Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Real Epic '89 schreef: wo 27 mei 2020, 14:10
MVMVML schreef: wo 27 mei 2020, 08:41
Ja het is heel eenvoudig: op deze manier hoeft het voor mij niet dus ik doe niet meer mee met de horeca. Heel jammer want ik was een frequent bezoeker en goed betalende gast. Maar als de spontaniteit er af is, je ver van elkaar moet blijven en je ook nog eens bespioneerd wordt is voor mij alle lol eraf en is er dus geen meerwaarde meer. Drink ik liever iets met m'n fietsmaatjes na de ronde thuis.
En ik ga geen app installeren, klaar.
Tja, straks wegens overdonderend succes ook voor de bikeparks, sportscholen en zelfs het locale rondje. :roll:
Pfoeh. Tijd om als kluizenaar ergens op een berg te gaan wonen dan. :-{
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wel op een berg :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

MVMVML schreef: wo 27 mei 2020, 14:28
Real Epic '89 schreef: wo 27 mei 2020, 14:10

Tja, straks wegens overdonderend succes ook voor de bikeparks, sportscholen en zelfs het locale rondje. :roll:
Pfoeh. Tijd om als kluizenaar ergens op een berg te gaan wonen dan. :-{
Wel even aanmelden zodat het niet te druk wordt..... :lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

MVMVML schreef: wo 27 mei 2020, 14:28 Pfoeh. Tijd om als kluizenaar ergens op een berg te gaan wonen dan. :-{
Goede invloed van de onlangs aangeschafte downhillert :bier: En jij beweert dat je er mee uphill kan fietsen dus berg zonder skilift is geen punt :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mondkapjes Drielandenpunt:

Gemeente Vaals, Dtsl en Blg hebben onderling afgestemd, vanwege de grote drukte zijn mondkapjes bij 3LP dringend geadviseerd, meldde L1,
https://www.1limburg.nl/dringend-advies ... landenpunt.

‘ Dringend advies: draag mondkapje op Drielandenpunt
Achille PrickGeplaatst opdonderdag 30 juli 2020 - 19:31
Op het Drielandenpunt geldt vanaf vandaag het dringende advies overal een mondkapje te dragen. De gemeente Vaals en de Belgische en Duitse buurgemeenten dringen daar op aan, omdat het drukker is dan ooit op het hoogste punt van Nederland.
"Wij merken overduidelijk dat veel meer mensen voor een binnenlandse vakantie kiezen", zegt Jean Paul Kompier. Hij is horeca-ondernemer op het Drielandenpunt, maar ook wethouder van de gemeente Vaals. "Het is hier dus drukker dan ooit, dat is fijn, maar we maken ons ook zorgen."
poster
360p geselecteerd als afspeelkwaliteit1080p geselecteerd als afspeelkwaliteit
Afstand houden
Volgens Kompier zijn mensen niet zo bezig met afstand houden en dragen ze ook geen mondkapje, terwijl dat in België en Duitsland verplicht is. "En hier sta je voor je het weet in een van de die twee landen."
Blij
Hij is blij met de extra omzet, maar bezorgd over de drukte en een mogelijke groei van het aantal besmettingen. "Een tweede lockdown zou funest zijn voor heel veel ondernemers", zegt Kompier. "We moeten alles doen om te voorkomen dat het weer misgaat. Dat kunnen we ons echt niet permitteren."
Onduidelijkheid
De gemeente Vaals en de Duitse en Belgische buurgemeenten hebben nu de handen ineengeslagen om in ieder geval op het Drielandenpunt tot een duidelijk beleid te komen. "Het is natuurlijk ook ingewikkeld om te volgen wat je wel en niet mag in drie verschillende landen", zegt Kompier. "Daarom hebben we hier nu een bord geplaatst waarop we onze gasten vriendelijk doch dringend vragen een mondkapje te dragen. Dan ben je ook af van de onduidelijkheid."
Experimenten
Daarmee lijkt Vaals een beetje vooruit te lopen op mogelijke regionale en lokale experimenten met het verplicht dragen van een mondkapje. Woensdag kwam naar buiten dat dergelijke experimenten tot de mogelijkheid behoren, om ervoor te zorgen dat mensen anderhalve meter afstand houden’.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dit geldt voor het welbekende drukke plein met de horeca neem ik aan? Niet als je daar ‘toevallig’ langsfietst? Of via die kant de trails opgaat in het Aachenerwald?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Geldt voor de horeca, speeltuintje, doolhof etc. Als je er doorfietst geen probleem.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Ik ben er eer gisteren geweest maar nauwelijks een mondkapje gezien eigenlijk.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gelukkig maar. Zie het veel te vaak dat mondkapjes al gewoon weggegooid worden :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

In Duitsland buiten op het terras was ook geen kapje nodig. Zat wel netjes in de Camelbak.
Onderweg alleen vriendelijke wandelaars gezien maar het scheelt dat dit een doordeweekse dag was.
Nu de vakanties bijna zijn afgelopen zal het doordeweeks alleen nog maar rustiger worden in het bos. :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

https://www.ntfu.nl/home/nieuws/id/1200 ... herpt?s=08

De maatregelen die gisteren werden afgekondigd door de NTFU vertaald naar fietsen
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Pat. schreef: ma 17 augustus 2020, 09:07 In Duitsland buiten op het terras was ook geen kapje nodig. Zat wel netjes in de Camelbak.
Onderweg alleen vriendelijke wandelaars gezien maar het scheelt dat dit een doordeweekse dag was.
Nu de vakanties bijna zijn afgelopen zal het doordeweeks alleen nog maar rustiger worden in het bos. :bier:
Het verschilt per gelegenheid hoe ze de regels op terras hanteren. Wij hebben standaard mondkapjes in auto liggen, in de jaszak. En als ik ga fietsen deze ook standaard mee. Wij zijn er helemaal aangewend dat wij mondkapje op moeten. Wij wonen zelf op de grens van NL en DE (Deze loopt over ons erf heen) Wonen op nog geen 200m van Reichswald. Cross wel dagelijks door het bos. Ook wel iets meer dan voor de Corona....

Zo stonden er voor de Corona af en toe een auto bij het bos. Maar sinds de Corana is het hier een heel stuk drukker geworden met auto’s, fietsers etc. Door de weeks is het nog steeds aardig druk. Drukker dan afgelopen jaren.... Helaas hebben wij ook wat meer overlast van mensen die menen over ons erf te moeten lopen/fietsen of door de paarden wei te moeten lopen.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

aurelius schreef: di 29 september 2020, 18:43 https://www.ntfu.nl/home/nieuws/id/1200 ... herpt?s=08

De maatregelen die gisteren werden afgekondigd door de NTFU vertaald naar fietsen
‘t Valt me eigelijk nog mee. Ik heb me een half jaar geleden al aangemeld voor een MTB clinic, die nu eindelijk is begonnen. Er zijn best veel deelnemers, zo’n 40 personen. Maar zo te lezen kan het gewoon door gaan. :-q
Knakworstkweker

Koban schreef: di 29 september 2020, 20:34
Pat. schreef: ma 17 augustus 2020, 09:07 In Duitsland buiten op het terras was ook geen kapje nodig. Zat wel netjes in de Camelbak.
Onderweg alleen vriendelijke wandelaars gezien maar het scheelt dat dit een doordeweekse dag was.
Nu de vakanties bijna zijn afgelopen zal het doordeweeks alleen nog maar rustiger worden in het bos. :bier:
Het verschilt per gelegenheid hoe ze de regels op terras hanteren. Wij hebben standaard mondkapjes in auto liggen, in de jaszak. En als ik ga fietsen deze ook standaard mee. Wij zijn er helemaal aangewend dat wij mondkapje op moeten. Wij wonen zelf op de grens van NL en DE (Deze loopt over ons erf heen) Wonen op nog geen 200m van Reichswald. Cross wel dagelijks door het bos. Ook wel iets meer dan voor de Corona....

Zo stonden er voor de Corona af en toe een auto bij het bos. Maar sinds de Corana is het hier een heel stuk drukker geworden met auto’s, fietsers etc. Door de weeks is het nog steeds aardig druk. Drukker dan afgelopen jaren.... Helaas hebben wij ook wat meer overlast van mensen die menen over ons erf te moeten lopen/fietsen of door de paarden wei te moeten lopen.
Ik zou echt niet in die regio willen wonen om deze redenen.

Keertje fietsen prima, maar in het weekend ook niet meer zo snel (of heel vroeg) want die drukte is echt klote.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Sinds de Corona meer mensen die van buiten de regio komen om te wandelen/fietsen. Helaas zitten daar enkel tussen die er een potje van maken. Maar wat wij druk(ker) vinden zullen de meeste nog steeds (heel) rustig vinden.... :winkie:

Zit negen van de tien keer vroeg op de fiets en weet de drukkere plekken wel te mijden. Het is gelukkig hier geen treintje rijden, zoals ik twee weken terug op zaterdag ochtend had in Nijmegen....
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gesloten