Vegan proteïnen, ervaring

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

In verband meteen primaire lactose-intolerantie ben ik opzoek naar een plantaardige eiwit shake. Nu kom ik bij de Decathlon dit tegen, iemand hier ervaring mee? Om nu gelijk 750gram te kopen terwijl het onsmakelijk is..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Krijg spontaan buikpijn :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Ik ken enkele leden van de sportschool die dat spul gebruiken. Of het hen helpt kan ik niet beoordelen. Het enige wat ik er van merk is dat ze vreselijk gaan stinken.

En met stinken bedoel ik dan het transpireren. De normale transpiratie geur is ver te zoeken. Ze stinken echt gruwelijk!
Mocht je met fietsmaatjes rijden zul je ongetwijfeld verbannen worden naar het einde van het rijtje :lol:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

slapbandje schreef: ma 6 januari 2020, 20:26 Ik ken enkele leden van de sportschool die dat spul gebruiken. Of het hen helpt kan ik niet beoordelen. Het enige wat ik er van merk is dat ze vreselijk gaan stinken.

En met stinken bedoel ik dan het transpireren. De normale transpiratie geur is ver te zoeken. Ze stinken echt gruwelijk!
Mocht je met fietsmaatjes rijden zul je ongetwijfeld verbannen worden naar het einde van het rijtje :lol:
Met niet-lactosevrije producten gaat hij ook stinken hoor, praat uit ervaring🤣
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mario070 schreef: ma 6 januari 2020, 18:14 Krijg spontaan buikpijn :lol: :wink:
Eens :wink:

Klinkt niet als reclame, er van gaan stinken. Ik ben naast mountainbiker ook onderdeel van een gezin :winkie:

Kippeneiwitten een alternatief? (Legbatterijeieren, mwah..)
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik vind de vegan eiwitpoeder (heb alleen chocolade geproefd) van xxl nutition prima te drinken (met water)
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Jurriaan schreef: ma 6 januari 2020, 22:15 Kippeneiwitten een alternatief? (Legbatterijeieren, mwah..)
Zijn genoeg lactose-loze alternatieven om eiwit uit te halen:

https://drogespieren.nl/spiermassa/prod ... tten-lijst
Gebruikersavatar
Honzo
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 24 juni 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST // Proces 153 29

Als je je eiwit-inname drastisch verhoogt en weinig koolhydraten eet, zal je hoe dan ook gaan stinken bij het zweten. Als er geen koolhydraten (en vetten) voorhanden zijn, zal je lichaam ervoor kiezen om eiwitten te gaan verbranden, daarbij ontstaat een beetje ammoniak en dat ruik je in het zweet. Dus het maakt niet echt uit van welke bron je het neemt.

Verder is mijn ervaring van vroeger hoe minder smaak er aan het spul zit, des te beter, want het smaakt altijd vrij chemisch. Als je iets hebt met een neutrale smaak kan je het eenvoudig door iets anders heen mengen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Honzo schreef: ma 6 januari 2020, 22:26 Als je je eiwit-inname drastisch verhoogt en weinig koolhydraten eet, zal je hoe dan ook gaan stinken bij het zweten. Als er geen koolhydraten (en vetten) voorhanden zijn, zal je lichaam ervoor kiezen om eiwitten te gaan verbranden, daarbij ontstaat een beetje ammoniak en dat ruik je in het zweet. Dus het maakt niet echt uit van welke bron je het neemt.
Enige punt is dat je vet voorraad hebt voor pakweg 3 weken rondjes fietsen op de UHR, dus de kans dat je lichaam eiwitten gaat verbranden is alleen als je extreem bezig bent.

(Goed, je hebt koolhydraten nodig bij de vetverbranding, ben je extreem bezig, ga je helemaal in het rood en blijf je n het rood gaan, dan wil je lichaam eiwitten gaan verbranden inderdaad)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Eiwitverbranding vindt enkel plaats bij lang nuchter trainen of wanneer je helemaal door je KH-voorraad heen bent, niet omdat je een eiwit-shake hebt ingenomen. Zo'n shake bevat gemiddeld 20g eiwitten, de meeste mensen eten, zonder er op te letten, >100g eiwitten per dag. Die shake zal dus niet zomaar tot ammoniak productie leiden. Maar je hoeft dus niet extreem te fietsen (extreem interpreteer ik als zeer intensief en lang), 2h rustig fietsen op een nuchtere maag kan voor sommigen genoeg zijn om eiwitten te verbranden, afhankelijk van hoe goed of slecht het vetmetabolisme getraind is.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

dit spul ken ik niet, mijn ervaring in het algemeen is dat van de verschillende smaken chocola nog het meest ergens op lijkt.
maar zelfs dan kan het geen kwaad om er nog wat echte cacao bij te doen.

een goede whey isolate is ook lactose vrij?
https://www.google.com/search?q=lactose ... ein+powder
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

maaf2 schreef: ma 6 januari 2020, 22:21 Ik vind de vegan eiwitpoeder (heb alleen chocolade geproefd) van xxl nutition prima te drinken (met water)
Lekker. En hoe ruik je inmiddels :tong

Na het sporten eiwitten nuttigen vind ik persoonlijk een meerwaarde. Ken het effect daarvan. Chocomelk en later kwark met zacht fruit werkte in die zin altijd goed. Een plantaardig kwark alternatief met evenveel eiwitten ken ik niet vandaar de zoektocht naar een eiwitten shake.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als je een eiwitrijkdieet volgt ga je onherroepelijk ammoniakgas afgeven. Daar kunnen de boeren over meepraten. Het maakt qua ammoniak geen r**t uit of je plantaardige of dierlijke eiwitten naar binnen toe opeet.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

matthiav schreef: di 7 januari 2020, 09:40 ... 2h rustig fietsen op een nuchtere maag kan voor sommigen genoeg zijn om eiwitten te verbranden, afhankelijk van hoe goed of slecht het vetmetabolisme getraind is.
Als je rustig fietst, dan rijd je op vetverbranding. Dan moet je heel slecht getraind zijn om op eiwitverbranding over te gaan. Zo slecht getraind dat een 2 uur fietstocht sowieso een marteling is. Maar het is inderdaad geen onrealistisch scenario... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

slapbandje schreef: ma 6 januari 2020, 20:26 Ik ken enkele leden van de sportschool die dat spul gebruiken. Of het hen helpt kan ik niet beoordelen. Het enige wat ik er van merk is dat ze vreselijk gaan stinken.

En met stinken bedoel ik dan het transpireren. De normale transpiratie geur is ver te zoeken. Ze stinken echt gruwelijk!
Mocht je met fietsmaatjes rijden zul je ongetwijfeld verbannen worden naar het einde van het rijtje :lol:
Maar, gaat het nu wel over de bekende ammoniak lucht ?
Of hebben we het meer over een Tofoe/Broccoli geurtje ? :P
Plaats reactie