonnen in de ronde van San Juan.
61kg volgens Wikipedia en toch kunnen tijdrijden :-q
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Stokje schreef: di 28 januari 2020, 17:46 Average power was 376watt tegen 296watt. Tijd was iets meer dan een uur....;-)

Was een redelijk gelijkmatige klimtijdrit dus het lomp rijden zal wel meevallen.

Allebei gemeten met een quarq en vooraf gecalibreerd. Die ongeveer dezelfde correctie geven...

Verschillen in wattage kunnen wel verschillen maar als je dezelfde wattage meters hebt zou dit in principe niet mogelijk moeten zijn. Zelf heb ik 3 quarq s en heb niet het idee dat hier verschil in zit. Heb je powermeter pedalen zoals de nieuwe srm die geven in principe iets meer aan omdat je geen verlies hebt.
Ergens zit toch wat geks.
Jij hebt 376/94 is 4.0w/kg gemiddeld getrapt op de gehele klim.
De andere gast 296/80 is 3.7w/kg.
Alleen kijkende naar de droge cijfers zou jij dus sneller boven geweest moeten zijn. Terwijl het juist nu andersom is!

Hoe verklaar je dat dan?!
Zit er erg veel verschil in gewicht van jullie fietsen?
Was die klim 21km klimmen, of zat er ook nog afdalingen in?
Ride like you stole it
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: wo 29 januari 2020, 11:59 Het doet me dan weer deugd om te lezen dat Remco Evenepoel de tijdrit heeft gewonnen in de ronde van San Juan.
61kg volgens Wikipedia en toch kunnen tijdrijden :-q
Hij rijdt onder de wind :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Jij hebt 376/94 is 4.0w/kg gemiddeld getrapt op de gehele klim.
best nette cijfers ook......
En ik zou ook zeggen dat jij dat sneller boven had moeten zijn, tenzij er een enorme wind stond...
MTBArnhem
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Yeah Steel schreef: za 1 februari 2020, 10:53
Jij hebt 376/94 is 4.0w/kg gemiddeld getrapt op de gehele klim.
best nette cijfers ook......
En ik zou ook zeggen dat jij dat sneller boven had moeten zijn, tenzij er een enorme wind stond...
Of het materiaal is een stuk zwaarder of banden met (veel ) meer rolweerstand. Er speelt dus wel iets meer mee dan alleen watts/kg.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Die grote zware gasten moet je achter blijven hangen en vlak voor de klim moet je er voorbij om ze er daar af te rijden. Met lichter gewicht en zelfde vermogen moet je klimmend sneller kunnen zijn. En op het vlakke eigenlijk ook wel volgens mij..
Waarschijnlijk hebben die grote jongens gewoon meer spier en meer power in verhouding tot de kleinere. Daarom kunnen ze vlak harder. Dus: gwoon dikke poten kweken en ze op techniek en klim zoek rijden :-q
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie