Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

awinkel schreef: wo 23 december 2020, 11:45 Zo'n verschil zie je zelfs in Nederland tussen de provincies.
Bijvoorbeeld met carnaval afgelopen jaar waar de mensen in Brabant het geen probleem vonden om toch gewoon carnaval te gaan vieren.
Het resultaat is bekend...
Overigens verbaasde mij dat niet na iets meer dan 10 jaar in Brabant gewoond te hebben. :roll:
En zo ontstaan dus de raarste verhalen inderdaad.
Carnaval liep af op dinsdag 25/2.
En op donderdag 27/2, tijdens de eerste persconferentie, werd een briefje tijdens de uitzending gebracht met daarop de melding: 'we hebben de eerste coronapatient in Nl in een ziekenhuis liggen'. Toen was het alleen nog onrustig in Wuhan, en rond Bergamo begon het.

Toen nog niet wetende dat dat allang de tigste patient was, en dat achteraf Carnaval een superspreading event zou blijken te zijn.
Een week of 2 na Carnaval begonnen de ziekenhuizen in Brabant en vlak daarna Limburg snel voller en voller te raken, namen de sterfgevallen toe.
Tijdens Carnaval besefte nog helemaal niemand dat het virus al hier was.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3296
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Klopt, de 1ste officiële berichtgeving wel.
Maar ik weet nog we het in mijn vriendengroep erover hadden dat Corona heel snel in Nederland zou zijn en dat het niet slim zou zijn als het carnaval door zou gaan. In Bergamo was het toen al onrustig en je hoefde geen helderziende te zien om te weten dat in no-time de pleuris uit zou breken. De wereld is door alle vervoersmogelijkheden zo klein geworden, dat afstanden niet echt meer tellen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Joepie de schreef: wo 23 december 2020, 15:16 It is all in the eye of the beholder.
  • Het laatste private bedrijf waar ik zat was het management er niet vies van om wat belangrijke mondelinge toezeggingen te ontkennen.
  • In het private bedrijf daarvoor werd het personeel verplicht om structureel gratis over te werken. Anders pleurde je maar op.
  • In het bedrijf daar weer voor lag heel het hogere MT gemiddeld eens in de twee weken in de Yab Yum te neuken op kosten van de baas. Die was erbij want die had de portemonnee op zak.
Oh geloof ik zomaar. Ik wil ook niet zeggen dat het bedrijfsleven heilig is of zo. Integendeel.

Dat was de insteek ook niet. Ik wilde alleen zeggen dat er genoeg reden is om de overheid OOK te wantrouwen en er kritisch bovenop te blijven zitten.

Welk bedrijf was die laatste trouwens en zoeken ze nog mensen? Ik vraag dit voor een werkeloze vriend.
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Eerste keer dat er gelachen kan worden in dit topic. :winkie:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

F*ck waar is mijn leesbril....
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

That's what she said
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

awinkel schreef: wo 23 december 2020, 15:47 Klopt, de 1ste officiële berichtgeving wel.
Maar ik weet nog we het in mijn vriendengroep erover hadden dat Corona heel snel in Nederland zou zijn en dat het niet slim zou zijn als het carnaval door zou gaan. In Bergamo was het toen al onrustig en je hoefde geen helderziende te zien om te weten dat in no-time de pleuris uit zou breken. De wereld is door alle vervoersmogelijkheden zo klein geworden, dat afstanden niet echt meer tellen.
Eind januari 2020
"De kans dat het nieuwe virus naar Nederland komt is klein, zegt het RIVM. Ook het Europese centrum voor infectieziektebestrijding komt tot die conclusie. Er zijn geen directe vluchten van Wuhan naar Nederland en op basis van wat nu bekend is, lijkt een mens-op-mens-besmetting niet snel te gebeuren."
"Het RIVM zegt dat het virus niet makkelijk overdraagbaar lijkt."
"Wel is duidelijk dat de symptomen afwijken van bekende coronavirussen die bij mensen voorkomen. Daarbij zijn de klachten vaak mild, maar nu hebben patiënten ook longklachten en koorts. Ook kunnen ze kortademig zijn."

"Het is woensdagavond 19 februari en in San Siro, in het eerste duel van de achtste finale van de Champions League, staat er op het scorebord: Atalanta Bergamo - Valencia 4-1. Een maand later wijzen verschillende Italiaanse dokters naar die wedstrijd als een van de grootste triggers voor de chaos die momenteel in de regio Lombardije, en met name in Bergamo, heerst. "

Jammer genoeg zijn er weinig helderzienden op deze wereld.
Laatst gewijzigd door JoopO op wo 23 december 2020, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

suravida schreef: wo 23 december 2020, 16:04 That's what she said

:-D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

MVMVML schreef: wo 23 december 2020, 10:25
suravida schreef: wo 23 december 2020, 10:15

En dan toch pagina's volschrijven over hoe men denkt dat het moet. Geldt overigens niet alleen voor jou, maar voor vrijwel elke vorm van social media tegenwoordig. Iedereen lijkt het eigenlijk toch wel beter te weten dan de mensen die er dagelijks mee bezig zijn. :roll:
Toch hoef je niet ergens perse een volledige expert in te zijn om iets te mogen zeggen. Ik vind dat een dooddoener.
Als ik zie hoe vaak familieleden van patiënten op de I.C vragen of we wel zus en zo hebben gedaan want op FB staat dat en dat medicijn beter is...heb ik persoonlijk liever dat mensen hun harses houden en mij mijn werk laten doen :evil:
Zeker als ze rustig en stil zijn kan ik ook respectvol blijven. :bier:
Volgens mij kun je om uitleg en verheldering vragen en evt DAARNA een mening vormen, toetsen en bijstellen, maar de mate waarin mensen die nergens geen reet verstand van hebben een nergens op gebaseerde mening dumpen als feit, verwachtten dat ze serieus genomen en de bewijslast van elke wappie-theorie waarom iets niet zo is bij de ander leggen vind ik schokkend.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Nu heb ik al veel gedaan op kosten van de baas, maaruh de Yab Yum, dat zijn nog een arbeidsvoorwaarden :winkie:
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurf schreef: wo 23 december 2020, 16:29
MVMVML schreef: wo 23 december 2020, 10:25
Toch hoef je niet ergens perse een volledige expert in te zijn om iets te mogen zeggen. Ik vind dat een dooddoener.
Als ik zie hoe vaak familieleden van patiënten op de I.C vragen of we wel zus en zo hebben gedaan want op FB staat dat en dat medicijn beter is...heb ik persoonlijk liever dat mensen hun harses houden en mij mijn werk laten doen :evil:
Zeker als ze rustig en stil zijn kan ik ook respectvol blijven. :bier:
Volgens mij kun je om uitleg en verheldering vragen en evt DAARNA een mening vormen, toetsen en bijstellen, maar de mate waarin mensen die nergens geen reet verstand van hebben een nergens op gebaseerde mening dumpen als feit, verwachtten dat ze serieus genomen en de bewijslast van elke wappie-theorie waarom iets niet zo is bij de ander leggen vind ik schokkend.
Wat jij nu beschrijft is weer het andere uiterste en er zit echt heeeeeel veel ruimte tussen wat ik zei en wat jij nu poneert.

En net zoals overal waar mensen werken worden fouten gemaakt, soms is doorzeiken helaas nodig. Zo ben ik eens naar huis gestuurd met een gebroken jukbeen en een vriend van mij met een gebroken ruggenwervel terwijl gezegd werd dat er niets aan de hand is. Toch maar goed dat we zijn gaan door-emmeren toen dat er echt iets niet goed zat.
Laatst gewijzigd door MVMVML op wo 23 december 2020, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Rogier13 schreef: wo 23 december 2020, 16:33 Nu heb ik al veel gedaan op kosten van de baas, maaruh de Yab Yum, dat zijn nog een arbeidsvoorwaarden :winkie:
Dat is een soort omerta he. Je MOET meedoen met dat soort dingen want dan ben je medeplichtig en kan je dus ook niemand verraden zonder jezelf erbij te lappen :bier:

Dit soort dingen weet ik alleen van gangsterfilms.
JongdR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 december 2020, 17:43
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30

yo-eddy schreef: wo 23 december 2020, 14:13
MVMVML schreef: wo 23 december 2020, 14:06 Je wilt voorbeelden hebben?

Ok: https://nos.nl/artikel/2196095-hennis-t ... -mali.html
Opnieuw gekozen en dan op naar de VN: https://nos.nl/artikel/2250063-oud-mini ... kamer.html

Of hier een mooi overzicht van nb alleen Rutte 2 :lol:
Afbeelding
https://www.sdu.nl/blog/politici-vinden ... dgaan.html
Wat wil jij dan dat mensen gaan doen na een fout (of de verantwoordelijkheid nemen voor fouten van anderen?) ..... allemaal Teeven achterna?

Hoeveel directeuren uit het bedrijsleven gaan met dik gevulde zakken na een faillissement vrolijk verder met een volgende bv-tje ?
offtopic :

Met betrekking tot de toeslagenaffaire en de problemen die daardoor veroorzaakt zijn bij tientallen gezinnen, met zelfmoord van een ouder tot gevolg (volgens journalist Pieter Klein), lijkt mij dat opstappen van Rutte en alle andere betrokkenen niet meer dan logisch is. Voor die zelfmoord zou zelfs vervolging voor dood door schuld nog gerechtvaardigd zijn lijkt mij.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Snel maar weer on-topic, dan!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gesloten