Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Knakworstkweker

yo-eddy schreef: vr 23 oktober 2020, 23:04 Zucht ....... Velozine heeft een fietsende achterban die ze hiermee willen bereiken. De verantwoording ligt bij IEDERE fietser , Velozine levert gewoon zijn bijdrage., niets meer, niets minder.
Zoals ik al aangaf leest niet iedere fietser die boekjes en de nieuwe aanwas helmloze spijkerbroek voetbalshirt flatpedal toeristen al helemaal niet.
Dus ja de verantwoording ligt bij IEDERE fietser maar door de bijdrage van velozine is er de schijn dat de verantwoordelijkheid naar hun lezers (en dus de geroutineerden) wordt geschoven .

En ik geloof niet dat de achterban van velozine als een boze opa met een wandelstok aan de route gaat staan te roepen hoe het wel moet of hooguit de nieuwe aanwas hierop aanspreekt.

Dus zucht maar tot je een ons weegt, dat neemt niet weg dat er de schijn van is, dat de verantwoordelijkheid bij de ervaren fietsers wordt neergelegd.

Ik ben het volledig met je eens dat we het SAMEN moeten doen, maar daar doen de ervaren fietsers al genoeg aan door rekening te houden met minder bekwame rijders.
Dan vind ik het niets teveel gevraagd dat juist de minder ervaren rijders de piektijden gaan mijden en niet andersom.

We hebben hier een volwassen meningsverschil en daar zal het ook wel bij blijven, het is geen wedstrijd. :wink: :bier:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wat jullie willen, gaat deze doorgewinterde mtb’er morgen wel op de wegfietsen..




:kiss:
Knakworstkweker

met dikke banden? :o

ik ga morgenmiddag de bossen in, zondag draai ik me lekker om als buiten regent :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Tsja, dat soort berichten bereiken meestal de groep die toch al op de hoogte was van het probleem. Een beetje barking up the wrong tree gehalte heeft het dus wel.
Maar ja, elk steentje bijdragen helpt hè? In het belang van het bos open houden. Buiten sporten/spelen is belangrijk. Juist nu!

Ik ga op basis van bouwpakket's drukteschema vanmiddag met de kleine naar Amerongen. Ik breng hier wel weer verslag uit over de drukte :-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Knakworstkweker schreef: vr 23 oktober 2020, 23:36
yo-eddy schreef: vr 23 oktober 2020, 23:04 Zucht ....... Velozine heeft een fietsende achterban die ze hiermee willen bereiken. De verantwoording ligt bij IEDERE fietser , Velozine levert gewoon zijn bijdrage., niets meer, niets minder.
Zoals ik al aangaf leest niet iedere fietser die boekjes en de nieuwe aanwas helmloze spijkerbroek voetbalshirt flatpedal toeristen al helemaal niet.
Dus ja de verantwoording ligt bij IEDERE fietser maar door de bijdrage van velozine is er de schijn dat de verantwoordelijkheid naar hun lezers (en dus de geroutineerden) wordt geschoven .

En ik geloof niet dat de achterban van velozine als een boze opa met een wandelstok aan de route gaat staan te roepen hoe het wel moet of hooguit de nieuwe aanwas hierop aanspreekt.

Dus zucht maar tot je een ons weegt, dat neemt niet weg dat er de schijn van is, dat de verantwoordelijkheid bij de ervaren fietsers wordt neergelegd.

Ik ben het volledig met je eens dat we het SAMEN moeten doen, maar daar doen de ervaren fietsers al genoeg aan door rekening te houden met minder bekwame rijders.
Dan vind ik het niets teveel gevraagd dat juist de minder ervaren rijders de piektijden gaan mijden en niet andersom.

We hebben hier een volwassen meningsverschil en daar zal het ook wel bij blijven, het is geen wedstrijd. :wink: :bier:
De nieuwe groep zondagsfietsers die zich verder niet verdiept in de sport anders dan een fiets te kopen bereik je via geen enkele medium tenzij ze daarvoor postbus 51 spotjes gaan maken :D . Enige manier die rest is het goede voorbeeld geven en bij excessen aanspreken.

Verder is wat mij betreft iedereen gelijk, ook in het bos op zondagochtend. Irritant, ja soms, maar het is niet anders en het gaat weer over.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Tijdens de intelligente lockdown dit voorjaar heb ik ook geregeld groepjes van 5 of 6 man in clubtenue over de route zien rijden. Het probleem ligt niet alleen bij de spijkerbroekfietsers.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Ik hou niet van file rijden.
Aangezien “mijn” bos en “mijn” routes niet van mij zijn, heb ik niet de illusie dat ik anderen kan beïnvloeden om wel of niet op “mijn” paden te rijden. Dus pas ik mij aan qua tijd of locatie.
Ik rijd liever lekker rustig over een breed bospad dan dat ik de hele tijd file rijd op een mooie single track.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Zolang we het er maar over eens zijn dat het probleem de ánderen zijn, maakt het niet zo heel veel uit wélke anderen dat zijn.
Vorsprung durch Pedantik.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mad Wally schreef: za 24 oktober 2020, 09:57
Knakworstkweker schreef: vr 23 oktober 2020, 23:36

Zoals ik al aangaf leest niet iedere fietser die boekjes en de nieuwe aanwas helmloze spijkerbroek voetbalshirt flatpedal toeristen al helemaal niet.
Dus ja de verantwoording ligt bij IEDERE fietser maar door de bijdrage van velozine is er de schijn dat de verantwoordelijkheid naar hun lezers (en dus de geroutineerden) wordt geschoven .

En ik geloof niet dat de achterban van velozine als een boze opa met een wandelstok aan de route gaat staan te roepen hoe het wel moet of hooguit de nieuwe aanwas hierop aanspreekt.

Dus zucht maar tot je een ons weegt, dat neemt niet weg dat er de schijn van is, dat de verantwoordelijkheid bij de ervaren fietsers wordt neergelegd.

Ik ben het volledig met je eens dat we het SAMEN moeten doen, maar daar doen de ervaren fietsers al genoeg aan door rekening te houden met minder bekwame rijders.
Dan vind ik het niets teveel gevraagd dat juist de minder ervaren rijders de piektijden gaan mijden en niet andersom.

We hebben hier een volwassen meningsverschil en daar zal het ook wel bij blijven, het is geen wedstrijd. :wink: :bier:
De nieuwe groep zondagsfietsers die zich verder niet verdiept in de sport anders dan een fiets te kopen bereik je via geen enkele medium tenzij ze daarvoor postbus 51 spotjes gaan maken :D . Enige manier die rest is het goede voorbeeld geven en bij excessen aanspreken.

Verder is wat mij betreft iedereen gelijk, ook in het bos op zondagochtend. Irritant, ja soms, maar het is niet anders en het gaat weer over.
+1 :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mad Wally schreef: za 24 oktober 2020, 09:57De nieuwe groep zondagsfietsers die zich verder niet verdiept in de sport anders dan een fiets te kopen bereik je via geen enkele medium tenzij ze daarvoor postbus 51 spotjes gaan maken :D . Enige manier die rest is het goede voorbeeld geven en bij excessen aanspreken.
Dat je ze met Postbus 51 gaat bereiken betwijfel ik ten zeerste, zo veel 80-jarigen zitten er niet tussen. Ik geef je met Famke Louise (of een soortgelijk type die het ook niet weet maar wel naar gekeken wordt, klaarblijkelijk) nog meer kans.

Als je ruzie wilt dan werkt aanspreken geweldig, gewoon vriendelijk vragen of ze misschien naast het pad in plaats van midden op het pad stil willen gaan staan lijkt al te veel gevraagd... Wanneer je dat niet van jezelf snapt dan mist er sowieso iets :roll:


Ik vind het trouwens wel ontzettend jammer dat de BWRs weer het bos ingetrokken zijn:
1) het was verdomde eenzaam op de weg hedenmorgen in de regen en met wind tegen,
2) gemotoriseerd verkeer leek ook niet meer op fietsers te rekenen op bepaalde plaatsen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Heerlijk rustig vandaag in het bos ... als je maar weer waar je moet zijn :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29964
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik kom zelden iemand tegen op de trails hier.
Beetje jammer voor jullie dat het best een eindje rijden is...

Trailrespect klinkt leuk, maar begint tegen jullie te werken :-{
Trailrespect 4.0
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Even gekeken, 16 uur rijden voor me. Gaat 'm morgenochtend niet worden.... :roll:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Knakworstkweker

ThaSingleTrackMastah schreef: za 24 oktober 2020, 16:46 Ik kom zelden iemand tegen op de trails hier.
Beetje jammer voor jullie dat het best een eindje rijden is...

Trailrespect klinkt leuk, maar begint tegen jullie te werken :-{
Trailrespect 4.0
Laten we hopen dat het meevalt

Ik klaag ook over de nieuwe aanwas, maar dat is vooral als ik in de populaire regio's ben geweest.

Hier in De Peel lijkt het in vergelijking ontzettend mee te vallen en daar zal het aantal beschikbare routes ook wel mee helpen.

Binnen een straal van 40 km liggen 30 routes
Binnen een straal van 30 km liggen 20 routes
Binnen een straal van 20 km liggen 10 routes
Binnen een straal van 10 km liggen 5 routes

Dus ik zal voorlopig even minder (hard) klagen

Ik denk ook als hier verboden komen dat er een kleine volksopstand ontstaat met wandelaars, MTB'ers en Crossers

Vooral die laatste groep moet je niet tegen hebben hier, er zijn wethouders midden in de nacht wakker geworden van tientallen motoren in de tuin.

En die tuin was geen tuin meer


Handhaven is a bitch :-{
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Knakworstkweker schreef: za 24 oktober 2020, 18:08 Vooral die laatste groep moet je niet tegen hebben hier, er zijn wethouders midden in de nacht wakker geworden van tientallen motoren in de tuin.

En die tuin was geen tuin meer


Handhaven is a bitch :-{
Dan mag je van mij gewoon een M16 leegschieten. Als die malloten zo hun zin moeten krijgen moet je hun rijbewijs levenslang afnemen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gesloten