Oefenen van een drop

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

yo-eddy schreef: vr 31 januari 2020, 19:41
Sabai schreef: vr 31 januari 2020, 18:01 https://youtu.be/-H8yTTgYueM

Ik drop meestal op deze manier. Lastige van deze drop is vooral het aanrijden en de diepte waarin je land, al maakt dat de landing wel makkelijker voor mijn gevoel.
Je voert m netjes uit, maar dit is niet de manier om een drop te "oefenen" Vaak zie je mensen hard hun voorwiel optrekken ..... en vervolgens net zo hard weer naar beneden laten vallen met een OTB als gevolg, het gaat vooral om juiste verdeling lichaamsgewicht verder is op jouw manier lastiger om je fiets zijdelings in balans te houden. Risico is gewoon wat groter.

Bovendien heb je minder ruimte om na te drop te handelen omdat je "onnodig" lang in de lucht blijft (ziet er uiteraard wel stoer uit :-q).

Ik zou een drop alleen "huggen" (springen) als er een gat achter lag of iets anders waarom je je landing wilt uitstellen.


Meest geziene fouten bij drops:

- Voorwiel hard optrekken met (te) weinig snelheid en vervolgens OTB omdat je voorwiel net zo hard weer terug valt.
- Alvast helemaal met je kont op je achterwiel gaan hangen in de aanloop vd drop
Maar dat is vaak wel wat ze op YT laten zien. Dan gaan ze overdreven in een houding staan . Die je hooguit een halve seconde toepast
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Sabai schreef: vr 31 januari 2020, 21:01 Maar dat is vaak wel wat ze op YT laten zien. Dan gaan ze overdreven in een houding staan . Die je hooguit een halve seconde toepast
Gelukkig heb ik leren fietsen in het bos en niet op YT :winkie:

Zonder gekheid, er staat een hoop flauwekul op YT maar ook veel inspirerende filmpjes.
Soms kun je best wat leren van wat je ziet, maar je kunt beter filmpjes kijken van een goede Pro en die langzaam afspelen dan 80% van die "how to" filmpjes.

Iedereen leert op zijn eigen manier en als ik 4 beginners van een drop af stuur zonder instructie vooraf dan hebben ze vaak allemaal een andere tip nodig.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: vr 31 januari 2020, 21:20
Mooi tijdstip van posten :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Had 20 feb moeten zijn...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie