Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mad Wally schreef: ma 30 maart 2020, 22:08
hanjovdberg schreef: ma 30 maart 2020, 21:57

Als vader van 3 dochters met allen hun eigen ‘zorgen’ en problemen is dat toch wel mijn eerste zorg ... je doet nu wel heel makkelijk over dit soort zaken. Maar het alleen maar in een groter geheel proberen te zien helpt mij igg niet in het gezin.

Maar goed misschien heb jij geen gezin, maar wees een beetje voorzichtig met dit soort baude uitspraken.
Je vraagt je af hoe het mogelijk is dat kinderen 7 weken zomervakantie overleven?
Zou je mijn persoonlijke situatie kennen zou je deze opmerking nooit gemaakt hebben (tenminste dat mag ik hopen of je doet je nickname echt eer aan mad ...) en dat is precies wat ik probeer aan te geven. Bedenk dat iedereen vanuit zijn eigen situatie deze crisis beleeft en ernaar kijkt. Dus waar jij zo overheen stapt is voor een ander wellicht wel een big issue.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1610
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Ad58 schreef: ma 30 maart 2020, 22:04 Ook, we kunnen dit topic nu opsplitsen in drie verschillende onderdelen:

- mountainbiken en Corona (was eigenlijk de bedoeling ook)
- Corona en de impact op onze economie
- Corona en de impact op onze kids.

Is er een mod in de buurt?
Helemaal eens. Dit topic is echt niet meer te volgen. mods; normaal zit je er altijd zo scherp op en nu laat je t topic volledig ontsporen
Bas
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

‘Laten ontsporen’... nou... ‘Laten ventileren’, zo kun je het ook noemen.
‘t Is ook niet niks, voor een crisis kun je niet oefenen.
Er was ooit een A’damse burgemeester die zoiets zei als ‘wees een beetje lief en let op elkaar’.

En we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, hè? De een op het achterdek, de ander in het vooronder... uitzicht is anders... schuitje is hetzelfde :wink: .
Trusten.
Laatst gewijzigd door aurelius op ma 30 maart 2020, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1610
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

aurelius schreef: ma 30 maart 2020, 23:18 ‘Laten ontsporen’... nou... ‘Laten ventileren’, zo kun je het ook noemen.
‘t Is ook niet niks, voor een crisis kun je niet oefenen.
Er was ooit een A’damse burgemeester die zoiets zei als ‘wees lief en let een beetje op elkaar’.

En we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, hè? De een op het achterdek, de ander in het vooronder... uitzicht is anders... schuitje is hetzelfde :wink: .
Trusten.
Aurelius ik ben t niet met je eens. De uitgebreide economische uiteenzettingen, hoe omgaan met Corona en kids en dan nog waar t topic over zou gaan; mtb en Corona. Alles loopt door elkaar. Dat kan toch makkelijk gescheiden worden.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ja hoor dat kan. Dan krijg je zoiets;

- topic 1 Corona en mtb’en ... > solo en binnenkort misschien niet meer > slotje
- topic 2 Corona en economie > discussie over economische gevolgen
- topic 3 Corona en gevolgen voor jou en je gezin ... heel divers en dus interessant en maakt het persoonlijk.

Wat mij betreft lekker zo laten. De ene dag ligt de focus op het een andere dag op wat anders.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

aurelius schreef: ma 30 maart 2020, 23:18

En we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, hè? De een op het achterdek, de ander in het vooronder... uitzicht is anders... schuitje is hetzelfde :wink: .

Mooi verwoord Aurelius.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

hanjovdberg schreef: ma 30 maart 2020, 22:56
Mad Wally schreef: ma 30 maart 2020, 22:08

Je vraagt je af hoe het mogelijk is dat kinderen 7 weken zomervakantie overleven?
Zou je mijn persoonlijke situatie kennen zou je deze opmerking nooit gemaakt hebben (tenminste dat mag ik hopen of je doet je nickname echt eer aan mad ...) en dat is precies wat ik probeer aan te geven. Bedenk dat iedereen vanuit zijn eigen situatie deze crisis beleeft en ernaar kijkt. Dus waar jij zo overheen stapt is voor een ander wellicht wel een big issue.
Uiteraard is de persoonlijke situatie anders en is bij sommigen de situatie wel schrijnend, zoals bijvoorbeeld gisteren te zien was bij een gezin met meerdere gehandicapte jongens die ze niet konden bezoeken. Het is zeker niet mijn bedoeling om mensen hiermee te kwetsen, maar in de meeste gevallen betreft het simpelweg verveling en daar ben ik juist zo blij mee. Dat is namelijk iets wat onze jeugd niet meer kent. Elk moment van de dag naar het mobieltje grijpen in plaats van "ik verveel me, wat zal ik eens gaan doen" en waar vroeger de leukste dingen uit voortkwamen. Knutselen, spelen, een hobby hebben, dagdromen, noem maar op. Ik zie dat om me heen gebeuren en dat vind ik mooi. Zo is puzzelen opeens weer "Hot" :-D
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nu stoppen met kibbelen heren of ik plaats het "100 BNers Zon-lied".
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

MVMVML schreef: di 31 maart 2020, 07:52 Nu stoppen met kibbelen heren of ik plaats het "100 BNers Zon-lied".
Zo wreed kán je toch niet zijn?
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

MVMVML schreef: di 31 maart 2020, 07:52 Nu stoppen met kibbelen heren of ik plaats het "100 BNers Zon-lied".
Die heb ik op meer plekken voorbij horen komen en dat dreigement heeft wel de potentie de nieuwe Godwin's law van nederland te worden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Joepie de schreef: di 31 maart 2020, 08:09
MVMVML schreef: di 31 maart 2020, 07:52 Nu stoppen met kibbelen heren of ik plaats het "100 BNers Zon-lied".
Zo wreed kán je toch niet zijn?
Desperate Times Call for Desperate Measures. 8)
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Mad Wally schreef: ma 30 maart 2020, 22:43
Alien schreef: ma 30 maart 2020, 22:28Bij opa en oma logeren, op zeilkamp, naar de dierentuin, bij vriendjes spelen, met het gezin op vakantie naar Frankrijk, Spanje of Italië, …

Gewoon, al die dingen die nu niet kunnen, terwijl twee ouder (thuis) moeten werken,
Wat jij zomervakantie noemt is maar voor een beperkt deel van de bevolking weggelegd. Er is ook een deel dat het vakantiegeld gebruikt om de schulden af te betalen, een gebruikte wasmachine te kopen en een dagje naar de Julianatoren. Voor hun ziet de zomervakantie er echt heel anders uit. Oh ja, de vriendjes zijn wel op vakantie, dus niemand om mee te spelen.
Oh, sorry. Ik vergat even dat we “als iemand het ooit rotter had dan jij nu, mag je nergens meer over klagen” aan het spelen waren. In dat geval verhoog ik de inzet met: “de pestepidemie van de veertiende eeuw.” Nu jij weer!
Vorsprung durch Pedantik.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Alien schreef: di 31 maart 2020, 09:22
Mad Wally schreef: ma 30 maart 2020, 22:43Wat jij zomervakantie noemt is maar voor een beperkt deel van de bevolking weggelegd. Er is ook een deel dat het vakantiegeld gebruikt om de schulden af te betalen, een gebruikte wasmachine te kopen en een dagje naar de Julianatoren. Voor hun ziet de zomervakantie er echt heel anders uit. Oh ja, de vriendjes zijn wel op vakantie, dus niemand om mee te spelen.
Oh, sorry. Ik vergat even dat we “als iemand het ooit rotter had dan jij nu, mag je nergens meer over klagen” aan het spelen waren. In dat geval verhoog ik de inzet met: “de pestepidemie van de veertiende eeuw.” Nu jij weer!
Of deze reactie gepast is laat ik aan anderen over om te oordelen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Joost op 2 wielen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 31 maart 2020, 08:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux 7.0

Beste mensen,

Net aangemeld op dit forum, maar ik volg de discussies al enige tijd. Ik heb een vraagje. Onderstaand stukje zegt dat anderhalve meter afstand voor wielrenners verre van afdoende is.

https://road.cc/content/news/how-much-d ... ead-272229

Zijn jullie het er mee eens dat dat ook voor ons MTB-ers geldt, bijvoorbeeld op een singletrack 5 meter hijgend achter een andere hijgende mtb-er? Dus dat het helemaal niet gaat over het passeren van mensen op anderhalve meter, maar om het letterlijk in iemands adem rijden? Want die anderhalve meter is berekend op stilstaande lucht tussen twee normaal ademende mensen. Dat zou betekenen dat we eigenlijk de trails dicht moeten gooien, om de besmettingskansen ook daar tot nul terug te brengen. Of is dat te radicaal?
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

BikerBas2 schreef: ma 30 maart 2020, 23:04
Ad58 schreef: ma 30 maart 2020, 22:04 Ook, we kunnen dit topic nu opsplitsen in drie verschillende onderdelen:

- mountainbiken en Corona (was eigenlijk de bedoeling ook)
- Corona en de impact op onze economie
- Corona en de impact op onze kids.

Is er een mod in de buurt?
Helemaal eens. Dit topic is echt niet meer te volgen. mods; normaal zit je er altijd zo scherp op en nu laat je t topic volledig ontsporen
Bas
Eens. Vragen die daadwerkelijk over fietsen icm Corona gaan worden begraven in de verwijtende opmerkingen,discussies, cijfers zonder bron en andere berichten die soms amper nog wat met de crisis te maken hebben. Er staan af en toe echt goede opmerkingen in dit topic, maar door het vele modder gooien is er niets meer van te volgen. Wat is er nou belangrijker, je eigen gelijk of daadwerkelijk met z'n allen wat van de situatie maken? Van mij mag het ook worden opgesplitst, voor ieder wat wils en makkelijker en beter antwoord op onze vragen.
Joost op 2 wielen schreef: di 31 maart 2020, 09:56 Zijn jullie het er mee eens dat dat ook voor ons MTB-ers geldt, bijvoorbeeld op een singletrack 5 meter hijgend achter een andere hijgende mtb-er? Dus dat het helemaal niet gaat over het passeren van mensen op anderhalve meter, maar om het letterlijk in iemands adem rijden? Want die anderhalve meter is berekend op stilstaande lucht tussen twee normaal ademende mensen. Dat zou betekenen dat we eigenlijk de trails dicht moeten gooien, om de besmettingskansen ook daar tot nul terug te brengen. Of is dat te radicaal?
Ik ben het er zeker mee eens dat we op de singletracks meer afstand moeten houden. Inhalen wordt daarbij echter wel een probleem. De KNWU heeft daarop al aangegeven dingen als spugen en de neus te legen niet meer buiten te doen. Dit is echt iets waar zowel de inhaler als de ingehaalde rekening mee moet houden. Dit kan makkelijker op rustige tracks, maar de situatie is verre van ideaal. Trails dicht gooien zou kunnen, maar moet het eerlijk verlopen zouden dan ook de wandelpaden en fietspaden moeten worden afgesloten
Who needs roads when there's dirt
Gesloten