Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Joepie de schreef: wo 25 maart 2020, 11:06
Mad Wally schreef: wo 25 maart 2020, 10:01Hier ben ik het niet mee eens. Je gaat ervan uit dat bloeddonoren een statistische relevante weerspiegeling van de bevolking vormen, maar dat is absoluut niet het geval.
Zonder bronvermelding klinkt dit voor mij ook als een grote slag in de ruimte.
Dat is helemaal niet zo’n gekke aanname, hoor.
Misschien is het wel waar, misschien zit je er helemaal naast. Misschien zijn het wel overwegend christenen die bloed geven, of part-timers. Ook daar kunnen mensen met kennis van zaken voor corrigeren.
Maar dat moet dan wel gebeuren.
Mijn eerste gedachte trouwens is dat dit niet relevant is omdat degenen die besmet zijn dit ergens via-via hebben opgelopen. Of doen mensen uit verschillende lagen in de bevolking geen handen schudden, samen in de metro staan, elkaar zoenen op een verjaardag?
Als je daadwerkelijk geen representatieve steekproef neemt, kun je je conclusies simpelweg niet veralgemeniseren. Of wou je beweren dat omgangsvormen niet verschillen tussen mensen met uiteenlopende culturele achtergrond?
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Nu wil het toeval dat de mensen bij zowel het RIVM als Sanquin enige ervaring hebben met het opzetten van een test en het nemen van een betrouwbare steekproef. Dus met een beetje geluk komen ze daar wel uit.
38x10 schreef: wo 25 maart 2020, 15:28 @Bottechia: no worries en no offence. Onze insteek is blijkbaar hetzelfde. Ik deel je vrees voor aankomend weekend. Zou echt uberk*t zijn als als gevolg van drukte het bos op slot gaat. Ik ga alleen nog maar doordeweeks (klein voordeeltje van de hele situatie dat dit nu kan...) Mss een oproepje doen op de MTB UHR website en facebook? (al vang je daar niet de wandelaars mee).

Complimenten trouwens voor de update aan de handbuilt. Hij is weer lastiger en viel bij ons erg in de smaak (het lukte ons beiden niet om de exit te rijden. Ook de tweede keer niet :oops: )

Ride safe!
We gaan het komend weekend ervaren. Als het weer zo druk is als afgelopen weekend verwacht ik dat de bossen op de Utrechtse Heuvelrug op slot gaan. De burgemeesters hebben niet voor niets al de publiciteit gezocht. Het hele land gaat komend weekend kijken naar alle plekken waar het afgelopen weekend te druk was.
Laatst gewijzigd door Bottecchia op wo 25 maart 2020, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Die prutsers? Net alsof die het beter zouden kunnen dan een paar enthousiaste mountainbikers :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

suravida schreef: wo 25 maart 2020, 16:29Die prutsers? Net alsof die het beter zouden kunnen dan een paar enthousiaste mountainbikers :roll:
Waar werd dat beweerd?
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

In een groot deel van de social media? Lekker op zijn Hollands een beetje je eigen mening hebben en je niet teveel aantrekken van de mensen die er voor gestudeerd hebben.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

suravida schreef: wo 25 maart 2020, 16:48 In een groot deel van de social media? Lekker op zijn Hollands een beetje je eigen mening hebben en je niet teveel aantrekken van de mensen die er voor gestudeerd hebben.
Mja, vergis je ook niet in hoe (social) media bedrijven werken tegenwoordig. Hun verdienmodel is het genereren van interactie (clicks en reacties) op hun berichten. Dat wordt aangestuurd door algoritmes die berekenen welke content de meeste interactie veroorzaakt. Je voelt hem al, dat is op dit moment zo veel mogelijk en zo extreem mogelijk coronanieuws. Wat dat betreft worden we letterlijk opgenaaid en gek gemaakt door de media.

Mijn directe nicht werkt op de longafdeling van een groot ziekenhuis en hoewel het inderdaad buitengewoon druk is, zegt ze dat het veel vaker voorkomt dat er te weinig IC bedden zijn bij bijvoorbeeld een grote griepgolf (recent nog in 2018). Dat was op de IC net zo'n nijpende situatie zei ze, alleen dat kreeg amper aandacht. Er is daarna ook niet meer geld gegaan naar de ziekenhuizen (en sommigen moesten zelfs inkrimpen of sluiten). Zij is vooral boos op de politiek die structureel te weinig middelen bied en nu wolf huilen en op de media die de boel teveel ophypen.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Gisteren een rondje Schoorl gedaan op einde van de middag. Meteen besloten dat de komende tijd niet meer te doen. Pas tijdens het fietsen viel het kwartje dat het Woensdag was, een normaal al drukke dag. Het leek wel zondag, en er werd ook erg close ingehaald. Dit was voor ons reden om het rondje iets aan te passen en later (toen het veel rustiger was) verder te gaan. We kunnen niet oordelen, we waren zelf immers ook deel van de groep. Wat ons betreft is het dus woensdag heel vroeg of laat rijden, en rest van de week ook kijken naar drukte. Zondag valt nu sowieso af tenzij we heel laat op de middag tegen de avond gaan. Zeker nu het langer licht wordt is dat prima te doen.

Ik denk dat iedereen die z'n lokale rondje kent er goed aan doet een bijdrage te doen aan de spreiding als je wil rijden. Wij wonen redelijk in de buurt dus kunnen makkelijk schakelen qua tijd, het is geen probleem later te gaan. We hebben geleerd en gaan proberen meer buiten de spits te rijden. Verder lekker wandelen en de racefiets weer afstoffen. Nu zou ik bijna zeggen hopen op slechter weer :lol:
Who needs roads when there's dirt
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Ik woon met mijn kont zo ongeveer op de Brunssummerheide, normaal gesproken zie je hier geen sterveling aan het eind van de middag op de trails, nu valt het op dat hele hordes wandelaars zich op de mountainbike paden begeven i.p.v. lekker op de wandelpaden te blijven. Gelukkig hebben wij hier in de omgeving nog meer dan genoeg mogelijkheden om te biken zonder hordes mensen tegen te komen. De parkstad-routes zijn zeker in het weekend geen aanrader.
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Rogier13 schreef: do 26 maart 2020, 11:45 Ik woon met mijn kont zo ongeveer op de Brunssummerheide, normaal gesproken zie je hier geen sterveling aan het eind van de middag op de trails, nu valt het op dat hele hordes wandelaars zich op de mountainbike paden begeven i.p.v. lekker op de wandelpaden te blijven. Gelukkig hebben wij hier in de omgeving nog meer dan genoeg mogelijkheden om te biken zonder hordes mensen tegen te komen. De parkstad-routes zijn zeker in het weekend geen aanrader.
Hier verbaas ik me op de UHR ook over. Iemand die hier wat achtergrondinformatie over heeft en kan delen waarom dit zo gebeurd? Wat mij ook opvalt is dat "men" best vaak hele (fiets)paden al wandelend in beslag neemt en alleen maar vooruit kijkt. Niet af en toe achterom kijken of er een fietser aan komt of überhaupt al een deel van het fietspad over laten voor andere. Proactief vs reactief. Ik kan begrijpen dat men wandelt voor hun rust, maar betekent dat een ander het initiatief moet nemen om wat gedaan te krijgen?

Advies met betrekking tot sporten: https://nocnsf.nl/media/2521/sport-en-b ... avirus.pdf
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

The Flying V schreef: do 26 maart 2020, 12:51 Advies met betrekking tot sporten: https://nocnsf.nl/media/2521/sport-en-b ... avirus.pdf
Max 3 personen? Het is toch 2?
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

TenZNL schreef: do 26 maart 2020, 13:10 Max 3 personen? Het is toch 2?
Rutte zei in zijn toespraak 3 toch?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

The Flying V schreef: do 26 maart 2020, 12:51
Rogier13 schreef: do 26 maart 2020, 11:45 Ik woon met mijn kont zo ongeveer op de Brunssummerheide, normaal gesproken zie je hier geen sterveling aan het eind van de middag op de trails, nu valt het op dat hele hordes wandelaars zich op de mountainbike paden begeven i.p.v. lekker op de wandelpaden te blijven. Gelukkig hebben wij hier in de omgeving nog meer dan genoeg mogelijkheden om te biken zonder hordes mensen tegen te komen. De parkstad-routes zijn zeker in het weekend geen aanrader.
Hier verbaas ik me op de UHR ook over. Iemand die hier wat achtergrondinformatie over heeft en kan delen waarom dit zo gebeurd? Wat mij ook opvalt is dat "men" best vaak hele (fiets)paden al wandelend in beslag neemt en alleen maar vooruit kijkt. Niet af en toe achterom kijken of er een fietser aan komt of überhaupt al een deel van het fietspad over laten voor andere. Proactief vs reactief. Ik kan begrijpen dat men wandelt voor hun rust, maar betekent dat een ander het initiatief moet nemen om wat gedaan te krijgen?

Advies met betrekking tot sporten: https://nocnsf.nl/media/2521/sport-en-b ... avirus.pdf
Hele goede vraag! Als ik ga wandelen is het juist zo ver mogelijk van de verharde paden af, of naast het verharde pad. Denk dat men nu juist niet op de wandelpadden wil met het idee zo meer ruimte te hebben? Ook veel mensen die nu opeens naar buiten moeten terwijl die noodzaak er daarvoor nooit was. Keerzijde van alle aandacht voor bewegen?
Laatst gewijzigd door twowheeler op do 26 maart 2020, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Who needs roads when there's dirt
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

The Flying V schreef: do 26 maart 2020, 13:23
TenZNL schreef: do 26 maart 2020, 13:10 Max 3 personen? Het is toch 2?
Rutte zei in zijn toespraak 3 toch?
3 of meer is teveel. Dat is dan max 2 lijkt me. Fijn dat ze zo duidelijk zijn :roll:
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, in de publieke ruimte is 3 teveel (punt 7): https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-23-maart

In privesfeer mag je wel met z`n drieen samenkomen (punt 1): https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... te-krijgen
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Gisteren middag om 16.30 met een maat een lokaal rondje gefietst (ja ja, op ruime afstand) en afgezien van een enkele verdwaalde wandelaar helemaal niemand tegengekomen. Alleen die laagstaande zon na 18.00 is best wel link, verblinding en schaduwen maken het tricky. Gelukkig volgende week weer zomertijd😀
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gesloten