Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Denk dat Brambo prima kan inschatten hoe hij dit moet aanpakken.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2650
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Dice Oldskool schreef: vr 2 oktober 2020, 15:22 Denk dat Brambo prima kan inschatten hoe hij dit moet aanpakken.
Volgens mij vroeg hij advies.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nogmaals.....

Denk dat Brambo prima kan inschatten hoe hij dit moet aanpakken.
Mtbenno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 30 november 2016, 22:08

Zelf in maart ook goed ziek geweest, na antistoffen test achteraf bleek het toch Corona.
Met terug op de fiets merkte ik zelf dat ik snel het gevoel terug had van een zere keel / luchtwegen als met koude lucht..
Je probeert het dan rustig aan te doen maar de volgende dag vaak een kleine terugval van keel klachten.
Maar vooral goed naar je lichaam luisteren, hoe gaat het, hoe gaat het de volgende dag. Niet te hard willen gaan (kan moeilijk zijn). En geduld en vertrouwen dat alles weer goed komt. Heeft bij overigens wel enkele weken geduurd maar nu nergens meer last van. Nu hopen dat het virus niet een tweede keer bij me langs komt. De bloedbank heeft al wel bevestigd dat de antistoffen inmiddels verdwenen zijn...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dice Oldskool schreef: za 3 oktober 2020, 13:22 Nogmaals.....

Denk dat Brambo prima kan inschatten hoe hij dit moet aanpakken.
Hij vroeg advies.




:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

En dat advies had hij al gekregen van een medicus. :bier:
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Dus mag een ander niks meer zeggen?
Sfeertje hier. :bier:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

ofv schreef: za 10 oktober 2020, 23:09 Dus mag een ander niks meer zeggen?
Sfeertje hier. :bier:
:~

Waar zeg ik dat dan?

Gekke Walter geeft een advies wat door een medicus tegengesproken wordt. De vraagsteller gaat met het advies mee waarop Gekke Walter hetzelfde advies wederom geeft. Het enige wat ik dan zeg is dat Brambo zijn situatie zelf heel goed kan inschatten.

Begrijp werkelijk waar niet wat ik daar dan verkeerd aan zeg en waarom ik hier op aangesproken wordt. :~
Gebruikersavatar
LFBB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 augustus 2020, 21:24

ook topsporters hebben er problemen mee:

https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... k-favoriet

Het lichaam prikkelen?
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2650
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Dice Oldskool schreef: za 10 oktober 2020, 23:49
ofv schreef: za 10 oktober 2020, 23:09 Dus mag een ander niks meer zeggen?
Sfeertje hier. :bier:
:~

Waar zeg ik dat dan?

Gekke Walter geeft een advies wat door een medicus tegengesproken wordt. De vraagsteller gaat met het advies mee waarop Gekke Walter hetzelfde advies wederom geeft. Het enige wat ik dan zeg is dat Brambo zijn situatie zelf heel goed kan inschatten.

Begrijp werkelijk waar niet wat ik daar dan verkeerd aan zeg en waarom ik hier op aangesproken wordt. :~
De medische wetenschap weet nog steeds weinig van dit virus en de overheidsadviezen zijn op z’n minst twijfelachtig (mondkapjes hebben geen nut, daar denkt de rest van de wereld toch echt heel anders over).

Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe iemand gesloopt is na een terugval een paar weken later nadat alles de goede kant op leek te gaan.

Dit, en de toenemende berichten over blijvende schade geven mij sterk het idee dat we dit heel serieus moeten nemen, niet alleen op het moment dat je echt ziek bent, maar ook in de herstelperiode.

Het standaard advies van artsen (met alle respect Aurelius) dat als je je weer rustig kunt beginnen met sporten wanneer je je weer beter voelt en goed naar je lichaam moet luisteren is mijns inziens prima voor de gebruikelijke virussen. Echter bij corona lijkt het me dus verstandig wat meer tijd te nemen om te herstellen.

Ik zou het kwalijk vinden wanneer iemand het advies geeft om iets te doen wat tegen de medische wetenschap in gaat, maar het advies om iets voorzichtiger aan te doen daar kun je toch moeilijk wat tegen hebben?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Maar ik heb ook nergens gezegd dat ik het er niet mee eens ben om rustiger aan te doen. Dat dit een bijzonder virus is daar ben ik het mee eens. Ik ken ook ex patiënten die na 2 weken weer op 90% van hun kunnen zitten en waarbij de voorzichtige aanpak en beginnen met sporten maar luisteren naar je lichaam wel de juiste aanpak gebleken is. Dat er gevallen zijn waar dit niet werkt zoals jouw collega betekent natuurlijk niet dat dit bij iedereen zo is maar dat dit de uitzonderlijke gevallen zijn.

En dat ik dan zeg dat Brambo prima kan inschatten welke advies voor hem het juiste is daar heb ik dan toch ook gewoon gelijk in.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2650
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Dice Oldskool schreef: zo 11 oktober 2020, 10:44 Maar ik heb ook nergens gezegd dat ik het er niet mee eens ben om rustiger aan te doen. Dat dit een bijzonder virus is daar ben ik het mee eens. Ik ken ook ex patiënten die na 2 weken weer op 90% van hun kunnen zitten en waarbij de voorzichtige aanpak en beginnen met sporten maar luisteren naar je lichaam wel de juiste aanpak gebleken is. Dat er gevallen zijn waar dit niet werkt zoals jouw collega betekent natuurlijk niet dat dit bij iedereen zo is maar dat dit de uitzonderlijke gevallen zijn.

En dat ik dan zeg dat Brambo prima kan inschatten welke advies voor hem het juiste is daar heb ik dan toch ook gewoon gelijk in.
Jij hebt gelijk na mijn eerste reactie gezegd dat Brambo geen advies nodig had. Later herhaalde je dat nog eens met de motivatie dat hij al advies had van Aurelius. Nu probeer je nog eens je gelijk te halen.

Hij vroeg heel duidelijk om advies en dat heb ik gegeven. Ongelijk toegeven is voor sommigen wel héél moeilijk.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mad Wally schreef: zo 11 oktober 2020, 10:50

Jij hebt gelijk na mijn eerste reactie gezegd dat Brambo geen advies nodig had. Later herhaalde je dat nog eens met de motivatie dat hij al advies had van Aurelius. Nu probeer je nog eens je gelijk te halen.

Hij vroeg heel duidelijk om advies en dat heb ik gegeven. Ongelijk toegeven is voor sommigen wel héél moeilijk.
En mijn advies was om niet naar ongefundeerde meningen te luisteren maar naar zijn huisarts of Aurelius, mensen die ervoor gestudeerd hebben.

En goed lezen is voor sommigen ook heel moeilijk. :~
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Maar goed, belangrijkste is dat Brambo weer gezond op de fiets zit. Deze non-discussies zijn echt zonde van mijn tijd en energie.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Dice Oldskool schreef: zo 11 oktober 2020, 11:03
Mad Wally schreef: zo 11 oktober 2020, 10:50

Jij hebt gelijk na mijn eerste reactie gezegd dat Brambo geen advies nodig had. Later herhaalde je dat nog eens met de motivatie dat hij al advies had van Aurelius. Nu probeer je nog eens je gelijk te halen.

Hij vroeg heel duidelijk om advies en dat heb ik gegeven. Ongelijk toegeven is voor sommigen wel héél moeilijk.
En mijn advies was om niet naar ongefundeerde meningen te luisteren maar naar zijn huisarts of Aurelius, mensen die ervoor gestudeerd hebben.

En goed lezen is voor sommigen ook heel moeilijk. :~
Zelfs als meerdere personen het anders zien hoe je bericht overkomt, dit netjes aangeven, heb jij toch gelijk. Tja...
Gesloten