Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Repeat and good bye, bijdrage op blz 146, van 20 dec. alweer, vat de huidige situatie wat mij betreft nog steeds goed samen:
aurelius schreef: zo 20 december 2020, 10:12 Gelukkig is er een OMT waarbij de wetenschappelijke kennis groter is dan een onderbuiksgevoel.

Ik vertrouw de vaccins die wetenschappelijk bewezen werken en veilig zijn.

Kans op ziek worden tgv Covid met nare complicaties etc is vele malen groter dan een eventueel nare bijwerking vaccin, je zou rationeel gezien het virus veel meer moeten vrezen dan het vaccin.

En bij dit virus gaat het niet om ‘ik’. Het ontwricht onze hele maatschappij.
Behalve jezelf beschermen beschermt het vaccin ook ons, zodra genoeg mensen zich hebben kunnen laten vaccineren.

Er is niets dat de verspreiding van een virus stopt omdat mensen nou eenmaal contact hebben met elkaar.

Zonder maatregelen en lockdowns had je vele malen meer contacten en dus meer zieken gehad. Sommigen worden ernstig ziek, hebben zorg nodig, en ‘enkelen’ overlijden (dan stopt de zorg). Mantelzorg, thuiszorg, gewone ziekenhuiszorg, IC-zorg, nazorg na ontslag.
Wie gaat al die zorg leveren?

Je niet houden aan maatregelen met zijn allen is geen optie, als je te vroeg teveel van de rem gaat zit je zo weer in de versnelling. Uit het gedrag van mensen blijkt dat we de grenzen sowieso opzoeken en erover gaan, zeker als we ertoe worden verlokt. Feestjes, Black Friday, Kerst, Oud en Nieuw.

De enige weg uit deze crisis, dichtbij, land, Europa, en groter (de derde wereldlanden verkeren in een heel wat mindere luxe positie dan wij) is een goed werkend vaccin. Waarmee je jezelf beschermt, en daarmee meehelpt anderen te beschermen.

Ja, erg gecompliceerd... scholen dicht, schade economie, mentale stress, het is moelijk alle belangen te behartigen, natuurlijk wordt dat gepoogd.

Maar de bottleneck blijft: rem eraf, toename besmettingen, veel zieken en uitvallers, wie zorgt? Mantelzorg, thuiszorg, gewone ziekenhuiszorg, IC-zorg, nazorg na ontslag.
Wie gaat al die zorg leveren?

Onderbuikgevoelens zijn er, is een feit.
Enige optie is vertrouwen op de wetenschappelijke kennis die er is, de veiligheidsprocedurens die er zijn.
Hoe krijg je of herstel je vertrouwen daarin?

Huidige tijd is lastig... er is teveel ‘kennis en informatie’ voorhanden, ‘voor iedereen die er geen verstand van heeft...’.
Internetbubbels, social media, individualisme, soms helpt het niet mee.

Enfin. Iedereen moet daar zijn eigen afweging in maken.
Kan persoonlijk niet wachten tot ik aan de beurt ben voor een vaccin. Kunnen we zsm weer door, met zijn allen.
(En over dat weer door met zijn allen: wel ‘aangepast’ door. Leren van de gemaakte fouten, op een bétere manier door, dus).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

aurelius schreef: di 12 januari 2021, 08:29

(En over dat weer door met zijn allen: wel ‘aangepast’ door. Leren van de gemaakte fouten, op een bétere manier door, dus).
Waar doel je onder andere concreet op? Want moet er gelijk veranderd worden nav Corona?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Fijn de zoveelste quote van jezelf. Maar voor mij zijn jouw woorden niet meer waar dan die van je collega's die wel kritische vragen durven stellen.

Het valt mij juist op dat een aantal absolute believers niet anders doen dan herhalen wat we al maanden krijgen voorgekauwd.

Maar goed dan ben ik maar een complot denker en wappie. Ik ben mijn hele leven al een kritische denker geweest en zou niet weten waarom dat nu niet meer zou mogen.

Wat er overigens nog nooit toe geleid heeft dat ik mee heb gedaan aan protesten of wat dan ook. Om maar even te duiden dat lang niet elke kritische denker gelijk voorop loopt richting Capitool... En al zou je dat gedaan hebben er was maar een heel klein percentage die uiteindelijk de grens zijn overschreden. Ook daar is men het zich op de realiteit kwijtgeraakt.

Maar goed polariserende berichtgeving zorgt ook voor meer tegenstelling. In dat opzicht is deze periode daar weer een goed voorbeeld van. Het is momenteel vooral zoeken naar de verschillen ipv de overeenkomsten. En de verschillen worden steeds weer uitvergroot tot disproportionele items waardoor het zicht op het grote geheel waar we samen echt wel voor willen staan op de achtergrond verdwijnt.

Jammer en dat is mijn laatste bijdrage hier. :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

aurelius schreef: di 12 januari 2021, 08:29 Repeat and good bye, bijdrage op blz 146, van 20 dec. alweer, vat de huidige situatie wat mij betreft nog steeds goed samen:
100% :-q mag van mij terugkomen bovenaan elke nieuwe pagina van dit topic.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

hanjovdberg schreef: di 12 januari 2021, 09:36 Het valt mij juist op dat een aantal absolute believers niet anders doen dan herhalen wat we al maanden krijgen voorgekauwd.
Wellicht omdat dat helaas nog steeds aktueel is?
Overigens verschillen de 'believers' hierin niet van de 'niet believers'.
Jammer en dat is mijn laatste bijdrage hier. :bier:
Goed plan, ik ga dit topic ook maar 's mijden. Ken ieders mening zo ondertussen al wel. :bier:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Het verschil tussen jou, en iemand die een andere mening heeft, of tot andere conclusies komt, of een andere oplossing voorstaat, of andere inzichten heeft, of andere prioriteiten stelt, is niet dat jij kritisch nadenkt en de ander niet. En laat die slachtofferrol eens los. Is geen fraai gezicht en komt het debat niet ten goede.
Vorsprung durch Pedantik.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Alien schreef: di 12 januari 2021, 11:45 Het verschil tussen jou, en iemand die een andere mening heeft, of tot andere conclusies komt, of een andere oplossing voorstaat, of andere inzichten heeft, of andere prioriteiten stelt, is niet dat jij kritisch nadenkt en de ander niet. En laat die slachtofferrol eens los. Is geen fraai gezicht en komt het debat niet ten goede.
Ik denk dat er een glijdende schaal is tussen slaafs alles aannemen aan een kant en alles in twijfel trekken aan de andere kant. Ik denk dat beide uitersten niet goed zijn, maar ik heb wel vooral moeite met de kant die alles in twijfel trekt vanuit wantrouwen in de overheid en wat ze lezen op Facebook, de wappies in mijn ogen.
Er is niks mis met je verdiepen in de materie maar doe dat wel via deskundige en objectieve bronnen en sta er voor open dat je wellicht je mening moet bijstellen. Zo moet ik het eerste stuk nog lezen dat de vaccinaties een risico vormen anders dan de genoemde mogelijke bijwerkingen van allergische reactie en waar ze op voorbereid zijn. Er zijn inmiddels al miljoenen ingeënt zonder sterfgevallen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Ben ik weer.... zo mooi dat iedereen een mening heeft over Corona en COVID19. Helaas nog steeds heel veel mensen met een mening over iets wat ze zelf niet aan den lijve hebben ondervonden. Zelf ben ik aan het begin van de 2e golf besmet geraakt en bijna drie weken ziek geweest. MIJN feiten:
- ruim twee weken (hoge) koorts; nog nooit gehad ook niet bij heftige griep
- reuk en smaak aangetast, allebei weer terug maar reuk nog steeds 'raar' (ruik vaak een vreemde lucht die mensen om me heen dan niet ruiken)
- conditie volledig naar de vaantjes
- nog steeds vaak 'moe'

Ik heb het overleefd en ben ook nooit in levensgevaar geweest, wel bang... Ik ben, en was, 53 toen ik besmet raakte met een redelijk goede conditie en nauwelijks overgewicht ('winterbuikje' misschien) Desondanks dus goed ziek van geworden. M'n zoon van 22, was 21 toen hij ziek werd en mij besmette, heeft nog steeds een 'vreemde' smaak. Cola smaakt naar rook zegt hij...

Geloof me; je wilt écht niet besmet raken en COVID19 krijgen! Ik hoop dat veel mensen zich zullen laten vaccineren en dat we ergens na de zomer weer een beetje naar 'normaal' gaan. En aan alle 'kritische denkers'; kritisch zijn is een goede eigenschap. Prijs jezelf gelukkig in een land te leven waar dat kan en mag. Vertrouwen hebben en geven is ook een mooie eigenschap. Je kunt nou eenmaal niet alles beïnvloeden. Ik vertrouw dat het géén complot is, ik geloof niet dat alle overheden van onze wereld samenspannen en dit over ons hebben uitgestort en ik vertrouw de (enorm) grote groep, misschien wel de meest kritische, deskundigen die dit vaccin hebben goedgekeurd. Ik wens iedereen veel wijsheid de komende weken en maanden. En natuurlijk; blijf kritisch én heb vertrouwen... ;-)
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Laatst gewijzigd door George op ma 18 januari 2021, 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet duidelijk genoeg dat het hier om een grap (tenminste daar ga ik van uit) gaat en de bewuste forummer kan er ook niet om lachen dus ik heb de post aangepast evenals een aantal replies met quotes.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Wel een gemiste kans van die interviewer om een beetje door te vragen waarom de beste man zo denk. Dan was het nog interessant geweest.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

“Ze zijn hier mensen aan het vermoorden met vaccins”
Hij claimt een arts te zijn :-{ te triest voor woorden.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het afvoerputje van de samenleving had ook een meeting... :roll:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jammer dat ze bij demonstraties altijd alleen de debielen aan het woord laten en niet de overgrote meerderheid wel normale mensen. Heb ik al meerdere malen zien gebeuren en ook eens zo'n interviewer op aangesproken.

Maar ja, iemand die wel uit zijn woorden komt en een goed verhaal afsteekt, dat levert geen clicks op.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

En de hoge hoed is nog niet leeg, want het kan altijd nog dystopischer:

Lockdown voor nog een half jaar aldus Gommers: https://www.nu.nl/285430/video/gommers- ... orgen.html

En de overheid gaat ons deze week OF opsluiten in ons eigen huis OF bepalen dat u geen menselijk contact meer mag hebben: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1170055 ... klok-helpt

Je zou maar alleenstaand zijn in deze periode... of een LAT-relatie hebben.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Je zal maar een scenario krijgen zoals in Brazilië waar mensen buiten het ziekenhuis zwaar benauwd in de rij staan en er geen personeel is om ze zuurstof toe te dienen.
Gesloten