Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je mag een luchtje scheppen. Voor de een is dat even een blokje en de ander een bloktraining van 2-4 uur :wink:

Vandaag rondje Edese route gedaan. Kwam weinig mensen tegen. Toch wel weer een aantal zonder hersens uhh helm (haal ik altijd door elkaar die 2 8) )

Wat dat betreft vond ik deze maatregelen onduidelijker. Ja je mag nog naar buiten. Nee liever niet .. ja wel alleen maar pas bij meer dan 3 handhaven .. behalve als het een gezin is dan mag het weer wel .. mits je 1,5 m afstand houdt .. wat weer geldt voor niet familieleden :~

Nee wat mij betreft zijn deze maatregelen geen verduidelijking. Hoewel er voor ons gezin eigenlijk niets verandert ... maar dat komt waarschijnlijk omdat we zo braaf waren om alles wat nu wordt ingesteld al te doen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bert l. schreef: ma 23 maart 2020, 21:54 Vanaf nu gaan er een paar zaken anders lopen. Belasting betalen gaat heel gewoon worden. Kan niet zo zijn dat je een groot stoer bedrijf bent met stoere aandeelhouders die hun opbrengsten via Zuidas en Kanaaleiland naar Moneyland brengen in goede tijden en dat in slechte tijden de belastingbetaler je komt helpen. Als je niet meebetaalt aan de pot, krijg je ook geen geld uit de pot.
Laten we het hopen.

Geld in het nauw maakt rare sprongen. Getuigen de crisis uit 2008. Ik heb sindsdien niet heel veel verandering gezien, jij?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

TenZNL schreef: ma 23 maart 2020, 22:47 Solo mag idd, al zullen ze dat meer zien als een rondje in de buurt. Ik denk alleen niet dat het de bedoeling is om op zondagmorgen met 300man tegelijk op zondagmorgen op P Bergweg in Amerongen te starten, ook al rijden ze allen solo.
Doordeweeks gaan dus. Met al dat thuiswerken lopen weekend en werk toch al in elkaar over.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Met de incubatietijd heb je geen symptomen :roll: en je kunt wel andere besmetten :evil: ....1,5 meter afstand stilstaande ja....en als fietst, fiets je zo in de walm van je voorganger :roll:
En waar zit de virus..... in vocht druppels (na alles wat hier gepost) je walm zijn miniscule druppels.....echt lastig dit :((
Je hoeft dus niet een emmer braaksel over je heen te krijgen of dat iemand recht in je gezicht hoest of niest om besmet te raken :roll:
Ademen is al genoeg.... en iets besmet beetpakken en daarna je vingers in je neus, mond of oor ben je net zo goed de sjaak :((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

38x10 schreef: ma 23 maart 2020, 23:02
TenZNL schreef: ma 23 maart 2020, 22:47 Solo mag idd, al zullen ze dat meer zien als een rondje in de buurt. Ik denk alleen niet dat het de bedoeling is om op zondagmorgen met 300man tegelijk op zondagmorgen op P Bergweg in Amerongen te starten, ook al rijden ze allen solo.
Doordeweeks gaan dus. Met al dat thuiswerken lopen weekend en werk toch al in elkaar over.
Het plan is idd morgenochtend ff kijken :)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ad58 schreef: ma 23 maart 2020, 22:35 Solo mag toch gewoon?
Alleen solo wel.
Met zijn honderden tegelijk solo in het park of in het bos of op het strand niet, ook niet met 1,5m ertussen.

Dan regelt de burgemeester met verantwoordelijkheidsgevoel vast een verordeningetje.
En als de natuurorganisaties laten blijken dat het echt te druk is in hun bos, dan zal een burgemeester daar vast ook gevoelig voor zijn.

Beter is het om zelf je gezonde verstand te gebruiken, als dat gezond werkt zal de boodschap inmiddels toch wel duidelijk geworden zijn.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Inderdaad, als iedereen nou gewoon even nadenkt dan kunnen we dat solo ritje in ieder geval behouden. Volgens mij weten we allemaal waar en wanneer het druk is op de routes.

Suggestie: Laten we eens beginnen met het idee dat je op de fiets van huis vertrekt en dus niet eerst een verplaatsing met de auto doet. Dat zorgt automatisch al voor een veel betere spreiding. Want anders staat iedereen komend weekend gewoon weer op die paar bekende parkeerplaatsen en dan gaat de boel dus gewoon dicht.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik ga niet elke week hier polderstoempen, dat begrijp jij toch ook wel?
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Gewoon lekker blijven bedenken hoe anderen hun gedrag moeten aanpassen zodat je zelf door kunt met wat je graag / t liefst doet, op een op zijn zachtst gezegd wat naïeve manier.. Wie de schoen past trekke hem aan ;-)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

paulus1981 schreef: di 24 maart 2020, 00:01 Gewoon lekker blijven bedenken hoe anderen hun gedrag moeten aanpassen zodat je zelf door kunt met wat je graag / t liefst doet, op een op zijn zachtst gezegd wat naïeve manier.. Wie de schoen past trekke hem aan ;-)
:-q
+1
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

De vraag is zo onderhand toch echt wel wat belangrijker is. De kwaliteit van iemands persoonlijke ritje of het onder controle krijgen van dit probleem. Het alternatief is dat het vanaf komend weekend helemaal niet meer mag.

Kun je het echt niet laten, kies dan in ieder geval een geschikt moment. En rij je ergens heen waar het toch drukker is dan je had gedacht. Neem dan je verlies en kies alsnog voor een alternatief. Kijk, ik wil best geloven dat veel mensen individueel met de beste bedoelingen van huis gaan. Maar als ze allemaal op hetzelfde moment naar dezelfde plek rijden dan gaat het dus niet goed. Verplaatsingen met de auto dragen daar voor een belangrijk deel aan bij. Want eenmaal in de auto gaat iedereen naar de populaire routes.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

En als jij nou NIET binnen fietsafstand van 1 van die populaire routes woont zijn dit hele wijze woorden :-q
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

De Vuursche is dichtbij. Toch heb ik daar op 14 maart voor het laatst gereden.

Ik heb het zonnetje ook zien schijnen hoor. Maar als we de vrijheid van het zelfstandig buiten actief zijn niet willen verspelen dan moeten we echt even stoppen met onze persoonlijke voorkeuren op de eerste plaats te zetten. Op momenten waarvan ik verwacht dat het druk is kies ik nu dus een andere activiteit. En ik zal de komende periode dus ook zeker niet met de auto naar één van de bekende plaatsen rijden. Iets wat ik anders honderd procent zeker wel had gedaan.

Ieder moet maar voor zich bepalen hoe hij of zij het invult. Ik geef maar een voorzet. Feit is dat er een aantal plekken zijn waarvan iedereen weet wanneer het er druk is. Dat komt voor een belangrijk deel omdat mensen daar vanuit het hele land naartoe rijden. Ik begrijp waarom mensen dat doen maar misschien is dat de komende periode gewoon even niet zo'n goed plan. En wil je het toch doen, denk dan na over wanneer je dat doet en neem je verlies als je keuze ter plaatse niet handig blijkt te zijn. Dat laatste is echter veel lastiger dan thuis al een ander plan bedenken.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

De foto bij dit artikel bezorgde me even een wtf-momentje. Maar het gaat om de auto's op de parkeerplaats...https://www.gelderlander.nl/ede/ede-kom ... ~a614cc90/
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ook wanneer iedereen solo gaat rijden.... is dus geen solo meer :roll:
Dus alle solo rijders komen niemand tegen ze halen niemand in, worden ook niet ingehaald..... Want iedereen is solo aan het rijden.... Tjongejonge :roll:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gesloten