Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

aurelius schreef: za 26 december 2020, 09:59 Lockdowns en mensenlevens... lichamelijke, geestelijke en sociaaleconomische gezondheid en de (wetenschappelijke) discussies erover daarentegen...
Waren het maar wetenschappelijke discussies.... te vaak komt het over (althans bij mij) dat de politieke keuzes en/of sociale druk de boventoon voert. En daar heb ik moeite mee.
3 gasten mogen ontvangen met kerst, maar niet met dat gezelschap naar buiten mogen (want max 2 personen) terwijl het daar feitelijk veiliger is dan binnen.
De hele (uitgekauwde) mondkapjesdiscussie: teveel serieuze wetenschappers twijfelen, zeker icm het zeer slechte gebruik wat wij gemiddeld doen (wegfrommelen in je broekzak, als ie gaat ruiken eens vervangen).
Ik zou veel meer draagvlak ervaren als de communicatie zakelijker, wetenschappelijk onderbouwder, feitelijker en consistenter zou zijn ipv de overduidelijke politieke keuzes.
Want dat we een probleem hebben is natuurlijk hartstikke duidelijk.
Bicycle, bicycle, bicycle
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

daniel1975 schreef: za 26 december 2020, 10:183 gasten mogen ontvangen met kerst, maar niet met dat gezelschap naar buiten mogen (want max 2 personen) terwijl het daar feitelijk veiliger is dan binnen.
Het één is een advies, het ander een noodverordening.
Vorsprung durch Pedantik.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dus het overheids advies is om met meer mensen thuis af te spreken dan de geldende noodverordening buiten....
Ja ja.... :~

Dit bedoel ik dus met helder en consistent.
Bicycle, bicycle, bicycle
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Neen. Het advies is, om niet meer dan drie mensen per dag te ontvangen.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Het blijft natuurlijk constant een compromis tussen de beste wetenschappelijke oplossing en de sociaal wenselijke.
Wetenschappelijk gezien moet je gewoon alle contact vermijden, maar dat is sociaal gezien niet te doen. Dus is de compromis 2 bezoekers en een tijdelijke uitzondering voor 3 bezoekers.

Een vergelijking op micro niveau:
Onze zoon mocht per dag 2 snoepjes, maar als ie jarig was kreeg hij er meer.
Wetenschappelijk gezien moet je gewoon geen suiker geven, maar sociaal gezien beperk je het tot een minimum en maak je af en toe een uitzondering.
Doe je het wetenschappelijk gezien dan helemaal goed? Nee, maar is wel een geaccepteerde compromis.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

daniel1975 schreef: za 26 december 2020, 10:18
aurelius schreef: za 26 december 2020, 09:59 Lockdowns en mensenlevens... lichamelijke, geestelijke en sociaaleconomische gezondheid en de (wetenschappelijke) discussies erover daarentegen...
Waren het maar wetenschappelijke discussies.... te vaak komt het over (althans bij mij) dat de politieke keuzes en/of sociale druk de boventoon voert. En daar heb ik moeite mee.
3 gasten mogen ontvangen met kerst, maar niet met dat gezelschap naar buiten mogen (want max 2 personen) terwijl het daar feitelijk veiliger is dan binnen.
De hele (uitgekauwde) mondkapjesdiscussie: teveel serieuze wetenschappers twijfelen, zeker icm het zeer slechte gebruik wat wij gemiddeld doen (wegfrommelen in je broekzak, als ie gaat ruiken eens vervangen).
Ik zou veel meer draagvlak ervaren als de communicatie zakelijker, wetenschappelijk onderbouwder, feitelijker en consistenter zou zijn ipv de overduidelijke politieke keuzes.
Want dat we een probleem hebben is natuurlijk hartstikke duidelijk.
Helemaal eens. Belachelijke maatregel met 2 personen buiten. En er dan ook nog op gaan handhaven (zie bekeurde mtb-ers vorige week). Ik snap werkelijk niet waarom daar tijd en energie aan wordt besteed.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Elk volk krijgt de leiders die het verdient.
Vorsprung durch Pedantik.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

@JoopO de maatregel An sich is bedacht om de bwr treintjes tegen te gaan. Nu mooi verpakt als corona maatregel. Dus dat is wel een winstpunt in deze crisis :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

JoopO schreef: za 26 december 2020, 11:53 Helemaal eens. Belachelijke maatregel met 2 personen buiten. En er dan ook nog op gaan handhaven (zie bekeurde mtb-ers vorige week). Ik snap werkelijk niet waarom daar tijd en energie aan wordt besteed.
Moeilijk hoor goed lezen....

"Afgelopen zondag is er opnieuw een handhavingsactie geweest waarbij terreinbeheerders en politie hebben samengewerkt.
Er zijn meerdere bekeuringen uitgedeeld voor het niet kunnen tonen van een geldig mtb-vignet. Één mtb-er is bekeurd voor het vliegen met een drone.
Tevens is er gewaarschuwd voor het niet opvolgen van Corona-regels door in grote groepen te rijden en geen afstand aan te houden.
In de komende weken zijn er opnieuw handhavingsacties, is ons verteld. “Er wordt niet meer gewaarschuwd, maar direct bekeurd”.
Houd je aan de lockdown-regels. #ridesolo of #rideduo. Blijf gezond."
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Alien schreef: za 26 december 2020, 11:34 Neen. Het advies is, om niet meer dan drie mensen per dag te ontvangen.
Tikfout van mij.
Het ADVIES is om max 3 personen thuis (=binnen) te ontvangen, maar met datzelfde totale gezelschap mag je niet naar het veel veiligere buiten.
Kansloze regels vind ik.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

daniel1975 schreef: za 26 december 2020, 13:43
Alien schreef: za 26 december 2020, 11:34 Neen. Het advies is, om niet meer dan drie mensen per dag te ontvangen.
Tikfout van mij.
Het ADVIES is om max 3 personen thuis (=binnen) te ontvangen, maar met datzelfde totale gezelschap mag je niet naar het veel veiligere buiten.
Kansloze regels vind ik.
Hoe de regels ook zijn, je snapt toch ook wel het probleem en de gevolgen?
"This species has amused itself to death"
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Alien schreef: za 26 december 2020, 12:21 Elk volk krijgt de leiders die het verdient.
:lol:
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

bouwpakket schreef: za 26 december 2020, 12:59
JoopO schreef: za 26 december 2020, 11:53 Helemaal eens. Belachelijke maatregel met 2 personen buiten. En er dan ook nog op gaan handhaven (zie bekeurde mtb-ers vorige week). Ik snap werkelijk niet waarom daar tijd en energie aan wordt besteed.
Moeilijk hoor goed lezen....

"Afgelopen zondag is er opnieuw een handhavingsactie geweest waarbij terreinbeheerders en politie hebben samengewerkt.
Er zijn meerdere bekeuringen uitgedeeld voor het niet kunnen tonen van een geldig mtb-vignet. Één mtb-er is bekeurd voor het vliegen met een drone.
Tevens is er gewaarschuwd voor het niet opvolgen van Corona-regels door in grote groepen te rijden en geen afstand aan te houden.
In de komende weken zijn er opnieuw handhavingsacties, is ons verteld. “Er wordt niet meer gewaarschuwd, maar direct bekeurd”.
Houd je aan de lockdown-regels. #ridesolo of #rideduo. Blijf gezond."
Er gaat dus bekeurd worden. Maar doet niets af aan het feit dat er tijd en aandacht aan iets wordt gegeven dat werkelijk helemaal niets bijdraagt aan het doel besmettingen terug te brengen.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

kan niet meer schreef: za 26 december 2020, 14:07
daniel1975 schreef: za 26 december 2020, 13:43

Tikfout van mij.
Het ADVIES is om max 3 personen thuis (=binnen) te ontvangen, maar met datzelfde totale gezelschap mag je niet naar het veel veiligere buiten.
Kansloze regels vind ik.
Hoe de regels ook zijn, je snapt toch ook wel het probleem en de gevolgen?
Je moet geen onbegrijpelijke en niet uit te leggen regels opleggen. Het advies voor binnen is wel goed uit te leggen, buiten zijn er geen risico's, dus daar moet je gewoon niets over bepalen. Iedereen weet inmiddels toch wel dat de problemen binnenshuis liggen?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

JoopO schreef: za 26 december 2020, 15:26
kan niet meer schreef: za 26 december 2020, 14:07

Hoe de regels ook zijn, je snapt toch ook wel het probleem en de gevolgen?
Je moet geen onbegrijpelijke en niet uit te leggen regels opleggen. Het advies voor binnen is wel goed uit te leggen, buiten zijn er geen risico's, dus daar moet je gewoon niets over bepalen. Iedereen weet inmiddels toch wel dat de problemen binnenshuis liggen?
Ik stond op een koude ochtend eens naast mijn broer, na een lekker ritje. Ik zag dat zijn adem (waterdamp, aerosolen, etc) ca een meter ver kwam. Als je dan een groep van een man of 10 naast een trail neerzet durf ik niet met droge ogen te beweren dat er geen besmettinggevaar is. Zeker als je bedenkt dat je na een ritje je systeem maximaal open staat, en daardoor ook vatbaarder is voor infecties.
Gesloten