Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ad58 schreef: vr 3 april 2020, 18:52 Je afbeelding doet het niet.
Nu wel?
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Yup :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wees voorzichting allemaal, dit weekend :-q .

Onze burgemeester, Heuvelland, Zuid Limburg, vraagt niet te komen. Doet ‘ie normaal nooit, maar nu alle begrip daarvoor :wink: .

Uit de krant, De Limburger:
‘In geen andere provincie zijn afgelopen weken relatief zoveel coronapatiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis als in Limburg. Uitgedrukt in aantal per 100.000 inwoners zijn het er hier cumulatief nu 81,6’.
‘ Dat is meer dan in Brabant (65,3), dat langere tijd steevast het hoogste aantal ziekenhuisopnames scoorde. De provincies Gelderland, Flevoland en Utrecht volgen...’.

‘Burgemeester Akkermans: ‘Kom niet naar Heuvelland’
Gisteren om 22:21

AFBEELDING: TWITTER
Burgemeester Dieudonné Akkermans van Eijsden-Margraten roept toeristen op komend weekend niet massaal naar het Heuvelland te komen.

„Onze gastvrijheid staat tot eind april in de ijskast!” schrijft hij in een bericht op Twitter „Bezoekers, weet dat wij de komende periode streng controleren op naleving Corona-maatregelen! Kom dus niet massaal wandelen, touren en fietsen in het Heuvelland!”

Komend weekend wordt mooi weer voorspeld en de verwachting is dat veel mensen er op uit zullen trekken. Op tal van plekken wordt daarom extra toegezien op naleving van de maatregelen rond de coronacrisis’.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Buiten het feit : wees voorzichtig , geldt de oproep voor geheel NL , hier in het midden des lands , ook alle parkeerplaatsen UHR afgesloten, wel op eigen kracht komen is , voor als nu ,geen probleem ....

Ben erg benieuwd hoe meegaand de NL'er is dit weekend , hier een BBQ gepland met het gezin in de tuin voor as zondag , en maar wat KM's vandaag op de Tacx . :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Hoe begrijpelijk het ook is (serieus!), het voelt allemaal zo verkeerd :-(
Niet leuk om zo beperkt te worden in je vrijheid, vooral omdat niemand weet hoe lang dit gaat duren.

Morgen wel met de racefiets en de thule kidskar er achter de polders in, daarna het ei maar aansteken.
Bicycle, bicycle, bicycle
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Jep. Gisteravond even getacxt en morgen rondje rond huis.
Zuid Limburg laat ik dit weekend even links liggen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

daniel1975 schreef: za 4 april 2020, 09:10 Hoe begrijpelijk het ook is (serieus!), het voelt allemaal zo verkeerd :-(
Niet leuk om zo beperkt te worden in je vrijheid, vooral omdat niemand weet hoe lang dit gaat duren.

Morgen wel met de racefiets en de thule kidskar er achter de polders in, daarna het ei maar aansteken.
Yep, eitje aan. Zalm is in de aanbieding bij Appie. Heerlijk warm gerookte zalm😃
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Volgens NU.nl gaat het heel aardig, op wat incidenten na met fietsers:

“... De enige incidenten die worden gemeld, gaan vaak over groepen mountainbikers en wielrenners die in groepen rondtrekken, aldus een woordvoerder van Natuurmonumenten. "Zij worden aangesproken op hun gedrag...”.

https://www.nu.nl/coronavirus/6042637/n ... ut-in.html
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mountainbikers die in groepen rondtrekken...
Dat zijn de ergste, want we weten allemaal wat die 's zomers doen :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

aurelius schreef: za 4 april 2020, 15:32 Volgens NU.nl gaat het heel aardig, op wat incidenten na met fietsers:

“... De enige incidenten die worden gemeld, gaan vaak over groepen mountainbikers en wielrenners die in groepen rondtrekken, aldus een woordvoerder van Natuurmonumenten. "Zij worden aangesproken op hun gedrag...”.

https://www.nu.nl/coronavirus/6042637/n ... ut-in.html
Hoe kan dat toch? Fietsclubjes lezen toch ook gewoon het nieuws? Waarom besluiten ze niet dat leden individueel gaan rijden. Of des noods wel samen maar met ruime afstand van elkaar. Hoe kan dat toch...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

daniel1975 schreef: za 4 april 2020, 09:10 Hoe begrijpelijk het ook is (serieus!), het voelt allemaal zo verkeerd :-(
Niet leuk om zo beperkt te worden in je vrijheid, vooral omdat niemand weet hoe lang dit gaat duren.
Ik denk dat de eerste scholen/ alle scholen weer open gaan na de meivakantie. Economisch en sociaal is een nieuwe 1,5 meter economie noodzakelijk. Voordat die nieuwe economie draait zijn we weer x tijd verder. Frank Heemskerk vertelt daar in dit interview meer over. Frank Heemskerk is Secretary General - European Round Table.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Fietsgroepjes denken sowieso vaak boven de wet te staan, of ze nou op de mtb-route rondstormen of op de weg rondjagen.......waarschijnlijk dat ze zich vrij hersenloos het corona-snot voor elkaars ogen fietsen?
Jammer,
Ik zit nu al vaak met plaatsvervangende schaamte op mijn mtb of racefiets beleefd "dankjewel" te roepen als ik wandelaars of andere fietsers inhaal.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Allemaal leuk, maar voorlopig lijkt mij de situatie in Nederland nog te ernstig.
Wat niemand lijkt op te vallen: Nederland heeft een bovengemiddeld hoog Corona sterftepercentage: 10% maar liefst. Waarbij Nederland procentueel evenveel mensen test als Duitsland.
Dus in Nederland overlijdt 1 op de 10 besmette mensen aan Corona. Voor mij meer dan reden genoeg om uiterst voorzichtig te blijven.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Rekenkundig klopt dit allemaal niet, is statistiek van de koude grond.
Je weet niet hoeveel mensen er direct aan de gevolgen overlijden en je weet het exacte aantal besmette mensen niet.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Mijn vriendin komt net terug van een rondje wielrennen en wat komt ze veel tegen. Juist, ouderen mensen die er toch op uit trekken met hun elektrische fietsen. Ze belt en als het tegen zit kan ze er maar moeilijk langs... Echter dat is niet mijn punt. Juist de mensen die in de grootste risicogroep zitten lijken zelf het gevaar op te zoeken. Dan vraag ik mij serieus af, waarvoor zou ik dan nog thuis blijven zitten en niet te mtb-pakken voor een rondje? Zelf heb ik bijv. al een maand mijn ouders niet gezien (bewust omdat zij aardig in de risicogroep valllen) en wat zie ik bij mijn beide buren doen? De een na andere familielid loopt daar naar binnen en zo zal het vast bij meer mensen gaan in Nederland. Dat vind ik veel risicovoller dan dat ik een rondje ga biken en afstand probeer te houden.
Gesloten