Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2651
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

KTManiac schreef: do 24 december 2020, 19:40
JoopO schreef: do 24 december 2020, 19:07 Dus niet stoppen met de lockdown, maar wel de mondkapjesverplichting afschaffen. Behoud het dringende advies eventueel, in november liep hier al 90% van de mensen met een masker. Wat wil je nog meer?
Helemaal vrijwillig! Geen BOA's nodig, geen vingerwijzen, geen verbeten discussies.

Los van de zin of onzin van mondkapjes. Ik denk dat je een heel ander beeld ziet dan in november wanneer je de verplichting nu weer omzet in een advies.

Gisterenavond bij nieuwsuur een hoge omes van de politie die het nodig vond te vertellen dat de politie het dienstwapen mag en zal trekken als ze in noodweer komen door vuurwerk.....
:-q Hebben ze toch gewoon groot gelijk in? "Foei jongens!" roepen is niet bijster effektief tegen hopeloos tuig hoor.
Het is ook geen vuurwerk meer maar gevaarlijke explosieven die steeds vaker gebruikt worden voor aanslagen. Vorige week zat ik nog rechtop in mijn bed, hadden ze in de straat een aanslag gepleegd met “vuurwerk” de voordeur er uit geblazen. Het wordt dan ook hoog tijd het bezit van illegaal vuurwerk onder de wapenwet te brengen en passend te straffen. Groot gelijk dat de politie bereid is het wapen te trekken. Van mij mogen ze ook schieten.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

JoopO schreef: do 24 december 2020, 19:07 Inmiddels loopt de groei van de ziekenhuis en ic-opnamen terug, en komt er langzaam een daling van de bezetting van de ziekenhuizen in zicht. Mooie ontwikkeling,
Ik weet niet in welk Lala land jij leeft, maar er word aan personeel vriendelijk gevraagd (volgende stap is opgelegd vriendelijk :roll: ) de feestdagen door te werken omdat er niet genoeg personeel is voor het aantal patiënten.
Als iedereen zich nou gewoon eens netjes gedroeg/had gedragen naar de gedachte van de maatregelen ipv te gaan mierenneuken op details en mazen erin te gaan zoeken was dat niet nodig geweest.

MVMVML schreef: do 24 december 2020, 20:27 Aardig op de spits drijvend dat soort berichten. Ben erg benieuwd hoe het hier in de Haagse regio gaat. Staat al niet echt bekend qua rustig zijn op die avond :bier:
De geruchten op Feesbroek, vagenieuwsgroepen.eu en cafe-achterdocht gaan dat er speciaal voor die regio vrij ruim extra kogels zijn ingekocht. Verder is het verzoek gedaan om bij schietincidenten rondom zwaarder vuurwerk ZO te mikken dat een ziekenhuis opname niet meer nodig is :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Jurf schreef: do 24 december 2020, 21:33
De geruchten op Feesbroek, vagenieuwsgroepen.eu en cafe-achterdocht gaan dat er speciaal voor die regio vrij ruim extra kogels zijn ingekocht. Verder is het verzoek gedaan om bij schietincidenten rondom zwaarder vuurwerk ZO te mikken dat een ziekenhuis opname niet meer nodig is :bier:
Van mij mag het. Dat softe gedoe altijd rondom die relschoppers is nu wel een keer klaar.
Bicycle, bicycle, bicycle
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4721
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Jurf schreef: do 24 december 2020, 21:33 Ik weet niet in welk Lala land jij leeft, maar er word aan personeel vriendelijk gevraagd (volgende stap is opgelegd vriendelijk :roll: ) de feestdagen door te werken omdat er niet genoeg personeel is voor het aantal patiënten.
Als iedereen zich nou gewoon eens netjes gedroeg/had gedragen naar de gedachte van de maatregelen ipv te gaan mierenneuken op details en mazen erin te gaan zoeken was dat niet nodig geweest.
Als de overheid nu eens meer zou doen dan alleen maar roepen; 'handen kapot wassen, en afstand houden' zou dat misschien ook een goede manier geweest zijn om meer begrip te krijgen voor maatregelen.

Vanaf het begin zijn ons alleen maar verboden opgelegd. Nergens hebben we adviezen voor gezonde voeding, leefstijl en leefklimaat gekregen. Terwijl er inmiddels voldoende bewijs is dat is luchtvochtigheid, UV licht en vitamine D heel veel kunnen betekenen in de strijd tegen het virus. Maak mensen verantwoordelijk om samen te strijden. Niet steeds meer afhankelijk van een regering die alleen maar meer maatregelen kan opleggen.

Waar is bijvoorbeeld het routeboek naar versoepeling en of verstrenging gebleven? Met aardig wat bombarie geïntroduceerd maar er is nu niks meer van vernomen. En zo blijft onze overheid ons als kleine kleuters behandelen die elke keer weer in de hoek worden gezet als ze weer wat stouts hebben gedaan. Maar waarin wordt een kind langzaam volwassen? Door ze ergens voor verantwoordelijk te maken. Hoe meer hoe zelfstandiger en volwassener je wordt zeggen we dan.

Als het een gezamenlijke strijd is maak ons dan ook strijders en geef ons wapens (om dan toch een beetje in O&N termen te eindigen 🙃)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3836
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mad Wally schreef: do 24 december 2020, 21:31
KTManiac schreef: do 24 december 2020, 19:40
Los van de zin of onzin van mondkapjes. Ik denk dat je een heel ander beeld ziet dan in november wanneer je de verplichting nu weer omzet in een advies.

:-q Hebben ze toch gewoon groot gelijk in? "Foei jongens!" roepen is niet bijster effektief tegen hopeloos tuig hoor.
Het is ook geen vuurwerk meer maar gevaarlijke explosieven die steeds vaker gebruikt worden voor aanslagen. Vorige week zat ik nog rechtop in mijn bed, hadden ze in de straat een aanslag gepleegd met “vuurwerk” de voordeur er uit geblazen. Het wordt dan ook hoog tijd het bezit van illegaal vuurwerk onder de wapenwet te brengen en passend te straffen. Groot gelijk dat de politie bereid is het wapen te trekken. Van mij mogen ze ook schieten.
Explosieven
Aanslagen
Wapenwet
Schieten


Man man man. Dramaqueen 🙈😂

Bizar dat ik nog leef als ik het zo lees. En dat terwijl ik al decennia O&N vier op straat in NLs beruchtste O&N regio.

Fijne Kerst :bier:
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Corona....., heeft iemand enig idee hoeveel mensen jaarlijks overlijden aan de gevolgen van klimaatverandering en milieuvervuiling. Het lijkt mij dat er belangrijker zaken zijn om al die miljarden aan uit te geven...
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 921
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik heb gisteren een stukje over de staatsschuld gelezen. Die is op dit moment met 27 miljard toegenomen tot 441 miljard. Dit is hetzelfde als in 2012 alleen krijgen we tegenwoordig geld toe om te lenen. Dus ik denk dat we hier als land straks alleen maar sterker uit gaan komen tegenover een hele hoop andere landen in de wereld. Dus al die miljarden die ze nu in onze economie pompen is i.m.o enkel goed. Dadelijk zal de geldpers bij de ECB ook weer aangaan en verdampen de waarden van de schulden door de inflatie. En gaan we alsc van ouds weer door :bier:
Laatst gewijzigd door Sabai op vr 25 december 2020, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Typisch Nederlands dit. :-D
En maar zeiken op anderen en anderen de schuld geven, maar ondertussen blijkt dat de maatschappij zelf zich nog geeneens aan iets simpels kan houden als bijvoorbeeld de 1,5m regel...
En ondertussen ook volop zoeken naar mazen in de regels.

Toch fijne feestdagen! :D
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 921
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

awinkel schreef: vr 25 december 2020, 10:10 Typisch Nederlands dit. :-D
En maar zeiken op anderen en anderen de schuld geven, maar ondertussen blijkt dat de maatschappij zelf zich nog geeneens aan iets simpels kan houden als bijvoorbeeld de 1,5m regel...
En ondertussen ook volop zoeken naar mazen in de regels.

Toch fijne feestdagen! :D
Grappig dat de hele wereld bevolking hier last van schijnt te hebben. Ik vind het bijzonder dat je zo overtuigd bent van de maatregelen en dat deze enkel niet werken omdat niemand zich er aan houd.

Kijk je wel eens in een geschiedenis boek?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

hanjovdberg schreef: vr 25 december 2020, 02:38 Als de overheid nu eens meer zou doen dan alleen maar roepen; 'handen kapot wassen, en afstand houden' zou dat misschien ook een goede manier geweest zijn om meer begrip te krijgen voor maatregelen.

Vanaf het begin zijn ons alleen maar verboden opgelegd. Nergens hebben we adviezen voor gezonde voeding, leefstijl en leefklimaat gekregen. Terwijl er inmiddels voldoende bewijs is dat is luchtvochtigheid, UV licht en vitamine D heel veel kunnen betekenen in de strijd tegen het virus. Maak mensen verantwoordelijk om samen te strijden. Niet steeds meer afhankelijk van een regering die alleen maar meer maatregelen kan opleggen.
Wat houdt je tegen om zelf extra maatregelen te nemen en dan die verantwoordelijkheid te nemen? Als iedereen dat namelijk zou doen hoefde de overheid niet beperken.
Om een ander voorbeeld te geven: Ik heb vroeger gevolleybalt en als je daar naar een Interland ging zaten Duiters en Nederlanders vaak dwars door elkaar heen, gewoon omdat die zich netjes gedragen en met elkaar genieten van het spel, zonder te rellen, ME, suposten etc etc.
In mijn ogen klink je nu als een voetbalsupporter die piept over dat er te weinig hekken tussen de vakken staan, terwijl die lui zich ook gewoon kunnen gedragen. Verantwoordelijkheid kun je nemen en uit alles blijkt dat veel mensen daar te veel moeite mee hebben (kijk ff naar de drukte op de laatste dag voor dat de winkels dicht moesten :roll: ), dus dan moet je het opleggen.
hanjovdberg schreef: vr 25 december 2020, 02:38 Waar is bijvoorbeeld het routeboek naar versoepeling en of verstrenging gebleven? Met aardig wat bombarie geïntroduceerd maar er is nu niks meer van vernomen. En zo blijft onze overheid ons als kleine kleuters behandelen die elke keer weer in de hoek worden gezet als ze weer wat stouts hebben gedaan. Maar waarin wordt een kind langzaam volwassen? Door ze ergens voor verantwoordelijk te maken. Hoe meer hoe zelfstandiger en volwassener je wordt zeggen we dan.
Als het een gezamenlijke strijd is maak ons dan ook strijders en geef ons wapens (om dan toch een beetje in O&N termen te eindigen 🙃)
Een routeboek gaat uit van een weg waarbij je weet hoe hij verloopt, dat s bij deze situatie niet bekend.
Om het in jou termen te houden, je weet niet waar er file ontstaat. En als er dan een vrachtwagen kantelt en het ziekenhuis ligt vol zegt google omrijden is sneller. :)
Je kan ook mensen hun eigen verantwoordelijkheid laten nemen zoals jij stelt en met 130km p/u op die vrachtwagen laten klappen...hebben we nog meer ellende.

En wil je wat doen, doe dat dan! : https://www.rodekruis.nl/doe-mee/vrijwi ... vacatures/
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Sabai schreef: vr 25 december 2020, 10:15
awinkel schreef: vr 25 december 2020, 10:10 Typisch Nederlands dit. :-D
En maar zeiken op anderen en anderen de schuld geven, maar ondertussen blijkt dat de maatschappij zelf zich nog geeneens aan iets simpels kan houden als bijvoorbeeld de 1,5m regel...
En ondertussen ook volop zoeken naar mazen in de regels.

Toch fijne feestdagen! :D
Grappig dat de hele wereld bevolking hier last van schijnt te hebben. Ik vind het bijzonder dat je zo overtuigd bent van de maatregelen en dat deze enkel niet werken omdat niemand zich er aan houd.

Kijk je wel eens in een geschiedenis boek?
Ja, ons gedrag is zo fantastisch dat we al duizenden jaren niet vreedzaam op deze aardbol kunnen samenleven en daar dan anderen de schuld van geven.
Het is alleen maar ikke, ikke, ikke.

Ik heb enkele keren in dit topic al gevraagd wat volgens degene die tegen de maatregelen zijn en vinden dat de overheid het slecht doet, wat volgens hun dan een goede oplossing is om uit deze pandemie te komen. Gek genoeg blijft het dan ineens doodstil...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3836
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Sabai schreef: vr 25 december 2020, 10:08 Ik heb gisteren een stukje over de staatsschuld gelezen. Die is op dit moment met 27 miljard toegenomen tot 441 miljard. Dit is hetzelfde als in 2012 alleen krijgen we tegenwoordig geld toe om te lenen. Dus ik denk dat we hier als land straks alleen maar sterker uit gaan komen tegenover een hele hoop andere landen in de wereld. Dus al die miljarden die ze nu in onze economie pompen is i.m.o enkel goed. Dadelijk zal de geldpers bij de ECB ook weer aangaan en verdampen de waarden van de schulden door de inflatie. En gaan we alsc van ouds weer door :bier:
Oh er komt nog veel meer schuld aan https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... aatsschuld

:bier:
Maar geen paniek want het is slechts 68 miljard ipv de eerst verwachtte 92 miljard.
:bier:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Jurf schreef: vr 25 december 2020, 10:21
hanjovdberg schreef: vr 25 december 2020, 02:38 Als de overheid nu eens meer zou doen dan alleen maar roepen; 'handen kapot wassen, en afstand houden' zou dat misschien ook een goede manier geweest zijn om meer begrip te krijgen voor maatregelen.

Vanaf het begin zijn ons alleen maar verboden opgelegd. Nergens hebben we adviezen voor gezonde voeding, leefstijl en leefklimaat gekregen. Terwijl er inmiddels voldoende bewijs is dat is luchtvochtigheid, UV licht en vitamine D heel veel kunnen betekenen in de strijd tegen het virus. Maak mensen verantwoordelijk om samen te strijden. Niet steeds meer afhankelijk van een regering die alleen maar meer maatregelen kan opleggen.
Wat houdt je tegen om zelf extra maatregelen te nemen en dan die verantwoordelijkheid te nemen? Als iedereen dat namelijk zou doen hoefde de overheid niet beperken.
Om een ander voorbeeld te geven: Ik heb vroeger gevolleybalt en als je daar naar een Interland ging zaten Duiters en Nederlanders vaak dwars door elkaar heen, gewoon omdat die zich netjes gedragen en met elkaar genieten van het spel, zonder te rellen, ME, suposten etc etc.
In mijn ogen klink je nu als een voetbalsupporter die piept over dat er te weinig hekken tussen de vakken staan, terwijl die lui zich ook gewoon kunnen gedragen. Verantwoordelijkheid kun je nemen en uit alles blijkt dat veel mensen daar te veel moeite mee hebben (kijk ff naar de drukte op de laatste dag voor dat de winkels dicht moesten :roll: ), dus dan moet je het opleggen.
hanjovdberg schreef: vr 25 december 2020, 02:38 Waar is bijvoorbeeld het routeboek naar versoepeling en of verstrenging gebleven? Met aardig wat bombarie geïntroduceerd maar er is nu niks meer van vernomen. En zo blijft onze overheid ons als kleine kleuters behandelen die elke keer weer in de hoek worden gezet als ze weer wat stouts hebben gedaan. Maar waarin wordt een kind langzaam volwassen? Door ze ergens voor verantwoordelijk te maken. Hoe meer hoe zelfstandiger en volwassener je wordt zeggen we dan.
Als het een gezamenlijke strijd is maak ons dan ook strijders en geef ons wapens (om dan toch een beetje in O&N termen te eindigen 🙃)
Een routeboek gaat uit van een weg waarbij je weet hoe hij verloopt, dat s bij deze situatie niet bekend.
Om het in jou termen te houden, je weet niet waar er file ontstaat. En als er dan een vrachtwagen kantelt en het ziekenhuis ligt vol zegt google omrijden is sneller. :)
Je kan ook mensen hun eigen verantwoordelijkheid laten nemen zoals jij stelt en met 130km p/u op die vrachtwagen laten klappen...hebben we nog meer ellende.

En wil je wat doen, doe dat dan! : https://www.rodekruis.nl/doe-mee/vrijwi ... vacatures/
+1
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 921
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

awinkel schreef: vr 25 december 2020, 10:30
Sabai schreef: vr 25 december 2020, 10:15

Grappig dat de hele wereld bevolking hier last van schijnt te hebben. Ik vind het bijzonder dat je zo overtuigd bent van de maatregelen en dat deze enkel niet werken omdat niemand zich er aan houd.

Kijk je wel eens in een geschiedenis boek?
Ja, ons gedrag is zo fantastisch dat we al duizenden jaren niet vreedzaam op deze aardbol kunnen samenleven en daar dan anderen de schuld van geven.
Het is alleen maar ikke, ikke, ikke.

Ik heb enkele keren in dit topic al gevraagd wat volgens degene die tegen de maatregelen zijn en vinden dat de overheid het slecht doet, wat volgens hun dan een goede oplossing is om uit deze pandemie te komen. Gek genoeg blijft het dan ineens doodstil...
Omdat je er niks tegen kan doen. We kunnen het enkel een beetje vertragen.Rutte was in zijn eerste toespraak het meest eerlijk toen hij zei we krijgen het allemaal. Met of zonder vaccineren we krijgen het allemaal. Het virus is er en zal er voor altijd blijven.
Ik begrijp ook dat veel mensen geloven in de maak maatschappij en alles te kunnen bepalen. Maar helaas de natuur heeft een eigen wil.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4721
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Jurf schreef: vr 25 december 2020, 10:21
hanjovdberg schreef: vr 25 december 2020, 02:38 Als de overheid nu eens meer zou doen dan alleen maar roepen; 'handen kapot wassen, en afstand houden' zou dat misschien ook een goede manier geweest zijn om meer begrip te krijgen voor maatregelen.

Vanaf het begin zijn ons alleen maar verboden opgelegd. Nergens hebben we adviezen voor gezonde voeding, leefstijl en leefklimaat gekregen. Terwijl er inmiddels voldoende bewijs is dat is luchtvochtigheid, UV licht en vitamine D heel veel kunnen betekenen in de strijd tegen het virus. Maak mensen verantwoordelijk om samen te strijden. Niet steeds meer afhankelijk van een regering die alleen maar meer maatregelen kan opleggen.
Wat houdt je tegen om zelf extra maatregelen te nemen en dan die verantwoordelijkheid te nemen? Als iedereen dat namelijk zou doen hoefde de overheid niet beperken.
Om een ander voorbeeld te geven: Ik heb vroeger gevolleybalt en als je daar naar een Interland ging zaten Duiters en Nederlanders vaak dwars door elkaar heen, gewoon omdat die zich netjes gedragen en met elkaar genieten van het spel, zonder te rellen, ME, suposten etc etc.
In mijn ogen klink je nu als een voetbalsupporter die piept over dat er te weinig hekken tussen de vakken staan, terwijl die lui zich ook gewoon kunnen gedragen. Verantwoordelijkheid kun je nemen en uit alles blijkt dat veel mensen daar te veel moeite mee hebben (kijk ff naar de drukte op de laatste dag voor dat de winkels dicht moesten :roll: ), dus dan moet je het opleggen.
hanjovdberg schreef: vr 25 december 2020, 02:38 Waar is bijvoorbeeld het routeboek naar versoepeling en of verstrenging gebleven? Met aardig wat bombarie geïntroduceerd maar er is nu niks meer van vernomen. En zo blijft onze overheid ons als kleine kleuters behandelen die elke keer weer in de hoek worden gezet als ze weer wat stouts hebben gedaan. Maar waarin wordt een kind langzaam volwassen? Door ze ergens voor verantwoordelijk te maken. Hoe meer hoe zelfstandiger en volwassener je wordt zeggen we dan.
Als het een gezamenlijke strijd is maak ons dan ook strijders en geef ons wapens (om dan toch een beetje in O&N termen te eindigen 🙃)
Een routeboek gaat uit van een weg waarbij je weet hoe hij verloopt, dat s bij deze situatie niet bekend.
Om het in jou termen te houden, je weet niet waar er file ontstaat. En als er dan een vrachtwagen kantelt en het ziekenhuis ligt vol zegt google omrijden is sneller. :)
Je kan ook mensen hun eigen verantwoordelijkheid laten nemen zoals jij stelt en met 130km p/u op die vrachtwagen laten klappen...hebben we nog meer ellende.

En wil je wat doen, doe dat dan! : https://www.rodekruis.nl/doe-mee/vrijwi ... vacatures/
Echt hele vreemde vergelijkingen maak je. Ik stel alleen dat de overheid in mijn ogen te weinig doet met andere relevante informatie die ons kan helpen het virus te bestrijden en ben een zeikerd :((

Wie zegt niet dat ik dit al doe? Maar ik vraag me af waarom doet de regering hier niets mee?

En dat routeboek hebben ze toen zelf gepresenteerd. En nu hoor je er niets meer van. Vind ik opvallend maar goed je mag volgens sommigen hier helemaal nergens je vraagtekens bij zetten en als je dat al doet ben je gelijk een ontkenner en wat al niet meer. Dat is in mijn geval helemaal niet zo. Heb al meerdere malen aangegeven dat ik de maatregelen netjes volg. Maar vragen stellen mag niet meer. Eng gedachtegoed. Geniet allen van je feestdagen :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gesloten